Σύνδεση

Audi

Audi TT RS4, το θηρίο που δεν μπήκε ποτέ στην παραγωγή

Όταν η Audi παρουσίασε το φθινόπωρο του 1998 το ΤΤ, δεν έφερε απλώς ένα νέο σπορ κουπέ στην αγορά αλλά κατέθεσε μια δήλωση σχεδιαστικής λογικής. Το ΤΤ που βασίζεται στην πλατφόρμα PQ34 του Golf IV, είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα της αυστηρής γεωμετρικής σχεδίασης που καθόρισε την αισθητική των ‘00s.

Αρχικά ήταν διαθέσιμο αποκλειστικά με τετρακύλινδρους turbo κινητήρες, 180 ίππους στη βασική έκδοση και 225 ίππους στην κορυφαία με στάνταρ τετρακίνηση. Το 2003 ακολούθησε ο ατμοσφαιρικός V6 των 3,2 λίτρων με 250 ίππους και –για πρώτη φορά– προαιρετικό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Κάπου όμως, στη Neckarsulm, στη βάση της quattro GmbH (προδρόμου της σημερινής Audi Sport), οι μηχανικοί είχαν άλλα σχέδια. Από το 1996 η εταιρεία είχε ήδη παρουσιάσει το RS4 -ένα Avant με έναν bi-turbo V6, εξελιγμένο σε συνεργασία με τη βρετανική Cosworth, που απέδιδε 380 ίππους και χάριζε στο station wagon επιδόσεις καθαρόαιμου supercar.

Η ιδέα ήταν δελεαστική: τι θα γινόταν αν αυτός ο κινητήρας συνδυαζόταν με το πιο ελαφρύτερο και πιο κόμπακτ αμάξωμα του TT;

Η απάντηση ήρθε μέσα από ένα μυστικό project. Το πρόβλημα, ωστόσο, ήταν καθαρά μηχανολογικό: στο RS4 ο κινητήρας ήταν τοποθετημένος κατά μήκος, ενώ στο TT εγκάρσια. Οπότε η τοποθέτησή του με το κιβώτιο δεν ήταν καν εφικτή στον περιορισμένο χώρο εμπρός από τον άξονα. Η λύση που βρήκαν οι μηχανικοί της Audi ήταν ριζοσπαστική: πήραν το πλαίσιο του RS4, τη μίκρυναν, και προσάρμοσαν πάνω της το αμάξωμα του TT.

Έτσι γεννήθηκε το Audi TT RS4 -ένα μοναδικό πρωτότυπο που ελάχιστοι γνώριζαν την ύπαρξή του.

Κάτω από το καπό του ο bi turbo V6 είχε ανέβει στους 450 ίππους και συνδυαζόταν με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και μόνιμη τετρακίνηση quattro. Οι επιδόσεις του ήταν καταιγιστικές μιας και η τελική ταχύτητα ξεπερνούσε τα 290 χλμ./ώρα, καθιστώντας το ταχύτερο TT όλων των εποχών. Για σύγκριση, την ίδια εποχή, η Porsche 911 Carrera (996) με 320 ίππους έφτανε τα 285 χλμ./ώρα.

Η εξωτερική εμφάνιση πρόδιδε πως εδώ υπήρχε κάτι διαφορετικό: ο χειροποίητος εμπρός προφυλακτήρας είχε προεξοχές για να χωρέσουν τα πιο μεγάλα ψυγεία, ενώ στο πίσω μέρος είχε τοποθετηθεί μια πιο μεγάλη αεροτομή για καλύτερη ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες. Ήταν μια μείξη δύναμης, τεχνολογίας και δημιουργικής τρέλας που δύσκολα θα περνούσε τα στάδια έγκρισης ενός κανονικού μοντέλου παραγωγής.

Το Audi TT RS4 παρέμεινε, τελικά, ένα και μοναδικό στην ιστορία της μάρκας, ένα παράδειγμα του πώς οι μηχανικοί της quattro GmbH δεν δίσταζαν να ανεβάσουν τα όρια.

Citroen: Το νέο C3 απέκτησε και έκδοση βαν

Citroen

Το χακάρισμα που «γονάτισε» τη Jaguar Land Rover

Featured

BMW X1: Ριζική μεταμόρφωση με την «υπογραφή» Neue Klasse

BMW

Ποια γνωστά μοντέλα της καταργεί η BMW;

BMW