Αυξημένη ανησυχία επικρατεί στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία σχετικά με την ανταγωνιστική της θέση έναντι της Κίνας και των ΗΠΑ.
Ο επικεφαλής της Valeo, Christophe Périllat, υπογράμμισε ότι η Ευρώπη έχει χάσει περίπου 35% της ανταγωνιστικότητάς της μέσα σε τέσσερα χρόνια, συνδυάζοντας ζημιές από παραγωγικό κόστος και συναλλαγματικές μεταβολές.
Ο Périllat ζητά την εφαρμογή πολιτικών που θα ενισχύσουν την τοπική παραγωγή, όπως κανόνες που επιβάλλονται στις ΗΠΑ, την Ινδία και την Κίνα. Συγκεκριμένα, προτείνει υποχρεωτικό ποσοστό ευρωπαϊκής προστιθέμενης αξίας στα αυτοκίνητα που πωλούνται στην ευρωπαϊκή αγορά, προκειμένου να στηριχθεί η εφοδιαστική αλυσίδα και οι προμηθευτές.
Παράλληλα, τονίζει την ανάγκη τεχνολογικής ουδετερότητας στη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση. Αν και η Valeo πιστεύει ότι το μέλλον ανήκει στις μπαταρίες, θεωρεί ότι τα plug-in υβριδικά και τα μικρά ηλεκτρικά για αστική χρήση πρέπει να υποστηριχθούν, καθώς η αγορά πλήρως ηλεκτρικών δεν έχει ωριμάσει πλήρως σε όλες τις χώρες.
Επισημαίνει επίσης ότι η Ευρώπη κινδυνεύει να χάσει έδαφος σε κρίσιμους τομείς όπως τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού και ασφάλειας. Στην έκθεση IAA Mobility στο Μόναχο, πολλές κινεζικές εταιρείες παρουσίασαν τεχνολογίες που, σύμφωνα με τον ίδιο, βρίσκονται ένα βήμα μπροστά από τις ευρωπαϊκές.
Ο Périllat αναγνωρίζει πως η Valeo είναι σε καλύτερη θέση χάρη στη στρατηγική τοπικής παραγωγής της, ωστόσο σημειώνει ότι οι μικρότερες εταιρείες του κλάδου δυσκολεύονται να προσαρμοστούν. Καλεί σε κοινή ευρωπαϊκή πολιτική για τη διατήρηση της τεχνολογικής και βιομηχανικής βάσης της ηπείρου.
