Σύνδεση

Featured

Οι Ευρωπαίοι αντιστέκονται στα μικρά ηλεκτρικά

Η ευρωπαϊκή αγορά μικρών αυτοκινήτων, παραδοσιακά το πιο «λαϊκό» και προσιτό κομμάτι της αυτοκίνησης, ζει φέτος μια ηλεκτρική ανατροπή.

Οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων στην κατηγορία έχουν εκτοξευθεί κατά 128%, φτάνοντας τα 102.864 οχήματα στο οκτάμηνο, με αιχμή του δόρατος το νέο Renault 5 E-Tech, που μόνη του κατέγραψε 43.863 ταξινομήσεις.

Το Citroën e-C3 ακολουθεί με 26.631 πωλήσεις, ενώ το ηλεκτρικό Peugeot 208 συμπληρώνει την τριάδα, αν και με πτωτική πορεία.

Μαζί, τα τρία γαλλικά μικρά αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 80% της ηλεκτρικής αγοράς του segment, σε μια στιγμή που οι Γερμανοί –με πρώτη τη VW– ετοιμάζουν την αντεπίθεσή τους για το 2026 με μοντέλα όπως το νέο ID Polo.

Ωστόσο, πίσω από την ηλεκτρική άνθηση κρύβεται και μια πολιτική τρικυμία. Οι κατασκευαστές προειδοποιούν ότι ο «τυφώνας κανονισμών» για εκπομπές και ασφάλεια ανεβάζει τις τιμές, απομακρύνοντας τους παραδοσιακά πιο ευαίσθητους στο κόστος αγοραστές.

Δεν είναι τυχαίο ότι εμβληματικά μοντέλα όπως το Ford Fiesta έχουν ήδη αποσυρθεί, αφήνοντας πίσω ένα κενό νοσταλγίας και εμπορικής ισορροπίας.

Παράλληλα, το Dacia Sandero εξακολουθεί να ηγείται όχι μόνο της κατηγορίας αλλά και της συνολικής ευρωπαϊκής αγοράς με 166.760 πωλήσεις, ενώ το Renault Clio διατηρεί ψηλά τη σημαία ενόψει της νέας γενιάς του.

Η Ευρώπη, με τη Γαλλία στο επίκεντρο, δείχνει πως οι μικρές διαστάσεις μπορούν να χωρέσουν μεγάλα όνειρα.

Όπως τόνισε η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν: «Το μέλλον είναι ηλεκτρικό και θα κατασκευαστεί στην Ευρώπη». Και αν το 2025 ήταν απλώς το ζέσταμα, το 2026 προμηνύεται ως η χρονιά της μεγάλης επανάστασης στα μικρά ηλεκτρικά μοντέλα.

Suzuki: Το Vitara ανανεώθηκε – Πόσο κοστίζει

Featured

Νέα Corvette E-Ray: Υβριδική, τετρακίνητη και… αθόρυβη!

Chevrolet

Citroen: Νέα έκδοση C4 Collection 2025

Citroen

Νέο Peugeot 308: Αισθητική και τεχνολογική αναβάθμιση

Featured