Σύνδεση

Chrysler

DETROIT: ΤΙΤΛΟΙ ΤΕΛΟΥΣ

Τo Detroit, η πρωτεύουσα της αμερικάνικης αυτοκινητοβιομηχανίας, η παραδοσιακή έδρα των λεγόμενων Big Three (General Motors, Chrysler και Ford), η πόλη που γνώριζε πολύ μεγάλη ακμή μέχρι και τη δεκαετία του ’80 κήρυξε ως δήμος πτώχευση. Κι αυτό γιατί τα τεράστια ποσοστά ανεργίας συρρίκνωσαν τον πληθυσμό του, στις μόλις 685.000 από τα 1,85 εκατομμύρια του παρελθόντος και το μετέτρεψαν ουσιαστικά σε μια πόλη φάντασμα με περισσότερα από 78.000 άδεια κτίρια, με ελάχιστα έσοδα και τεράστια έξοδα.

Το πως η αμερικανική μεγαλούπολη έφτασε σε αυτό το σημείο είναι απόρροια κυρίως των λάθος εκτιμήσεων και ενεργειών που έκαναν στην πορεία των χρόνων οι Big Three και όχι μόνο. Πρώτο και καλύτερο στη λίστα το λάθος στην εκτίμηση της δυναμικής των Ιαπώνων γενικά και της Toyota ειδικά. Ουσιαστικά οι αμερικανοί άφησαν στους Ιάπωνες τις μικρές κατηγορίες, με αποτέλεσμα να αρχίσουν να χάνουν μερίδια αγοράς. Ειδικά σε από τη στιγμή που τα ιαπωνικά ήταν και εξαιρετικά ποιοτικά.

Το δεύτερο λάθος σε όλη αυτήν την πορεία ήταν η αδυναμία προσαρμογής στα σύγχρονα δεδομένα, που ισχύουν τα τελευταία 5 χρόνια. Ενώ τα υβριδικά, το downsizing και τα ηλεκτρικά μοντέλα έχουν έρθει έντονα στο προσκήνιο οι αμερικανοί κατασκευαστές στην τελευταία έκθεση του Ντιτρόιτ (τι ειρωνεία) παρουσίασαν μόνο τεράστια, ενεργοβόρα pick-up και μεγάλες λιμουζίνες.

Μοιραία λοιπόν τα εργοστάσιά τους στο Detroit έκλεισαν, μοιραία οι εργαζόμενοι περιορίσθηκαν και μοιραία η πόλη δήλωσε πτώχευση. Το Detroit πάντως φαίνεται να είναι καμμένο χαρτί ακόμα κι αν τα πράγματα αλλάξουν ριζικά, μιας και κανείς δεν θα θέλει να επενδύσει σε μια πόλη που είναι συνδεδεμένη με την αποτυχία ενός ολόκληρου βιομηχανικού κλάδου.

Γιάννης Σκουφής

{gallery}photos/38/NEWS/DETROIT-THE-END{/gallery}


Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Η Volvo καταργεί σταδιακά τα στέισον

Volvo

Η διαφήμιση της Jaguar συνεχίζει να προκαλεί

Featured

Grand Automotive Hellas: Ο Στήβεν Σίρτης αναλαμβάνει CEO

Dacia

Σαράντα νεές BMW έως το 2028!

BMW