Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες συνεχίζουν την εντυπωσιακή τους άνοδο στην Ευρώπη, με τις πωλήσεις του Οκτωβρίου να αγγίζουν τις 75.000 μονάδες, σχεδόν διπλάσιες σε σχέση με πέρυσι.
Παρότι το μερίδιο αγοράς τους υποχώρησε ελαφρά στο 6,8% από το 7,8% του Σεπτεμβρίου, παραμένει διπλάσιο από το αντίστοιχο του 2024 (3,4%).
Στην κορυφή της κινεζικής αντεπίθεσης βρίσκονται οι MG και BYD.
Η MG της SAIC πούλησε 23.896 μονάδες (+35%), ανεβαίνοντας στη 17η θέση και ξεπερνώντας μάρκες όπως Fiat και Nissan, με αιχμή το μικρό SUV ZS, που πρόσθεσε σχεδόν 6.000 ταξινομήσεις.
Η BYD εκτοξεύτηκε κατά 208% φτάνοντας τις 17.514 μονάδες, περνώντας Seat και Mini. Ο βασικός της μοχλός ήταν το μεσαίο SUV Seal U, με σχεδόν 5.000 πρόσθετες πωλήσεις.
Δυναμικά μπήκαν και οι Jaecoo και Omoda της Chery, με περίπου 6.000 πωλήσεις η καθεμία, αφήνοντας πίσω Honda και Alfa Romeo.
Η Leapmotor, συνεργάτης της Stellantis, ανέβηκε στις 4.000 μονάδες από μόλις 230 πέρυσι, ενώ η Xpeng σχεδόν διπλασίασε τις πωλήσεις της.
Περίπου 36% των κινεζικών πωλήσεων ήταν αμιγώς ηλεκτρικά (+89%), με κορυφαίο το BYD Dolphin Surf (2.924 μονάδες).
Τα plug-in υβριδικά σημείωσαν εκρηκτική άνοδο 673%, φτάνοντας τις 18.786 μονάδες, με το BYD Seal U να γίνεται το δημοφιλέστερο PHEV στην Ευρώπη.
Στο δεκάμηνο, οι κινεζικές μάρκες έχουν φτάσει τις 621.920 πωλήσεις (+93%), με μερίδιο 5,6%.
Η MG οδηγεί με 250.014 μονάδες, η BYD ακολουθεί με 137.896, ενώ η Chery παραμένει η ταχύτερα αναπτυσσόμενη (+715%). Η Geely Group ενισχύθηκε κατά 53% φτάνοντας τις 53.603 μονάδες.
