Σύνδεση

Featured

Η Ferrari Elettrica, το πρώτο ηλεκτρικό από το Maranello, είναι high tech

Η Ferrari μπαίνει και επίσημα στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Με την Elettrica η πιο διάσημη μάρκα αυτοκινήτων του κόσμου θα παρουσιάσει το πρώτο της πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο παραγωγής το 2026, Για το οποίο υπόσχεται να μεταφέρει το πάθος και τις επιδόσεις της Ferrari στο μέλλον της μηδενικής εκπομπής ρύπων.

Η αποκάλυψη της Ferrari Elettrica έγινε στο πλαίσιο του Capital Markets Day 2025, σηματοδοτώντας τη νέα εποχή της εταιρείας. Το ηλεκτρικό supercar αποτελεί το τέταρτο κεφάλαιο της πολυενεργειακής στρατηγικής του Maranello, η οποία πλέον περιλαμβάνει θερμικά, υβριδικά, plug-in υβριδικά και τώρα, ηλεκτρικά σύνολα.

Η Elettrica είναι το αποτέλεσμα πάνω από 15 ετών εξέλιξης και τεχνολογικής έρευνας, που ξεκίνησε με το πρωτότυπο 599 HY-KERS το 2010 και συνεχίστηκε με τις LaFerrari, SF90 Stradale και 296 GTB. Η Ferrari δηλώνει ότι περίμενε η τεχνολογία να φτάσει στο σημείο που θα μπορούσε να αποδώσει τη χαρακτηριστική οδηγική αίσθηση της μάρκας πριν παρουσιάσει το πρώτο της ηλεκτρικό.

Η νέα Elettrica βασίζεται σε εντελώς νέα πλατφόρμα, σχεδιασμένη εξ ολοκλήρου στο Maranello, ενώ στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά περιλαμβάνεται και το ότι το πλαίσιο και το αμάξωμα είναι κατασκευασμένα κατά 75% από ανακυκλωμένο αλουμίνιο. Αυτό σημαίνει πως οι εκπομπές CO₂ στην παραγωγή είναι μειωμένες κατά 6,7 τόνους ανά αυτοκίνητο.

Από εκεί και πέρα το μεταξόνιο είναι κοντό και η θέση οδήγησης χαμηλή και κοντά στον εμπρός άξονα για βελτιωμένη ισορροπία και καλύτερη αίσθηση. Η μπαταρία με τη σειρά της ενσωματώνεται δομικά στο δάπεδο χαμηλώνοντας το το κέντρο βάρους κατά 80 χιλιοστά σε σχέση με ένα αντίστοιχο θερμικό μοντέλο. Όσο για την κατανομή των συνολικά 2.300 κιλών του βάρους τους είναι 47% στον εμπρός άξονα και 53% στον πίσω.

Η Elettrica διαθέτει δύο ηλεκτρικούς άξονες, σχεδιασμένους εξ ολοκλήρου από τη Ferrari, με τεχνολογία προερχόμενη από τη Formula 1. Ο καθένας έχει δύο ηλεκτροκινητήρες με συνολική απόδοση 210 kW (286 ίπποι) και 3.500 Nm. Ο πίσω άξονας, επίσης με δύο ηλεκτροκινητήρες αποδίδει 620 kW (843 ίππους) και 8.000 Nm.

Η συνδυαστική απόδοση ξεπερνά τους 1.000 ίππους σε λειτουργία boost, που εξασφαλίζουν ένα 0–100 χλμ./ώρα σε 2,5 δεύτερα και μια τελική ταχύτητα 310 χλμ./ώρα. Ο εμπρός άξονας αποσυνδέεται πλήρως για καθαρή πίσω κίνηση, ενώ το Torque Vectoring κατανέμει τη ροπή σε κάθε τροχό ξεχωριστά.

Η μπαταρία (με 15 modules και 210 στοιχεία) έχει χωρητικότητα 122 kWh, ενεργειακή πυκνότητα 195 Wh/kg και λειτουργία στα 880 V. Υποστηρίζει ταχεία φόρτιση έως 350 kW (15–80% σε 15 λεπτά). Κατασκευάζεται εξολοκλήρου στο Maranello, με ειδική διαδικασία συναρμολόγησης που προσφέρει αυξημένη ακαμψία και δυνατότητα αντικατάστασης.

Η ενεργή ανάρτηση που είναι συνδεδεμένη με το ηλεκτρικό κύκλωμα των 48V (όπως στην Purosangue) ελέγχει ανεξάρτητα κάθε τροχό, συνδυάζοντας κορυφαία άνεση και ακρίβεια. Στο πίσω μέρος υπάρχει το πρώτο ενεργό υποπλαίσιο της Ferrari.

Η Ferrari δημιούργησε και μια νέα «ηχητική υπογραφή»:Ένας αισθητήρας στον πίσω άξονα καταγράφει τις δονήσεις του συστήματος μετάδοσης, αυτές ενισχύονται και αναπαράγονται μηχανικά, προσφέροντας αυθεντικό «ηχητικό feedback» και όχι τεχνητό ήχο.Η τεχνολογία ονομάζεται Sound Injection και μεταβάλλεται ανάλογα με τη ροπή και την επιτάχυνση.

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του δύο διακόπτες, τον Manettino, με προγράμματα οδήγησης από Ice έως και ESC-Off και τον eManettino, με επιλογές Range, Tour και Performance.

Τα paddles ενεργοποιούν το Torque Shift Engagement, προσφέροντας πέντε επίπεδα ροπής και προοδευτική αίσθηση επιτάχυνσης. Το αριστερό paddle ρυθμίζει το επίπεδο της αναγεννητικής πέδησης.

Η Elettrica υπόσχεται αυτονομία άνω των 530 χιλιομέτρων (WLTP), με αεροδυναμική βελτιστοποίηση και νέα ελαστικά που μειώνουν την αντίσταση κύλισης κατά 15%.

Ferrari Elettrica – Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Απόδοση
• Επιτάχυνση 0–100 χλμ/ώρα: 2,5 δευτερόλεπτα
• Τελική ταχύτητα: 310 χλμ/ώρα
• Ισχύς: >1.000 ίπποι (boost mode)
• Αυτονομία: >530 χλμ (WLTP)
• Αρχιτεκτονική: 880V

Διαστάσεις και Βάρος
• Μεταξόνιο: 2.960 χιλ.
• Βάρος: 2.300 κιλά περίπου
• Κατανομή βάρους: 47% εμπρός / 53% πίσω
• Κέντρο βάρους: -80 χιλ. σε σχέση με θερμικό

Πλαίσιο και Κατασκευή
• 75% ανακυκλωμένο αλουμίνιο
• Μείωση CO₂: 6,7 τόνοι ανά μονάδα
• Δομική ενσωμάτωση μπαταρίας
• Ενεργό πίσω υποπλαίσιο

Ηλεκτρικοί Άξονες
• Εμπρός: 210 kW, 3.500 Nm, 93% απόδοση
• Πίσω: 620 kW, 8.000 Nm, 93% απόδοση

Μπαταρία
• Χωρητικότητα: 122 kWh
• 15 modules / 210 στοιχεία
• Ενεργειακή πυκνότητα: 195 Wh/kg
• Φόρτιση 15–80% σε 15 λεπτά στα 350 kW

Ανάρτηση
• Ενεργή ανάρτηση 48V (3ης γενιάς)
• Ανεξάρτητος έλεγχος τεσσάρων τροχών
• Σταθερότητα και υψηλή ακρίβεια

Δυναμικές Λειτουργίες
• 3 modes: Range – Tour – Performance
• 5 επίπεδα ροπής (Torque Shift Engagement)
• Manettino & eManettino

Ήχος
• Μηχανική αντήχηση, όχι τεχνητός ήχος
• Αισθητήρας κραδασμών στον πίσω άξονα
• Δυναμικό «sound feedback» ανάλογα με την απόδοση

Ελαστικά
• 15% μικρότερη αντίσταση κύλισης
• 5 εκδόσεις: στεγνό, χειμερινό, run-flat
• Ειδικά εξελιγμένα για ηλεκτρικό supercar Η πλήρης παρουσίαση της Ferrari Elettrica θα πραγματοποιηθεί στις αρχές του 2026, λίγο πριν το εμπορικό της λανσάρισμα. Με πάνω από 60 κατοχυρωμένες πατέντες, τεχνολογία εμπνευσμένη από τη Formula 1 και ήχο που παραμένει αμιγώς Ferrari, το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο του Maranello δεν υπόσχεται απλώς ταχύτητα. Υπόσχεται έντονες συγκινήσεις χωρίς εκπομπές ρύπων.

Νέα Corvette E-Ray: Υβριδική, τετρακίνητη και… αθόρυβη!

Chevrolet

Νέο Peugeot 308: Αισθητική και τεχνολογική αναβάθμιση

Featured

Το Hyundai Kona γίνεται πιο δυνατό

Featured

Πως η Xiaomi δίνει μαθήματα στη… Ferrari

Featured