Σύνδεση

Porsche

Από το Le Mans στο… περίπτερο: Αυτή είναι η Porsche 963 RSP

Σε μια εποχή όπου τα υπεραυτοκίνητα φλερτάρουν με την τεχνολογία αλλά συχνά χάνουν την ψυχή της αγνής μηχανικής, η Porsche έκανε το αδιανόητο: μετέτρεψε το καθαρόαιμο αγωνιστικό 963 LMDh σε ένα και μοναδικό, νόμιμο για χρήση στον δρόμο υπεραυτοκίνητο.

Μισό αιώνα μετά τη δημιουργία του θρυλικού 917 Strassenversion για τον Ιταλό κόμη Gregorio Rossi di Montelera, η Porsche επιστρέφει με μια μοναδική υπενθύμιση της δόξας του Le Mans.

Το όνομα αυτού: Porsche 963 RSP και ιδιοκτήτης του ο Roger S. Penske, ο θρύλος των αγώνων και ιδιοκτήτης της ομάδας που χάρισε στην Porsche πρωταθλήματα σε WEC και IMSA.

Αυτό το υπεραυτοκίνητο-ύμνος στη μηχανολογία, δεν είναι ένα ακόμη πρωτότυπο: είναι φόρος τιμής στην Count Rossi 917, την πρώτη αγωνιστική Porsche που κυκλοφόρησε νόμιμα στους δρόμους τη δεκαετία του ’70.

Ο Timo Resch, Πρόεδρος της Porsche Β. Αμερικής, ήταν ο εμπνευστής αυτής της δημιουργίας – μιας σύγχρονης αναβίωσης της απόλυτης οδηγικής απόλαυσης.

Κατασκευασμένο από ανθρακόνημα και Kevlar, με ελάχιστες εξωτερικές παρεμβάσεις και βαμμένο σε Martini Silver, το RSP διατηρεί το αγωνιστικό DNA σχεδόν αναλλοίωτο.

Στο εσωτερικό, η αυστηρή αισθητική δίνει τη θέση της σε δέρμα και Alcantara σε καφέ αποχρώσεις, ενώ μικρές λεπτομέρειες – όπως οι χειροποίητοι διακόπτες ή οι αεραγωγοί σε σχήμα πτερυγίων ανεμιστήρα– θυμίζουν πως κάθε εκατοστό είναι φτιαγμένο με λατρεία και ακρίβεια.

Προστέθηκαν πρακτικές λεπτομέρειες για οδική χρήση: φλας, φώτα φρένων, ανασχεδιασμένοι θόλοι και …ποτηροθήκες. Η εκκίνηση γίνεται μέσω laptop, υπενθυμίζοντας την τεχνολογική του φύση.

Ο κινητήρας V8 4.6 λίτρων με δύο τούρμπο, συνδυασμένος με υβριδικό σύστημα και σειριακό κιβώτιο 7 σχέσεων, αποδίδει 680 ίππους, ενώ έχει ρυθμιστεί για καθημερινή χρήση με συμβατική βενζίνη.

Υπολογίζεται ότι επιταχύνει 0-100 km/h σε περίπου 3 δευτερόλεπτα με τελική πάνω από 330 km/h.

Η RSP δεν είναι πλήρως νόμιμο αυτοκίνητο για δημόσιους δρόμους, αλλά έχει πάρει ειδική άδεια κυκλοφορίας από τις γαλλικές αρχές για ειδικές περιστάσεις.

Δεν θα κυκλοφορήσει δεύτερο. Και αυτό δεν είναι μάρκετινγκ. Είναι απόφαση. Γιατί, όπως λένε και οι ίδιοι στην Porsche, όταν έχεις έναν Penske, του χαρίζεις έναν θρύλο.

Η τιμή; Περίπου 5 εκατ. ευρώ. Η παραγωγή; Αυστηρά μία. Αν και η Porsche δεν αποκλείει δεύτερη φορά – αν κάποιος τολμήσει να χτυπήσει την πόρτα της με την κατάλληλη πρόταση.

Το Smart Fortwo επιστρέφει!

Featured

Μία ενδιαφέρουσα ιδέα για ένα Volvo από τα… παλιά!

Featured

Η Ferrari φέρνει πίσω τα χειροκίνητα κιβώτια

Featured

Ένα «μπουκάλι» ουίσκι πιο ακριβό και από supercar!

Aston Martin