Η Mercedes-Benz επιβεβαίωσε επίσημα το τέλος της A-Class, σηματοδοτώντας την αποχώρηση της μάρκας από την κατηγορία των hatchback.
Η κίνηση αυτή αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής για τον εξορθολογισμό της γκάμας των μικρομεσαίων μοντέλων και την προτεραιότητα στις παγκόσμιες αγορές, ιδιαίτερα στην Κίνα και τις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου τα SUV είναι πιο δημοφιλή.
Η A-Class, μαζί με το σεντάν A-Class και την B-Class, δεν θα αντικατασταθούν μετά το τέλος της τρέχουσας γενιάς τους το 2026.
Η γκάμα των κόμπακτ μοντέλων θα αποτελείται πλέον από τη CLA sedan και την shooting brake, καθώς και τα GLA και GLB.
Επιπλέον, η Mercedes παρουσιάζει ένα νέο off-roader «baby G-Class». Σε αντίθεση με τις νέες CLA, GLA και GLB, οι οποίες βασίζονται στην πλατφόρμα MMA, η μικρότερη G-Class θα χρησιμοποιήσει μια ειδική πλατφόρμα για να διατηρήσει τις εκτός δρόμου δυνατότητές της.
Η A-Class, η οποία παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1997, εξελίχθηκε από ένα μικρομεσαίο μοντέλο τύπου supermini σε ένα πιο παραδοσιακό hatchback στην τρίτη και τέταρτη γενιά της.
Ενώ το μοντέλο είχε ήδη διακοπεί στη Βόρεια Αμερική μετά το 2022, παρέμεινε διαθέσιμο στην Ευρώπη με μια ανανέωση στα μέσα του κύκλου.
Ωστόσο, η παραγωγή θα σταματήσει επίσημα το 2026, σηματοδοτώντας την ολοκλήρωση του hot hatch A45 AMG.
Η Mercedes επαναπροσδιορίζει επίσης το branding των ηλεκτρικών SUV της, καταργώντας σταδιακά τα ονόματα EQA και EQB για να τα ενσωματώσει στις οικογένειες GLA και GLB.
Η μελλοντική κατεύθυνση της εταιρείας είναι σαφής: λιγότερα compact μοντέλα και μεγαλύτερη έμφαση στα SUV, με το επερχόμενο «baby G» να αγκαλιάζει την εκτός δρόμου κληρονομιά της μάρκας.
