Η επόμενη γενιά του Mazda MX-5, που αναμένεται το 2027, θα παραμείνει πιστή στη φιλοσοφία του ελαφρού, ευέλικτου roadster, αλλά με έναν αναπάντεχα μεγαλύτερο κινητήρα.
Αντί να υποκύψει στις πιέσεις των αυστηρότερων κανονισμών ρύπων μειώνοντας ισχύ και κυβισμό, η Mazda επιλέγει να αυξήσει τη χωρητικότητα του κινητήρα στα 2,5 λίτρα με τη νέα σειρά SkyActiv-Z.
Παρά τη σημαντική αύξηση σε σχέση με τον αρχικό κινητήρα 1.6 του 1989, η ισχύς δεν αναμένεται να ξεπεράσει τους 184 ίππους – στόχος είναι η διατήρηση της σημερινής απόδοσης, όχι η υπέρβαση της.
Η νέα μονάδα θα συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο, υπογραμμίζοντας τη διατήρηση του οδηγικού χαρακτήρα του μοντέλου.
Εκεί όμως που η Mazda ποντάρει για τη βελτίωση της απόδοσης είναι στη μείωση του βάρους.
Ο επικεφαλής σχεδιασμού Masashi Nakayama επιβεβαίωσε ότι στόχος είναι το νέο MX-5 να ζυγίζει λιγότερο από 1.000 κιλά, κάνοντάς το πιθανώς ταχύτερο παρά την ίδια ισχύ.
Το σχεδιαστικό ύφος ενδέχεται να αντλεί στοιχεία από το πρωτότυπο Iconic SP, ενώ παρότι δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα υβριδική έκδοση, η SkyActiv-Z πλατφόρμα είναι εξηλεκτρισμένης λογικής.
Το ενδεχόμενο υβριδικής υποστήριξης θα μπορούσε να εξασφαλίσει τη διατήρηση του MX-5 και στην ευρωπαϊκή αγορά.
