Με βάση την απόφαση των αρμοδίων υπηρεσιών και έπειτα από έρευνα που είχε γίνει στις εγκαταστάσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας ανακαλούνται συνολικά 11.000 BMW 750d και Μ550d. Ο λόγος της ανάκλησης είναι θέματα στο λογισμικό ελέγχου της εκπομπής ρύπων, που περιλαμβάνουν και την απενεργοποίηση της όλης διαδικασίας.
Στα 11.000 αυτοκίνητα θα πρέπει το συγκεκριμένο λογισμικό να αντικατασταθεί με άλλο, που θα λειτουργεί σωστά, ενώ πριν την εφαρμογή του θα γίνει ο απαραίτητος έλεγχος από τις αρμόδιες υπηρεσίες.
Η BMW αρνείται κατηγορηματικά την ύπαρξη παράνομου λογισμικού και στελέχη της -δηλώσεις για το θέμα έχει κάνει και ο επικεφαλής της εταιρείας Harald Krüger- ενώ για το συγκεκριμένο θέμα η δικαιολογία είναι πως από λάθος εργαζομένου εγκαταστάθηκε στα συγκεκριμένα μοντέλα λογισμικό που είχε εξελιχθεί για τις X5 και X6.
Το ερώτημα που προκύπτει και που τέθηκε και από τις αρχές είναι πως το σφάλμα αυτό δεν έγινε αντιληπτό από τον αυστηρό ποιοτικό έλεγχο που η BMW με περηφάνεια λέει πως εφαρμόζει στην διαδικασία παραγωγής της.
Οι αρμόδιες γερμανικές αρχές πάντως θα ελέγξουν και τα μοντέλα για τα οποία σύμφωνα με την εταιρεία εξελίχθηκε ευθύς εξαρχής το συγκεκριμένο λογισμικό, μιας και υπάρχουν και για αυτό υπόνοιες απενεργοποίησης.
Και τα δύο μοντέλα που ανακαλούνται κινούνται από έναν από τους ισχυρότερους κινητήρες diesel παγκοσμίως, το εξακύλινδρο σε σειρά των 3.000 κυβικών της μάρκας, ο οποίος με τη βοήθεια 4(!) συνολικά turbo αποδίδει 400 ίππους στις 4.400 σ.α.λ. και 760 Nm από τις 2.000 έως τις 3.000 σ.α.λ.
Ενδιαφέρον επίσης προκαλεί το γεγονός πως η BMW ανακοίνωσε την προσωρινή και μέχρι την παρουσίαση του ανανεωμένου μοντέλου, διακοπή της παραγωγής των εκδόσεων βενζίνης της σειράς 7, λόγω θεμάτων με το νέο κύκλο μετρήσεων WLTP, ενώ η παραγωγή της M550d έχει διακοπεί οριστικά.
Γιάννης Σκουφής
