Ο πρώτος μήνας του 2022 αποδείχτηκε πολύ σκληρός για την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου, σημειώνοντας ιστορικό χαμηλό λόγω της έλλειψης ημιαγωγών.
Οι πωλήσεις έπεσαν κατά 2,4% στις 822.423 μονάδες, και είναι ο έβδομος συνεχόμενος μήνας με πτώση, προλογίζοντας την χειρότερη επίδοση από τότε που κρατούνται στοιχεία.
Αυτό όμως δεν επηρέασε τις Hyundai και Kia που έχοντας κάνει καλύτερη πρόβλεψη για τις προμήθειες ημιαγωγών δεν είχαν να αντιμετωπίσουν τέτοια προβλήματα.
Αντίθετα οι δύο εταιρείες σημείωσαν συνδυασμένη άνοδο 36% σε σχέση με τον περσινό Ιανουάριο, ανεβάζοντας το μερίδιο αγοράς τους στο 10,3% σε σύγκριση με το 7,4% του Ιανουαρίου του 2021.
Οι πωλήσεις του γκρουπ VW έπεσαν κατά 3,7% με την μεγαλύτερη πτώση να σημειώνει η Seat ενώ η Porsche είχε άνοδο 38%.
Οι ταξινομήσεις του γκρουπ Stellantis έπεσαν κατά 12%, με την Citroen να σημειώνει την μεγαλύτερη πτώση κατά 17% αλλά την DS να παρουσιάζει άνοδο κατά 19%.
Το γκρουπ Renault έπεσε κατά 1%, με την Dacia να συνεχίζει το sucess story σημειώνοντας άνοδο 19%. Από τους μεγάλους χαμένους ήταν η Jaguar με πτώση 32% ενώ άνοδο είχαν η Μazda με 28% και η Τoyota με 14%.
