Η Tesla εξακολουθεί να κατέχει πρωταγωνιστικό ρόλο στην ευρωπαϊκή αγορά αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ωστόσο τα σημάδια εντεινόμενης πίεσης είναι πλέον εμφανή. Η ραγδαία διεύρυνση της γκάμας ηλεκτρικών μοντέλων από ομίλους όπως η Volkswagen, η Renault και η Skoda αναδιαμορφώνει τις ισορροπίες, αυξάνοντας τον ανταγωνισμό σε κρίσιμα τμήματα της αγοράς.
Τον Νοέμβριο, οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 38%, φτάνοντας τις 248.017 ταξινομήσεις, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της DataForce. Η άνοδος αποδίδεται κυρίως στη μεγαλύτερη ποικιλία μοντέλων, ειδικά στις μικρές και συμπαγείς κατηγορίες, όπου η ζήτηση ενισχύεται σταθερά.
Παρότι τα Tesla Model 3 και Model Y διατήρησαν την πρωτιά στις μηνιαίες πωλήσεις, η συνολική παρουσία της αμερικανικής μάρκας υποχώρησε. Τον Νοέμβριο, οι συνολικές της ταξινομήσεις μειώθηκαν κατά 11% σε σχέση με πέρυσι. Αντίθετα, η Renault κατέγραψε άνοδο 89% χάρη στο νέο Renault 5 και την άφιξη του Renault 4, ενώ η Skoda ενισχύθηκε κατά 75%, με το Elroq να εξελίσσεται σε έναν από τους ισχυρότερους παίκτες της αγοράς.
Η Volkswagen αναδείχθηκε πρώτη μάρκα BEV στην Ευρώπη τον Νοέμβριο, με ισχυρές επιδόσεις από τα ID3, ID4 και ID7. Παρά τις πιέσεις, το Model Y διατηρεί σαφές προβάδισμα σε επίπεδο έτους, παραμένοντας το πιο εμπορικό ηλεκτρικό μοντέλο στην Ευρώπη για το 2025 έως σήμερα.
Η εικόνα είναι σαφής: η αγορά ωριμάζει, οι επιλογές πολλαπλασιάζονται και η κυριαρχία της Tesla δεν θεωρείται πλέον δεδομένη.
