Σύνδεση

Featured

ΠΑΧΑΙΝΟΥΝ ΤΑ ΑΝΔΡΕΙΚΕΛΑ; ΠΑΧΑΙΝΟΥΝ, ΠΩΣ ΔΕΝ ΠΑΧΑΙΝΟΥΝ

Τα ανδρείκελα που χρησιμοποιούνται στα crash test είναι high tech κατασκευές με στοιχεία φυσικά ανθρωπολογικά, προκειμένου τα αποτελέσματα να είναι όσο το δυνατόν πιο σωστά και ακριβή, καλύπτοντας ιδανικά το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού.

Έτσι λοιπόν στις ΗΠΑ ο πληθυσμός γίνεται όλο και πιο εύσωμος. Στην πράξη περισσότεροι από το 1/3 των Αμερικανών θεωρούνται παχύσαρκοι, με την παχυσαρκία να ορίζεται με ένα δείκτη μάζας σώματος (BMI) πάνω από το 30. Παράλληλα ενδεικτικό είναι ότι η διάμετρος μέσης των Αμερικανών αυξήθηκε κατά 2,5 εκατοστά, από τι 1999 έως το 2012, σύμφωναμε τα αποτελέσματα ερευνών.

Λογικό είναι λοιπόν να πρέπει να προσαρμοστούν ανάλογα και τα ανδρείκελα που χρησιμοποιούνται στα crash test και η εταιρεία Humanetics, που ασχολείται από τη δεκαετία του ’50 με το συγκεκριμένο χώρο, παρουσίασε ένα dummy βάρους 125 κιλών και με BMI 35, τη στιγμή που ένα κλασικό ζυγίζει μόλις 76 κιλά.

Ο επικεφαλής της εταιρείας Chris O’Connor δήλωσε χαρακτηριστικά στο CNN «Οι παχύσαρκοι άνθρωποι διατρέχουν 78% μεγαλύτερο κίνδυνο να χάσουν τη ζωή τους στην περίπτωση ενός ατυχήματος. Ο λόγος γι αυτό είναι τα σημεία στα οποία παχαίνουμε, που βέβαια είναι η μέση μας και εξαιτίας αυτού διαφοροποιείται η θέση οδήγησής μας. Οι ζώνες ασφαλείας, οι αερόσακοι και γενικά όλα τα συστήματα ασφαλείας έχουν σχεδιαστεί για πιο αδύνατους ανθρώπους, με αποτέλεσμα στους πιο εύσωμους η προστατευτική τους δράση να μειώνεται. Κι αυτό γιατί οι εύσωμοι έχουν μεγαλύτερη μάζα στη μέση τους και συνήθως κάθονται πιο μπροστά. Έτσι η θέση που κάθονται είναι σαφώς χειρότερη, ενώ και η ζώνη ασφαλείας τους συγκρατεί λιγότερο αποτελεσματικά.

Γιάννης Σκουφής

FAT-CRASH-DUMMIES-2

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Το πιο ακριβό Suzuki Jimny έχει έξι τροχούς 

Featured

Νέο Opel Mokka: Πιο μοντέρνο και πιο τολμηρό – Πόσο κοστίζει

Featured

Το νέο Audi A6 Avant θα είναι το τελευταίο με θερμικούς κινητήρες

Audi

Η Volvo καταργεί σταδιακά τα στέισον

Volvo