Η Matson, ένας από τους μεγαλύτερους ναυτιλιακούς μεταφορείς στον Ειρηνικό και βασικός πάροχος θαλάσσιων μεταφορών για τη Χαβάη, ανακοίνωσε αιφνιδιαστικά την άμεση αναστολή όλων των αποστολών ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων.
Η απόφαση έρχεται στον απόηχο της ναυτικής τραγωδίας του πλοίου Morning Midas, το οποίο βυθίστηκε τον Ιούνιο έπειτα από πυρκαγιά, μεταφέροντας πάνω από 3.000 οχήματα — μεταξύ αυτών και 70 EV και 681 υβριδικά.
Η Matson επικαλείται «αυξανόμενες ανησυχίες» για την ασφάλεια της μεταφοράς οχημάτων με μεγάλες μπαταρίες ιόντων λιθίου, τονίζοντας ότι τα πλοία της, σε αντίθεση με τα ειδικά roll-on/roll-off car carriers, μεταφέρουν τα αυτοκίνητα σε ατομικά κοντέινερ, κάτι που δυσχεραίνει τον εντοπισμό και την κατάσβεση πυρκαγιών εν πλω.
Η εταιρεία διευκρίνισε ότι η αναστολή είναι προσωρινή, χωρίς όμως να δώσει σαφές χρονοδιάγραμμα επαναφοράς των μεταφορών EV.
Την ίδια στιγμή, υπογραμμίζει τη στήριξή της στις βιομηχανικές προσπάθειες για την ανάπτυξη «πρότυπων ασφαλείας» που θα επιτρέψουν τη μεταφορά οχημάτων νέας τεχνολογίας χωρίς αυξημένο ρίσκο.
Η Χαβάη, όπου εκτιμάται ότι κυκλοφορούν πάνω από 37.000 ηλεκτρικά οχήματα, πλήττεται ιδιαιτέρως από αυτή την αναστολή, με την αγορά να αναζητά εναλλακτικές λύσεις εν μέσω αυξανόμενης ζήτησης για EV.
Προς το παρόν, όσοι σχεδιάζουν την αποστολή EV στον Ειρηνικό θα χρειαστεί είτε να αναμείνουν, είτε να στραφούν σε άλλους – πιο πρόθυμους αλλά ίσως λιγότερο διαθέσιμους – μεταφορείς.
