Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες πατούν πλέον γερά στο ευρωπαϊκό έδαφος, με τις πωλήσεις τους να υπερδιπλασιάζονται τον Νοέμβριο και να αλλάζουν τις ισορροπίες στην αγορά.
Σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Dataforce, οι συνολικές ταξινομήσεις αυξήθηκαν κατά 108%, φτάνοντας τις 78.358 μονάδες, σε μια αγορά που συνολικά μεγάλωσε μόλις κατά 2,2%.
Μεγάλος πρωταγωνιστής είναι η BYD, η οποία εκτόξευσε τις πωλήσεις της κατά 230% τον Νοέμβριο, περιορίζοντας αισθητά τη διαφορά από την πρωτοπόρο MG του ομίλου SAIC.
Η MG παρέμεινε πρώτη με 23.133 ταξινομήσεις, αλλά η BYD ακολούθησε πλέον σε απόσταση αναπνοής, με 20.281 αυτοκίνητα. Πριν από έναν χρόνο, η ψαλίδα ανάμεσα στις δύο μάρκες ξεπερνούσε τις 12.000 μονάδες.
Η συνολική εικόνα δείχνει ότι οι Κινέζοι κατασκευαστές κατέχουν πλέον το 7,4% της ευρωπαϊκής αγοράς, σχεδόν διπλάσιο ποσοστό σε σχέση με πέρυσι. Σημαντική συμβολή είχαν επίσης οι μάρκες Jaecoo και Omoda της Chery, καθώς και η Leapmotor, εταίρος της Stellantis.
Σε επίπεδο μοντέλων, το BYD Seal U διατηρεί την κορυφή στα plug-in υβριδικά, μπροστά ακόμη και από το Volkswagen Tiguan PHEV, ενώ το Dolphin Surf έγινε το πρώτο κινεζικό μοντέλο που μπήκε στο top 10 των αμιγώς ηλεκτρικών στην Ευρώπη.
Παράλληλα, το Leapmotor T03 σημειώνει εντυπωσιακή πορεία στα minicars, μια κατηγορία που μέχρι πρόσφατα θεωρούνταν ευρωπαϊκό προπύργιο.
Στο σύνολο του 11μήνου, οι Κινέζοι κατασκευαστές ξεπέρασαν για πρώτη φορά τις 700.000 πωλήσεις. Το μήνυμα είναι σαφές: η κινεζική αντεπίθεση δεν είναι παροδική, αλλά στρατηγική και βαθιά ριζωμένη.
