Νέο τοπίο διαμορφώνεται στην αγορά leasing των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, με την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση να βρίσκει έναν ακόμη σκόπελο για να ξεπεράσει. Συγκεκριμένα, οι χαμηλές αξίες μεταπώλησης των BEVs έχουν ωθήσει τις εταιρείες leasing, που κινούν την αγορά αυτοκινήτων της Ευρώπης, να διπλασιάσουν τις προσφερόμενες τιμές τους τα τελευταία τρία χρόνια. Τιμές που κάλλιστα μπορεί να χαρακτηριστούν και απλησίαστες με τα καινούργια δεδομένα.
Η αύξηση στις τιμές των συμβολαίων leasing για ηλεκτρικά αυτοκίνητα συμπίπτει με τη μείωση των επιδοτήσεων για τα νέα ηλεκτρικά οχήματα σε βασικές αγορές όπως η Γερμανία, επηρεάζοντας τις πωλήσεις και ενδεχομένως καθυστερώντας τη μετάβαση της Ευρώπης προς την ηλεκτροκίνηση. Και μάλιστα ακριβώς τη στιγμή που οι Βρυξέλλες θέλουν να επιταχύνουν τη διαδικασία.
Είναι χαρακτηριστικό ότι τον Αύγουστο του 2021, ένα leasing για ένα BEV αξίας 45.000 ευρώ κόστιζε 284 ευρώ το μήνα, πολύ κάτω από τα 473 ευρώ για ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο μοντέλο. Τώρα, το κόστος για το EV έχει υπερδιπλασιαστεί στα 621 ευρώ, ενώ αυτό για το βενζινοκίνητο έχει μειωθεί στα 468 ευρώ.
Οι εταιρείες leasing παίζουν καθοριστικό ρόλο στην Ευρώπη, καθώς το 60% των νέων αυτοκινήτων όλων των καυσίμων εκμισθώνονται, σύμφωνα με υπολογισμούς της περιβαλλοντικής ομάδας Transport & Environment, με βάση δεδομένα από την εταιρεία έρευνας αγοράς Dataforce. Μάλιστα, όταν πρόκειται για ΒEVs, το ποσοστό εκτιμάται ότι φτάνει το 80%.
Στο σημείο αυτό να τονιστεί ότι η τιμή ενός συμβολαίου leasing σχεδιάζεται για να λαμβάνει υπόψη την απόσβεση ενός οχήματος κατά τη διάρκεια της τυπικής τριετούς περιόδου εκμίσθωσης, με βάση τις εκτιμώμενες τιμές μεταπώλησης, ή υπολειπόμενες αξίες.
Αν οι τιμές των μεταχειρισμένων είναι χαμηλότερες από ό,τι αναμενόταν οι εταιρείες leasing υφίστανται οικονομική ζημία όταν το αυτοκίνητο επιστρέφεται.
