Σύνδεση

Featured

Όριο ύψους στα SUV για να σωθούν παιδικές ζωές

Η ευρωπαϊκή περιβαλλοντική οργάνωση Transport & Environment (T&E) κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τα υπερυψωμένα SUV και pick-up, που –όπως δείχνει νέα μελέτη της σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Loughborough– δημιουργούν επικίνδυνες «τυφλές ζώνες» για τους οδηγούς, θέτοντας παιδιά σε θανάσιμο κίνδυνο.

Δοκιμές σε δημοφιλή μοντέλα όπως το RAM TRX και το Land Rover Defender αποκάλυψαν πως παιδιά έως 9 ετών δεν είναι ορατά όταν στέκονται μπροστά από το όχημα.

Με ύψη εμπρός μέρους που αγγίζουν τα 130 εκ., σε αντίθεση με τα 75 εκ. ενός VW Golf, η ορατότητα μειώνεται δραματικά – με κίνδυνο μοιραίων ατυχημάτων, ειδικά σε χαμηλές ταχύτητες ή κατά την όπισθεν.

Η T&E σημειώνει ότι το ύψος του εμπρός μέρους αυξάνεται σταθερά: από τα 76,9 εκ. το 2010 έφτασε στα 83,8 εκ. το 2023, με προοπτική τα 92 εκ. έως το 2040.

Η άνοδος αυτή οφείλεται στη στροφή των καταναλωτών προς τα SUV, τα οποία το 2024 αντιπροσώπευαν πάνω από το 50% των νέων ταξινομήσεων στην Ευρώπη.

Η οργάνωση ζητά θεσμοθέτηση μέγιστου ύψους εμπρός μέρους στα 85 εκ. από το 2035, υποχρεωτική καταγραφή του ύψους στις άδειες κυκλοφορίας και ένταξη τεστ πραγματικής ορατότητας πεζών στα crash tests. Επιπλέον, απαιτεί υποχρεωτικό έλεγχο ορατότητας για παιδιά σε όλα τα νέα μοντέλα.

Η T&E επισημαίνει ότι η αυξημένη μάζα και όγκος των SUV δυσχεραίνει τον αστικό σχεδιασμό και την ασφάλεια στους δρόμους – ιδίως για τους πιο ευάλωτους χρήστες: τα παιδιά. Μια ρυθμιστική παρέμβαση έως το 2027 θεωρείται κρίσιμη και εφικτή.

Alfa Romeo: Στην Ελλάδα η Junior Intensa – Πόσο κοστίζει

Alfa Romeo

Nissan Qashqai e-POWER: Νέα γενιά εξηλεκτρισμού χωρίς πρίζα

Featured

Νέο Audi Q3: Τιμές και εξοπλισμός στην Ελλάδα

Audi

Η Chery στην Ελλάδα: Πρεμιέρα με υβριδικά SUV από 28.490 ευρώ

Chery