Πρεμιέρα για τη 3 Eleven, την πιο δυνατή Lotus παραγωγής, καθώς κινείται από μια υπερ-τροφοδοτούμενη έκδοση του V6 των 3.500 κυβικών της Evora, η οποία αποδίδει 456 άλογα στις 7.000 σ.α.λ. και 450 Nm από τις 3.500 έως τις 6.500 σ.α.λ.
Τα πολλά άλογα σε συνδυασμό με τα λίγα, μόλις 900, κιλά της έκδοσης Race, έχει σα συνέπεια μια αναλογία κιλών ανά ίππο μόλις 1,97:1, με αποτέλεσμα τόσο τα δυναμικά χαρακτηριστικά να είναι εξαιρετικά όσο και οι επιδόσεις, με 0-60 μίλια σε λιγότερα από 3,0 δεύτερα και τελική 280. Μάλιστα η τελική στην άλλη διαθέσιμη έκδοση, τη Road, είναι 290.
Τα πολλά Nm ροπής καταλήγουν μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου –σειριακού 6 σχέσεων με paddles στην Race- και ενός μπλοκέ διαφορικού στους πίσω τροχούς της διάστασης 275/35 R19, ενώ οι εμπρός είναι 225/40 R18. Τα φρένα είναι της AP, με δίσκους 332 χιλιοστών.
Οπτικά η Lotus 3 Eleven προβάλλει φυσικά την σούπερ ελαφριά κατασκευή της, υπάρχουν διαφορετικές διαμορφώσεις του εμπρός προφυλακτήρα για κάθε μια από τις δύο εκδόσεις, ενώ η τεράστια πίσω αεροτομή εξασφαλίζει 215 κιλά κάθετης δύναμης στα 240 χλμ./ ώρα.
H 3 Eleven, που στην πράξη αντικαθιστά την 2 Eleven που βασιζόταν στην Elise –ήταν στην παραγωγή από το 2007 έως το 2011 και ο τετρακύλινδρός της απέδιδει από 192 έως 255 ίππους- θα κατασκευαστεί μόλις 311 φορές και η έκδοση Race της θα κοστίζει από 134.000 ευρώ προ φόρων.
Γιάννης Σκουφής
