Ο Elfyn Evans πανηγύρισε τη 2η φετινή του νίκη στο WRC, κατακτώντας την κορυφή σε ένα από τα πιο απαιτητικά ράλλυ της σαιζόν. Οι σκληρές ειδικές διαδρομές και οι ακραίες καιρικές συνθήκες έκαναν το Safari Rally Κένυας μια πραγματική δοκιμασία αντοχής.
Ο οδηγός της Toyota, μαζί με τον συνοδηγό του Scott Martin, ολοκλήρωσαν τις 21 ειδικές διαδρομές με διαφορά 1 λεπτού και 9,9 δευτερολέπτων από τον Ott Tänak της Hyundai. Ο Thierry Neuville, παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισε, τερμάτισε στην τρίτη θέση, 3 λεπτά και 32 δευτερόλεπτα πίσω από τον Evans, χαρίζοντας το καλύτερο αποτέλεσμα της Hyundai στο φετινό Σαφάρι.
Αυτή ήταν η πρώτη φορά που ένας Βρετανός οδηγός κερδίζει το Safari Rally μετά την τελευταία νίκη του Colin McRae το 2002. Παράλληλα, η Toyota διατήρησε το απόλυτο στην Κένυα από την επιστροφή του αγώνα στο WRC το 2021. Ωστόσο, η επικράτηση του Evans μόνο εύκολη δεν ήταν. Με μήκος 384 χιλιόμετρα, το φετινό Σαφάρι αποδείχθηκε ένα από τα πιο σκληρά των τελευταίων ετών, με τους περισσότερους οδηγούς να αντιμετωπίζουν μηχανικά προβλήματα.
Ο Evans ξεκίνησε δυνατά, κερδίζοντας την υπερειδική στη Ναϊρόμπι την Πέμπτη, αλλά έπεσε πέμπτος μετά τη δεύτερη ειδική. Στη συνέχεια, ανέβηκε γρήγορα, πιέζοντας τον Tänak, που είχε κερδίσει τις τρεις από τις τέσσερις πρωινές ειδικές της Παρασκευής.
Η ανατροπή ήρθε στην ένατη ειδική, όταν το Hyundai του Εσθονού παρουσίασε πρόβλημα στην ημιαξόνιο, επιτρέποντας στον Evans να περάσει πρώτος. Παρά τα δύο κλαταρίσματα και τις δύσκολες συνθήκες λόγω έντονης βροχόπτωσης το Σάββατο, ο Evans δεν έχασε ξανά το προβάδισμα.
Την Κυριακή, το Toyota του Evans παρουσίασε ένα μικρό μηχανικό πρόβλημα, το οποίο λύθηκε σε σύνδεσμο. Ο ίδιος επέλεξε να μην πιέσει για επιπλέον βαθμούς στην Power Stage, αλλά έφυγε από την Κένυα με 27 βαθμούς, αυξάνοντας τη διαφορά του από τον Neuville στους 36 βαθμούς -τη μεγαλύτερη διαφορά στην ιστορία του WRC έπειτα από τρεις αγώνες.
Ο Tänak, λόγω της ατυχίας του, έπεσε προσωρινά τρίτος πίσω από τον Kalle Rovanperä, που βρισκόταν μόλις 7,7 δευτερόλεπτα πίσω από τον Evans. Ωστόσο, ο Φινλανδός είχε δύο ατυχίες το Σάββατο: πρώτα απέφυγε μια αγέλη από ζέβρες, και αργότερα έπεσε σε λακκούβα στη διαδρομή Sleeping Warrior, καταστρέφοντας την πίσω αριστερή ανάρτηση του Toyota. Παρά τις προσπάθειες επιδιόρθωσης, έχασε πάνω από έξι λεπτά και την Κυριακή αποσύρθηκε λόγω προβλήματος στον εναλλάκτη.
Ο Neuville ανέβηκε στην τρίτη θέση μετά από έναν χαοτικό αγώνα, στον οποίο αντιμετώπισε μηχανικά προβλήματα, ποινή ενός λεπτού λόγω καθυστερημένης εκκίνησης, jump start στην πέμπτη ειδική και ζητήματα ψύξης. Παρόλα αυτά, ολοκλήρωσε τον αγώνα και συγκέντρωσε πολύτιμους βαθμούς για την Hyundai. Ο Adrien Fourmaux, παρά τις εγκαταλείψεις του την Πέμπτη και την Παρασκευή, πήρε τους 10 βαθμούς της Super Sunday.
O Takamoto Katsuta, που είχε ξεπεράσει τροφική δηλητηρίαση και έξι κλαταρίσματα, φαινόταν έτοιμος να τερματίσει τέταρτος, όμως είχε έξοδο στον τερματισμό της τελευταίας ειδικής και υποχώρησε στην πέμπτη θέση, 8 λεπτά και 15,7 δευτερόλεπτα πίσω από τον Evans.
Αυτό επέτρεψε στον Sami Pajari, που έκανε το ντεμπούτο του στο Safari με την Toyota, να τερματίσει τέταρτος, παρά τα δικά του προβλήματα με κλαταρίσματα.
Ο Grégoire Munster ηγήθηκε της προσπάθειας της M-Sport Ford, φτάνοντας μέχρι την τρίτη θέση την Πέμπτη, αλλά τελικά κατετάγη έκτος λόγω προβλημάτων στην ανάρτηση, το κιβώτιο και πολλαπλά κλαταρίσματα.
Στην κατηγορία WRC2, ο Gus Greensmith ήταν ο νικητής, τερματίζοντας έβδομος γενικής, μπροστά από τον Jan Solans. Ο Oliver Solberg, που είχε πιθανότητες για τη νίκη, κόλλησε στην άμμο (fesh-fesh) της έβδομης ειδικής και εγκατέλειψε.
