Σύνδεση

Featured

Οδηγούμε το EX5, το πρώτο μοντέλο της Geely στην Ελλάδα (Video)

Η Geely είναι ένας από τους μεγαλύτερους κινεζικούς αυτοκινητιστικούς ομίλους και πέρα από την ομώνυμη μάρκας διαθέτει τόσο την Zeekr και την Lynk&Co όσο και τις ευρέως γνωστές Volvo. Lotus κai Smart. Την τελευταία σε συνεργασία με τη Mercedes, στην οποία με σχεδόν 10% είναι ο πιο μεγάλος ιδιώτης μέτοχός της, ενώ ταυτόχρονα κατέχει και το 17% των μετοχών της Aston Martin.

Στην Ελλάδα  η μάρκα Geely θα δραστηριοποιηθεί προς τα τέλη Ιουλίου μέσω της Geo Mobility Hellas, ενώ το πρώτο μοντέλο που θα μπει στην πρώτη έκθεση της εταιρείας (επί της Λεωφόρου Κηφισίας στο Μαρούσι και πιο συγκεκριμένα στο δαχτυλίδι) θα είναι το EX5.  

Πρόκειται για ένα πλήρως ηλεκτρικό SUV της κατηγορίας C (το μήκος του είναι λίγο πάνω από τα 4,60 μέτρα, πιο συγκεκριμένα 4,62). Η βάση του είναι η πλατφόρμα GEA του ομίλου της Geely, ενώ η σχεδίασή του έχει απλές, σύγχρονες γραμμές που το διαφοροποιούν από το επιτηδευμένο design που υιοθετούν άλλες κινεζικές εταιρείες, καθώς και μια κλειστή μάσκα.

Το τελευταίο παραπέμπει στο πλήρως ηλεκτρικό του υπόβαθρο, την ίδια στιγμή που η αρκετά μεγάλη απόστασή του από το έδαφος τονίζει τον SUV προσανατολισμό του.  

Στο ποιοτικό εσωτερικό η αίσθηση που κυριαρχεί είναι η high-tech καθώς οπτικά κυριαρχεί ο μεγάλη οθόνη των 15,4 ιντσών του συστήματος infotainment -τρέχει το λειτουργικό Flyme OS, αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη και έχει ιδιαίτερα μεγάλη υπολογιστική ισχύ- στο κέντρο του ταμπλό. Μεγάλος είναι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,2 ιντσών, καθώς και το Head-Up Display των 13,4 ιντσών (στάνταρ στην πιο πλούσια έκδοση) που χαρακτηρίζεται από υψηλή ευκρίνεια.

Από εκεί και πέρα το μεταξόνιο των 2.750 χιλιοστών, μεγάλο για τα ένα C-SUV και το επίπεδο δάπεδο, που γίνεται εφικτό χάρη στην ηλεκτρική αρχιτεκτονική, εξασφαλίζουν ιδιαίτερα άνετους χώρους. Ενδεικτικό είναι το πορτμπαγκάζ που κυμαίνεται από 410 έως και 1.877 λίτρα, ενώ όπως μας διευκρίνισε ο γενικός διευθυντής της Geo Mobility Hellas, κ. Θανάσης Κονιστής ο εξοπλισμός θα είναι πλούσιος ήδη από το πρώτο από τα συνολικά δύο επίπεδα εξοπλισμού. Το κορυφαίο θα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, HUD, θερμαινόμενα, αεριζόμενα και ηλεκτρικά καθίσματα, καθώς και πανοραμική ηλιοροφή.

Το σύστημα πρόωσης του EX5 αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 160 kW (218 ίππους) και 320 Nm και μια μπαταρία 60 kW τεχνολογίας Short Blade. Η αυτονομία που εξασφαλίζει φτάνει (κατά WLTP) μέχρι και τα 430 χιλιόμετρα και η ταχυφόρτισή της γίνεται με έως και 100 kW, επιτρέποντας την αναπλήρωση από το 10 στο 80% σε μόλις 28 λεπτά. Ενδιαφέρον στοιχείο και η λειτουργία V2L για την τροφοδοσία εξωτερικών συσκευών με ισχύ έως και 3,3 kW.

Κατά τη διάρκεια μιας σύντομης δοκιμής του SUV της Geely στην Κίνα πραγματοποιήθηκαν κάποιες κλασικές ασκήσεις, όπως το σλάλομ και το «τεστ του ταράνδου»). Το EX5, με βάρος κοντά στα 1.800 κιλά, έδειξε πολύ καλή συμπεριφορά, σταθερότητα και ισορροπία, κάτι που ενισχύεται από την τοποθέτηση της μπαταρίας χαμηλά στο πάτωμα, μειώνοντας το κέντρο βάρους. Ενδεικτικά, η επίδοση των 78 χλμ./ώρα στο τεστ αποφυγής είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική. Όσο για τις επιδόσεις, το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 6,9 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα 175 χλμ./ώρα.

Το Geely EX5 έχει ήδη αξιολογηθεί με 5 αστέρια στο Euro NCAP, ενώ η εμπορική του πορεία στην Κίνα είναι ιδιαίτερα θετική, καθώς οι πωλήσεις του το πρώτο τρίμηνο του 2025 είναι ιδιαίτερα υψηλές.

Η είσοδός του στην ελληνική αγορά είναι, όπως είπαμε, προγραμματισμένη για τον Ιούνιο, ενώ το Σεπτέμβριο θα ακολουθήσει το μεγαλύτερο EX7 με plug-in υβριδικό σύστημα πρόωσης και δύο επιλογές μπαταρίας.

Την επόμενη χρονιά (2026) θα προστεθεί και ένα ηλεκτρικό supermini, το οποίο θα αποτελέσει το πιο προσιτό μοντέλο της Geely στην Ευρώπη.

Μείνετε συντονισμένοι στο carzine.gr για την αναλυτική δοκιμή του Geely EX5.

Η Volvo καταργεί σταδιακά τα στέισον

Volvo

Το νέο Opel Grandland και ως plug-in υβριδικό

Opel

Η τετρακίνητη Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 στην Ελλάδα – Πόσο κοστίζει

Alfa Romeo

Τα Audi A1 και Q2 αποσύρονται το 2026

Audi