Σύνδεση

Featured

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΑΝ ΥΠΟΛΟΓΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ CO2 ΓΙΑ 1Η ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΠΟ 1-1-2007

Η κυβέρνηση δείχνει να είναι ιδιαίτερα δημιουργική στην αύξηση των επιβαρύνσεων για τους κατόχους αυτοκινήτων. Έτσι μια ειδική επιτροπή, η ίδια πιθανότητα που σκέφτηκε το νέο τρόπο υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης ο οποίος ανακοινώθηκε τελευταία στιγμή και έχει περιορίσει στο ελάχιστο τους εκτελωνισμούς νέων αυτοκινήτων, εισηγείτε και την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας για τα αυτοκίνητα που έχουν άδεια κυκλοφορίας πριν την 1η Νοεμβρίου του 2010.

Από την ημερομηνία αυτή και μετά ο υπολογισμός των τελών γίνεται με βάση τις εκπομπές CO2, ενώ για τα προγενέστερα με βάση τον κυβισμό. Η αρχική σκέψη της επιτροπής ήταν ο υπολογισμός με βάση τις εκπομπές CO2 να επεκταθεί για οχήματα με άδεια κυκλοφορίας από την 1-1-2003, η οποία βρήκε αντίθετους τους φορείς της αγοράς όσο και τα στελέχη του υπουργείου Οικονομικών που εκτιμούσαν πως το μέτρο θα είχε αντίθετα αποτελέσματα. Θα οδηγούσε δηλαδή σε μαζικές καταθέσεις πινακίδων, τη στιγμή που ο στόχος της κυβέρνησης είναι ακριβώς ο αντίθετος.

Τις καταθέσεις πινακίδων δεν θα τις γλιτώσουν πάντως ακόμα και αν το μέτρο εφαρμοστεί για αυτοκίνητα με 1η άδεια από 1-1-2007 και μετά, καθώς μπορεί να αφορά 1 αντί για 3 εκατομμύρια ιδιοκτήτες αλλά θα επιφέρει εκ νέου αυξήσεις, ειδικά σε αυτοκίνητα μικρού κυβισμού.

Για παράδειγμα ένα Opel Corsa του 2008 με τον κινητήρα των 1.000 κυβικών και των 60 ίππων έχει εκπομπές CO2 134 γραμμάρια. Σήμερα, με βάση τον κυβισμό, πληρώνει τέλη κυκλοφορίας 120 ευρώ, ενώ αν ο υπολογισμός γίνει με βάση τις εκπομπές CO2 θα επιβαρύνεται με 161 ευρώ. Αύξηση δηλαδή της τάξης του 34%.

Φυσικά η υιοθέτηση του συγκεκριμένου μέτρου θα επηρεάσει ακόμα περισσότερο αρνητικά την αξία των μεταχειρισμένων.

Παράλληλα μια ακόμα αλλαγή που προωθεί το υπουργείο Οικονομικών είναι η καθιέρωση αυτοκόλλητου το οποίο θα πρέπει να έχουν υποχρεωτικά όλα τα οχήματα που θα κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους και θα περιλαμβάνει και ειδικό «τσιπάκι» με πληροφορίες για ασφάλιση και ΚΤΕΟ.

Το αυτοκόλλητο θα παρέχεται δωρεάν για τα οχήματα με ελληνικές πινακίδες, ενώ θα χρεώνεται για αυτά με ξένες που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους ανάλογα με το χρονικό διάστημα που θα γίνεται αυτό. Πρόκειται δηλαδή για την καθιέρωση του συστήματος της βινιέτας που ισχύει σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες και είναι καθόλα σωστό ειδικά σε ότι αφορά τα οχήματα με ξένες πινακίδες.

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Το πιο ακριβό Suzuki Jimny έχει έξι τροχούς 

Featured

Νέο Opel Mokka: Πιο μοντέρνο και πιο τολμηρό – Πόσο κοστίζει

Featured

Το νέο Audi A6 Avant θα είναι το τελευταίο με θερμικούς κινητήρες

Audi

Η Volvo καταργεί σταδιακά τα στέισον

Volvo