Σύνδεση

Cupra

Kέντρο Έρευνας & Ανάπτυξης SEAT: 50 χρόνια προβλέποντας το μέλλον

Το SEAT 1200 Sport, γνωστό ως Bocanegra, έμεινε στην ιστορία χάρη στον μοναδικό μαύρο προφυλακτήρα από αφρό πολυουρεθάνης, ο οποίος του χάρισε το διάσημο ψευδώνυμό του. Όμως, αυτό το μοντέλο αποτέλεσε επίσης ορόσημο στην ιστορία της SEAT S.A., καθώς ήταν το πρώτο που αναπτύχθηκε εξ ολοκλήρου στο Τεχνικό Κέντρο της μάρκας. Το έτος ήταν το 1975.

Φέτος, που η εταιρεία γιορτάζει την 75η επέτειό της, το Κέντρο Έρευνας & Ανάπτυξης γιορτάζει επίσης τη δίκη του 50η επέτειο, ενώ παράλληλα είναι πλήρως αφοσιωμένο στην ανάπτυξη του ηλεκτρικού αστικού αυτοκινήτου.

Από το χαρτί στην ψηφιοποίηση

Στις πρώτες μέρες του Τεχνικού Κέντρου, οι 211 υπάλληλοί του άπλωναν μεγάλα ρολά χαρτιού σε ένα τραπέζι και σχεδίαζαν με το χέρι τα πρώτα σκίτσα ενός μοντέλου. Οι αναπαραγωγές σε πλήρη κλίμακα, για την ολοκλήρωση της διαδικασίας του σκελετού ενός πρωτότυπου, γίνονταν με γύψο ενώ τα ακουστικά τεστ πραγματοποιούνταν σε ένα δωμάτιο με τοίχους, που ήταν καλυμμένοι με αφρό. 

Σήμερα μια ομάδα 1,000 ανθρώπων, ανάμεσά τους μηχανικοί, σχεδιαστές, ειδικοί στην αεροδυναμική και την ακουστική εργάζονται με 3D σχέδια, με σετ κεφαλής εικονικής πραγματικότητας και με εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης.  

O γύψος έδωσε τη θέση του στον πηλό και τα ακουστικά τεστ διεξάγονται σε έναν θάλαμο με τεχνολογία box in box. Ένα εσωτερικό δωμάτιο κατασκευασμένο μέσα σε ένα μεγαλύτερο εξωτερικό, όπου στρώματα χάλυβα και σκυροδέματος, απομονώνουν περισσότερο από το 95% των εξωτερικών ήχων και δονήσεων. Στο εσωτερικό, τα παλιά μικρόφωνα έχουν δώσει τη θέση τους σε ψεύτικες κεφαλές που προσομοιώνουν την ανθρώπινη αντίληψη, αποτυπώνοντας κάθε ακουστική απόχρωση.

Μοντέλα που έχουν αφήσει ιστορία

Η εξέλιξη του Bocanegra ακολουθήθηκε από θρυλικά μοντέλα όπως τα Ibiza, Toledo και Leon. Η ενσωμάτωση στον όμιλο Volkswagen το 1986, και αργότερα στον όμιλο Audi-Lamborghini το 2002, έδωσε στο Τεχνικό Κέντρο την απαραίτητη δύναμη που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην επέκτασή του. Το άνοιγμα  του Κέντρου Σχεδιασμού και του Κέντρου Ανάπτυξης Πρωτοτύπων το 2007, κατέστησε δυνατή τη συγκέντρωση όλων των σταδίων της δημιουργικής και τεχνικής διαδικασίας στο Martorell: από την πρώτη κιόλας γραμμή -που σχεδιάζει ένας σχεδιαστής- έως την τελική επικύρωση πριν την παραγωγή.

Το 2020 έδειξε την άφιξη ενός άλλου εμβληματικού μοντέλου, του CUPRA Formentor. To πρώτο μοντέλο -και best seller- που σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε αποκλειστικά από τη μάρκα. Το 2021, το CUPRA Born, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της CUPRA, ήταν η αιχμή του δόρατος της ηλεκτροκίνησης. Την ίδια χρονιά, το Τεχνικό Κέντρο επεκτάθηκε με το Test Center Energy, ένα μοναδικό κέντρο έρευνας και ανάπτυξης μπαταριών στη νότια Ευρώπη. Η εταιρεία συνεχίζει να σημειώνει πρόοδο με το εργοστάσιο συναρμολόγησης συστημάτων μπαταριών με επένδυση 300εκ. ευρώ.

Δημιουργώντας το μέλλον, ένα ηλεκτρικό μέλλον. Αυτή τη στιγμή, ο προηγμένος κόμβος καινοτομίας επικεντρώνεται στην ανάπτυξη του αστικού ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Από τις 310.000 προσομοιώσεις που πραγματοποιήθηκαν το 2024 για την επικύρωση πτυχών όπως αεροδυναμική, ασφάλεια, ακουστική κ.λπ., οι 220.000 αντιστοιχούσαν στην γκάμα των ηλεκτρικών αστικών αυτοκινήτων.

Τα 50 χρόνια του Τεχνικού Κέντρου σε νούμερα

  • Από τους 211 υπαλλήλους το 1975, σε 1.000 υπαλλήλους σήμερα
  • 34.000 επαγγελματίες συνολικά στην ιστορία της
  • Οι εγκαταστάσεις  του αυξήθηκαν από 16.000 τ.μ. σε 200.000 τ.μ.
  • 950 πρωτότυπα
  • 359  διπλώματα
  • 35.000.000 χιλιόμετρα δοκιμών σε ακραίες καιρικές συνθήκες

Η BMW παίρνει κεφάλι από τη Mercedes στα μεγάλα

BMW

Peugeot E-208 GTi: Η επιστροφή του θρύλου στην ηλεκτρική εποχή

Featured

Alfa Romeo: Στην Ελλάδα η Junior Intensa – Πόσο κοστίζει

Alfa Romeo

Nissan Qashqai e-POWER: Νέα γενιά εξηλεκτρισμού χωρίς πρίζα

Featured