Η σουηδική εταιρεία Sinonus εξελίσσει μια επαναστατική μπαταρία με ηλεκτρόδια από ανθρακονήματα, για την οποία αναφέρει πως θα αυξάνει την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως και 70%.
Και θα προσφέρει μια λύση προς τη σωστή κατεύθυνση, μιας και οι μπαταρίες εξακολουθούν να είναι θέμα για τα BEV. Όχι μόνο από πλευράς αυτονομίας αλλά και βάρους και χρόνου φόρτισης.
Από αυτήν τη σκοπιά η καινοτόμος μπαταρία της Sinonus προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα, περιορίζοντας το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου και επιταχύνοντας τη διαδικασία φόρτισης. Ταυτόχρονα με τη χρήση ειδικών ανθρακονημάτων, η μπαταρία δεν λειτουργεί μόνο ως πηγή ενέργειας αλλά και ως δομικό στοιχείο του οχήματος, καθώς μπορεί να ενσωματωθεί στο πλαίσιό του.
Αν και οι δομικές μπαταρίες έχουν συνήθως μικρότερη ενεργειακή πυκνότητα από τις συμβατικές, η σημαντική εξοικονόμηση βάρους -ερευνητές εκτιμούν πως το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου θα μπορούσε να μειωθεί κατά 50% με τη χρήση των συγκεκριμένων υλικών- και η αυξημένη ασφάλεια που προσφέρουν, υπερκαλύπτουν αυτό το μείον.
Η ανάπτυξη της συγκεκριμένης τεχνολογίας ξεκίνησε από το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Chalmers της Σουηδίας το 2018, όπου ανακαλύφθηκε το δυναμικό των ανθρακονημάτων για την αποθήκευση ενέργειας και την ενίσχυση της ασφάλειας.
Η αποτελεσματικότητα των ανθρακονημάτων εξαρτάται από τη μικροδομή τους, όπου διαφορετικές ιδιότητες των ινών μπορούν να επηρεάσουν την ακαμψία και την ηλεκτροχημική απόδοση.
Ένα ακόμα σημαντικό πλεονέκτημα των συγκεκριμένων μπαταριών είναι η μείωση του κινδύνου πυρκαγιάς, καθώς δεν περιέχουν πτητικές ουσίες.
Η συγκεκριμένη τεχνολογία βρίσκεται ακόμα σε αρχικό στάδιο εξέλιξης. Αλλά οι πρώτες εφαρμογές της δείχνουν το δυναμικό της. Για παράδειγμα στο Leapmotor C01, σημειώθηκε μείωση 20% στα εξαρτήματα και 15 κιλά στο συνολικό βάρος.
Μάλιστα σύμφωνα με τον επικεφαλής της Sinonus, Markus Zetterström, οι εφαρμογές αυτής της τεχνολογίας θα μπορούσαν να επεκταθούν όχι μόνο σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και σε αεροσκάφη και πλοία.