Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες δυσκολεύονται να εδραιωθούν στη γερμανική αγορά, καθώς αντιμετωπίζουν έντονη δυσπιστία από τους τοπικούς ντίλερ.
Παρότι προσφέρουν προηγμένη τεχνολογία και ανταγωνιστικές τιμές, μάρκες όπως οι BYD, Xpeng, Nio και Changan έχουν εξαιρετικά χαμηλό μερίδιο αγοράς —μόλις 1,5% το πρώτο τρίμηνο του 2025— με πολλές εξ αυτών να μην ξεπερνούν το 1% ούτε μακροπρόθεσμα, σύμφωνα με προβλέψεις.
Η MG της SAIC είναι η μόνη με αξιοσημείωτη παρουσία (0,8%).
Η περιορισμένη αναγνωρισιμότητα, η έλλειψη συναισθηματικής σύνδεσης με το ευρωπαϊκό κοινό και η ισχυρή παρουσία παραδοσιακών εμπορικών σημάτων όπως BMW, Mercedes και Audi λειτουργούν αποτρεπτικά.
Παράλληλα, η καθυστέρηση των Κινέζων στην οργανωμένη είσοδο στην αγορά έδωσε χρόνο στους Ευρωπαίους κατασκευαστές να ενισχύσουν την ηλεκτρική τους γκάμα.
Προβλήματα στην προβολή των νέων μαρκών, στην οργάνωση δικτύων πωλήσεων, αλλά και στρατηγικές καθυστερήσεις —όπως η αναβολή της Firefly ή η αναπροσαρμογή σχεδίων της Changan— επιτείνουν την αβεβαιότητα.
Οι ντίλερ, διστακτικοί να επενδύσουν σε άγνωστες φίρμες από μια υπερκορεσμένη κινεζική αγορά 150+ εμπορικών σημάτων, φοβούνται για την επιβίωσή τους.
Ωστόσο, σε πιο φθηνές κατηγορίες, οι κινεζικές μάρκες ενδέχεται να βρουν έδαφος, καθώς οι αγοραστές αυτών των κατηγοριών δίνουν προτεραιότητα στο «value for money» και είναι πιο πρόθυμοι να δοκιμάσουν νέες φίρμες.
Παρά τα εμπόδια, η προσπάθεια των Κινέζων συνεχίζεται, αλλά με αβέβαια αποτελέσματα.
