Η κροατική EV Clinic παρουσίασε μια πρωτότυπη –αλλά αμφιλεγόμενη– λύση για την επείγουσα φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων: ένα φορητό «κάνιστρο» που προσφέρει περίπου 20-25 χλμ. αυτονομίας.
Κατασκευασμένο από ανακυκλωμένα στοιχεία μπαταρίας Tesla και συνοδευόμενο από inverter, η συσκευή διαθέτει 4,2 kWh χρησιμοποιήσιμης ενέργειας, ζυγίζει 50 κιλά και κοστίζει σχεδόν 5.000 ευρώ.
Η μονάδα διατίθεται μόνο ως DIY κιτ και απευθύνεται κυρίως σε εξειδικευμένους χρήστες, χωρίς να παρέχει συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι πιο οικονομικών power stations ή ακόμα και μιας γεννήτριας βενζίνης.
Παρά το τεχνολογικό της ενδιαφέρον, η χρηστικότητα της συσκευής αμφισβητείται: η φόρτιση του οχήματος διαρκεί σχεδόν δύο ώρες για πολύ περιορισμένη αυτονομία, ενώ υπάρχουν ήδη πιο ελαφριές και φθηνότερες λύσεις.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα περιστατικά ηλεκτρικών αυτοκινήτων που ξεμένουν από μπαταρία είναι ελάχιστα, σύμφωνα με στοιχεία του γερμανικού οργανισμού ADAC. Από τα 3,6 εκατ. περιστατικά οδικής βοήθειας το 2024, ελάχιστα σχετίζονταν με εξάντληση μπαταρίας.
Ο ίδιος οργανισμός δοκιμάζει οχήματα παροχής έκτακτης φόρτισης σε μεγάλες πόλεις, αλλά μέχρι σήμερα η ζήτηση είναι πρακτικά ανύπαρκτη.
Η φορητή μονάδα της EV Clinic εγείρει το ερώτημα: χρειαζόμαστε πραγματικά ένα «κάνιστρο ρεύματος» ή πρόκειται για ένα τεχνικό gadget με περιορισμένη εφαρμογή στην καθημερινότητα των οδηγών;
Με το κόστος, το βάρος και την πρακτική αξία να μην λειτουργούν υπέρ της, το προϊόν δείχνει να απευθύνεται σε λάτρεις της τεχνολογίας και όχι στον μέσο χρήστη. Προς το παρόν, η ιδέα παραμένει περισσότερο ένα εντυπωσιακό πείραμα – και λιγότερο μια ουσιαστική λύση.
