Ένας από τους πιο σημαντικούς ανασταλτικούς παράγοντες για την αγορά ενός ηλεκτρικού ήταν το κόστος επισκευής του σε ένα ατύχημα. Όμως και σε αυτό το πεδίο τα πράγματα αλλάζουν πολύ γρήγορα.
Στη Γερμανία, το κόστος επισκευών για ηλεκτρικά οχήματα μετά από ατυχήματα παρουσιάζει πτωτική τάση, παραμένοντας ωστόσο αισθητά υψηλότερο από αυτό των θερμικών μοντέλων.
Σύμφωνα με στοιχεία της Γερμανικής Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών (GDV), οι αποζημιώσεις πλήρους κάλυψης για EV ήταν το 2023 κατά 20-25% ακριβότερες σε σχέση με αντίστοιχα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Σήμερα, το ποσοστό αυτό έχει μειωθεί στο 15-20%.
Η υποδιευθύντρια της GDV, Άνια Κέφερ-Ρορμπαχ, εξήγησε ότι όσο αυξάνεται ο αριθμός των ηλεκτρικών στους δρόμους, τόσο μικραίνουν οι διαφορές κόστους με τα θερμικά μοντέλα.
Ο λόγος είναι ότι τα συνεργεία, οι οδικές βοήθειες, οι πυροσβεστικές υπηρεσίες και οι πραγματογνώμονες αποκτούν πλέον μεγαλύτερη εμπειρία στην αντιμετώπιση ζημιών σε EV.
Παράλληλα, η διεύρυνση της γκάμας μοντέλων προσελκύει περισσότερους αγοραστές, καθιστώντας τα ηλεκτρικά οχήματα μέρος της «νέας κανονικότητας».
Η έρευνα της GDV καλύπτει την τριετία 2021-2023, περίοδο κατά την οποία η παρουσία EV στη Γερμανία αυξήθηκε θεαματικά.
Στην αρχή του 2024, κυκλοφορούσαν στη χώρα περίπου 1,65 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα, αριθμός πενταπλάσιος σε σχέση με το 2021.
Παρότι εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν μόλις το 3,3% του συνολικού στόλου, η ανοδική τάση υποδηλώνει ότι η εμπειρία και οι υποδομές για την επισκευή τους θα συνεχίσουν να βελτιώνονται, περιορίζοντας σταδιακά το επιπλέον κόστος σε σχέση με τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα μοντέλα.
