Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη προσαρμόζουν τις τιμές τους ενόψει αυστηρότερων κανονισμών εκπομπών CO2 που θα ισχύσουν από το 2025.
Σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το 20% των πωλήσεων κάθε εταιρείας πρέπει να αφορά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, προκειμένου να αποφύγουν υψηλά πρόστιμα.
Αυτή η απαίτηση έχει οδηγήσει σε αυξήσεις τιμών στα συμβατικά οχήματα και εκπτώσεις στα ηλεκτρικά, ώστε να ενισχυθεί η ζήτησή τους.
Ενδεικτικά, εταιρείες όπως η Renault και η Peugeot αύξησαν τις τιμές στα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως και 500 ευρώ, ενώ η Volkswagen μείωσε την τιμή του ID.3 κάτω από 30.000 ευρώ στη Γερμανία.
Οι στρατηγικές αυτές, αν και κάνουν τα ηλεκτρικά πιο ελκυστικά, μειώνουν τα περιθώρια κέρδους, με εκτιμώμενο κόστος 7,6 δισ. ευρώ για τις εταιρείες το 2024.
Εναλλακτικά, οι εταιρείες εξετάζουν τη μέθοδο «CO2 pooling», συνεργαζόμενες με εταιρείες με υψηλά ποσοστά πωλήσεων ηλεκτρικά, όπως η συμφωνία Suzuki-Volvo.
Παρά τις κινήσεις αυτές, οι κατασκευαστές συνεχίζουν να πιέζουν για χαλάρωση των κανονισμών, προειδοποιώντας για επιπτώσεις στην παραγωγή και την οικονομία.
