Σύνδεση

Featured

Από το 2030 τα εταιρικά και ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα θα είναι μόνο ηλεκτρικά;   

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ετοιμάζει μια νέα πρόταση που, αν εφαρμοστεί, θα επιφέρει δραστικές αλλαγές στην αγορά αυτοκινήτου: από το 2030, όλα τα καινούργια οχήματα που προορίζονται για εταιρική χρήση ή για μίσθωση θα πρέπει να είναι αμιγώς ηλεκτρικά.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας Bild am Sonntag, η Κομισιόν βρίσκεται σε φάση επεξεργασίας σχετικής πρότασης, η οποία στοχεύει στην επιτάχυνση της ηλεκτροκίνησης. Η απαγόρευση ταξινόμησης νέων βενζινοκίνητων ή πετρελαιοκίνητων οχημάτων θα ισχύει αποκλειστικά για εταιρικούς στόλους και εταιρείες ενοικίασης, που σήμερα αντιπροσωπεύουν  περίπου το 60% των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων στην ΕΕ.

Ενδεικτικό είναι πως μόνο το 2024, καταγράφηκαν πάνω από 10,6 εκατομμύρια νέες ταξινομήσεις στην ευρωπαϊκή αγορά, με τους ιδιώτες αγοραστές να αποτελούν τη μειοψηφία.

Η Κομισιόν έχει επιβεβαιώσει ότι η πρόταση αναμένεται να κατατεθεί μέχρι τα τέλη του καλοκαιριού στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο της ΕΕ. Ωστόσο, η έγκρισή της μόνο δεδομένη δεν είναι, καθώς απαιτείται συναίνεση από τους αρμόδιους υπουργούς όλων των κρατών-μελών. Και σε αυτό το σημείο ξεκινούν τα δύσκολα.

Ήδη έχουν εκφραστεί αντιδράσεις. Ο ευρωβουλευτής της CSU, Markus Ferber, κάλεσε την Ursula von der Leyen να αποσύρει την πρόταση, κάνοντάς λόγο για μέτρο «εκτός ευρωπαϊκής πραγματικότητας». Από την πλευρά της αγοράς, ο επικεφαλής της Sixt, Nico Gabriel, προειδοποίησε ότι οι υποδομές φόρτισης παραμένουν προβληματικές σε μεγάλο μέρος της ΕΕ και ότι η εξίσωση ηλεκτρικά + ενοικίαση είναι, για την ώρα, δύσκολο να λειτουργήσει στην πράξη.

Ο Gabriel τόνισε ότι η έλλειψη φορτιστών και οι υψηλές τιμές των EVs ενδέχεται να καταστήσουν απαγορευτική τη μίσθωση για μεγάλο μέρος του κοινού, ανεβάζοντας ταυτόχρονα και το κόστος ενοικίασης, ειδικά σε τουριστικές περιοχές.

Παρά τις πολιτικές ενστάσεις, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δείχνει αποφασισμένη να επιταχύνει τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, μέσω πιο στοχευμένων μέτρων – πέρα από τη γενική απαγόρευση των θερμικών κινητήρων από το 2035.

Το αν τελικά η πρόταση περάσει, θα φανεί το φθινόπωρο, όταν και θα ξεκινήσει επίσημα η διαβούλευση στα ευρωπαϊκά όργανα.

Το νέο Dacia Bigster στην Ελλάδα – Πόσο κοστίζει

Dacia

Skoda Favorit Concept: Το comeback ενός ιστορικού μοντέλου

Featured

Η BMW παίρνει κεφάλι από τη Mercedes στα μεγάλα

BMW

Αυτό είναι το νέο Jeep Cherokee

Featured