Μπορεί τα αρχικά RS από το 2002 και μέχρι στιγμής να ταυτίζονται με τις κορυφαίες από όλες τις απόψεις εκδόσεις του Focus, αλλά από πίσω τους υπάρχει μια ιστορία που αισίως τείνει στο μισό αιώνα -47 χρόνια για την ακρίβεια- και περιλαμβάνει μοντέλα δρόμου, αλλά και αγωνιστικά, καθένα από τα οποία έχει τη δική του προσωπικότητα. Αρκετά μάλιστα από τα RS της Ford εισήγαγαν και τεχνολογικές καινοτομίες.
Αν και οι περισσότεροι θεωρούν ως απαρχή των RS το βρετανικό Escort RS1600 του 1970 με τον κινητήρα των 1.600 κυβικών της Cosworth, εν τούτοις τα συγκεκριμένα αρχικά εμφανίστηκαν για πρώτη φορά 3 χρόνια νωρίτερα, με το σαφώς πιο ταπεινό και γερμανικής κατασκευής 15M RS Coupe, με τον σπάνιο V4 των 1.699 κυβικών και των 85 για την περίσταση ίππων.
Μεταξύ των μοντέλων της Ford με τον κωδικό RS –μπορείτε να δείτε το φωτογραφικό timeline τους και το βίντεο στην συνέχεια- ξεχωρίζουμε το αγωνιστικό RS200 με τη σύντομη πορεία και το Sierra RS Cosworth του 1985 με την τεράστια αεροτομή, που έφτανε μέχρι και τα 500 άλογα.
Φυσικά άξια λόγου και αναφοράς είναι και η τελευταία, 3η κατά σειρά γενιά του Focus RS, που είναι και η πρώτη τετρακίνητη, ενώ και πάλι για πρώτη φορά θα είναι διαθέσιμη και στις ΗΠΑ,
Γιάννης Σκουφής
