Σύνδεση

Featured

Αυτοκίνητα που σκέφτονται: το επόμενο μεγάλο βήμα

Η τεχνητή νοημοσύνη έχει μετατραπεί σε λέξη-κλειδί της εποχής και η αυτοκινητοβιομηχανία δεν θα μπορούσε να μείνει εκτός. Ένα από τα πιο φιλόδοξα εγχειρήματα στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης φέρει την υπογραφή της Bosch και της Volkswagen Group, μέσω της θυγατρικής λογισμικού της, της Cariad.

Οι δύο πλευρές συνεργάζονται από το 2022 στο πλαίσιο της Automated Driving Alliance, με στόχο την ανάπτυξη συστημάτων αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 και 3.

Στην πράξη, αυτό μεταφράζεται σε hands-free οδήγηση σε αστικούς και υπεραστικούς δρόμους, αλλά και πλήρη έλεγχο του οχήματος σε αυτοκινητοδρόμους, υπό συγκεκριμένες συνθήκες.

Η τεχνητή νοημοσύνη, ωστόσο, δεν περιορίζεται στη δημιουργία περιεχομένου ή στην αναγνώριση εικόνων. Στο παρασκήνιο της εξέλιξης ενός αυτοκινήτου, χρησιμοποιείται για την ανάλυση τεράστιων όγκων τεχνικών δεδομένων, επιταχύνοντας σημαντικά διαδικασίες που μέχρι πρόσφατα απαιτούσαν χιλιάδες ώρες ανθρώπινης εργασίας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η αξιολόγηση δεδομένων δοκιμών από πίστες εξέλιξης.

Ο απώτερος στόχος της συνεργασίας Bosch–Cariad είναι η δημιουργία συστημάτων που θα συμπεριφέρονται «με τη φυσικότητα ενός ανθρώπινου οδηγού».

Για τον σκοπό αυτό, αναπτύσσεται ένα ολοκληρωμένο software stack βασισμένο στην AI, το οποίο ήδη δοκιμάζεται σε στόλους οχημάτων και αναμένεται να είναι έτοιμο για παραγωγή στα μέσα του 2026.

Το κρίσιμο στοιχείο είναι ο «γνωστικός» χαρακτήρας του συστήματος. Δεν αρκεί το όχημα να γνωρίζει πού βρίσκεται ή ποια λωρίδα να ακολουθήσει· πρέπει να αντιλαμβάνεται, να ερμηνεύει και να λαμβάνει αποφάσεις σε πραγματικό χρόνο.

Σύμφωνα με την Bosch, το λογισμικό της καλύπτει όλες τις βασικές γνωστικές λειτουργίες: αντίληψη, κατανόηση, λήψη αποφάσεων και δράση.

Παράλληλα, η αρχιτεκτονική του συστήματος έχει σχεδιαστεί ώστε κάθε απόφαση της τεχνητής νοημοσύνης να είναι ασφαλής, ιχνηλάσιμη και επεξηγήσιμη. Γιατί στον δρόμο προς τα αυτοκίνητα που «σκέφτονται», η εμπιστοσύνη παραμένει εξίσου σημαντική με την τεχνολογία.

Το Honda Prelude επιστρέφει μετά από ¼ του αιώνα στην Ευρώπη

Featured

Audi TT RS4, το θηρίο που δεν μπήκε ποτέ στην παραγωγή

Audi

Η Opel eξετάζει κινεζικό ηλεκτρικό SUV για την ευρωπαϊκή αγορά

Featured

Dacia: Επίσημος χορηγός του ΣΕΓΑΣ και του 42ου Αυθεντικού Μαραθωνίου της Αθήνας

Dacia