Σύνδεση

Featured

Δοκιμή Honda e (154 PS): Έτσι θα είναι όλα τα αυτοκίνητα στο άμεσο μέλλον;

Η απάντηση στο ερώτημα που θέσαμε στον τίτλο έχει δύο σκέλη και ένα ναι και ένα όχι. Το όχι αφορά την αισθητική του, καθώς το ρετρό στυλ που επέλεξε η Honda για το πρώτο της ηλεκτρικό μοντέλο μπορεί να βρει μιμητές αλλά είναι βέβαιο πως θα παραμείνει ιδιαίτερο. Και αυτό γιατί συνδυάζεται με ενδιαφέροντα στοιχεία, όπως η επανάληψη του design της μάσκας και στο πίσω μέρος, αλλά και με σχετικά μικρές εξωτερικές διαστάσεις που το καθιστούν ένα κλασικό αυτοκίνητο πόλης.

Το ναι αφορά την πληθώρα οθονών στο εσωτερικό του, που θα είναι ο κανόνας στο άμεσο μέλλον. Στο μικρό Honda οι οθόνες καταλαμβάνουν στην ουσία όλο το πλάτος του εσωτερικού του, μπορούν να εναλλάσσουν τη θέση τους -οι δύο των 12,3 ιντσών- ενώ υπάρχει και δυνατότητα άμεσης πρόσβασης σε δημοφιλείς λειτουργίες. Ιδιαίτερη αναφορά χρήζουν οι οθόνες στα άκρα στις οποίες προβάλλονται οι εικόνες από τις κάμερες που έχουν αντικαταστήσει τους εξωτερικούς καθρέφτες και η θέση τους είναι η καλύτερη που έχουμε δει ως τώρα σε όλα τα μοντέλα που διαθέτουν τέτοιο σύστημα ανεξαρτήτως μεγέθους και κατηγορίας.

Το high tech που προκύπτει από τις πολλές οθόνες συνδυάζεται και εδώ, στο εσωτερικό, πολύ ωραία με το ρετρό που εκφράζεται κατά κύριο λόγο από τις επενδύσεις ξύλου που χαρακτηρίζουν το διάκοσμο. Από την άλλη οι χώροι στο πίσω κάθισμα είναι αυτοί που περιμένει κανείς από ένα αυτοκίνητο μήκους 3,90 μέτρων: ούτε στριμωγμένοι ούτε και άνετοι, ενώ θετικό στοιχείο είναι το ότι οι πόρτες ανοίγουν διάπλατα.

Ανοίγοντας την πέμπτη πόρτα γίνεται σαφές πως οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της Honda δεν πριμοδότησαν το πορτμπαγκάζ, η χωρητικότητα του οποίου είναι μόλις 171 λίτρα και φτάνει μέχρι και τα 861.

Οι τιμές αυτές είναι σίγουρα μικρές, αλλά αν θεωρήσουμε το Honda e ως αυτοκίνητο πόλης -κάτι στο οποίο μας οδηγεί και η αυτονομία του των πραγματικών 160 χιλιομέτρων, οι υπάρχουσες υποδομές, το κόστος φόρτισης εκτός σπιτιού αλλά και η διάμετρος στροφής των μόλις 8,6 μέτρων- τότε είναι ικανοποιητικές για τις καθημερινές μεταφορικές ανάγκες.

Με βάση αυτήν την προσέγγιση η φόρτιση της μπαταρίας των 33,0 kWh μπορεί να γίνεται και κάθε τρεις μέρες και διαρκεί σχετικά λίγο σε wallbox -το Honda Power Charger, αξίας 1.640 ευρώ, δίνεται δωρεάν με την αγορά του e. Από κει και πέρα η κορυφαία έκδοση των 154 ίππων όχι μόνο δεν έχει κανένα πρόβλημα να ακολουθήσει την κίνηση ή της πόλης ή και γύρω από αυτήν, ενώ παρά το σεβαστό βάρος του των σχεδόν 1.530 κιλών εξασφαλίζει και ιδιαίτερα αξιόλογες επιδόσεις (0-100 σε 8,3 δεύτερα, τελική ταχύτητα 145 χλμ./ ώρα). Αυτό που θα πρέπει να σημειωθεί είναι η πολύ καλή διαχείριση της ισχύος με αποτέλεσμα οι πίσω κινητήριοι τροχοί να χάνουν πολύ σπάνια την πρόσφυσή τους, η άνεση από την ανάρτηση αλλά και η εξαιρετική ευελιξία του μικρού, ηλεκτρικού Honda μέσα στην πόλη που ελίσσεται με χαρακτηριστική άνεση και στα πιο μικρά στενά.

Βλέποντας το Honda e συνολικά και μετά από τη συμβίωση μαζί του αυτό που τελικά σου μένει είναι η αίσθηση του… gadget. Ενός χαριτωμένου αυτοκινήτου με πολύ στυλ και μπόλικο still life, που συνδυάζει εξαιρετικά το high tech και το ρετρό, που στο τέλος της ημέρας χαίρεσαι να το έχεις και να κυκλοφορείς μαζί του.

Αυτό που δεν θα σε χαροποιήσει με βάση ότι όσα έχεις υπόψη σου είναι η τιμή του, που χωρίς την επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» ξεκινά από τις 38.740 ευρώ, ενώ η εισαγωγική έκδοση των 136 ίππων είναι κατά 3.000 ευρώ πιο φτηνή. Οι τιμές αυτές είναι τσιμπημένες ακόμα και με τα δεδομένα των ηλεκτρικών και σε συνδυασμό με το μέγεθος του Honda e, αλλά από την άλλη τα gadget κατά κανόνα δεν είναι φτηνά.

HONDA e (154 PS)
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 3.895×1.1751×1.512 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.530 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 171- 861 λίτρα
Βάρος: 1.527 κιλά
Σύστημα πρόωσης: Ηλεκτροκινητήρας τοποθετημένος πίσω, μπαταρία 35,3 kW
Ισχύς, ροπή: 154 PS, 315 Nm
Αυτονομία (WLTP): 222 χιλιόμετρα
0-100, Τελική: 8.3”, 145 χλμ./ ώρα
Χρόνος φόρτισης: 4,5 ώρες με Wallbox 7,4 kW
Τιμή: από 38.740 €

φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

[ngg src=”galleries” ids=”5561″ display=”basic_thumbnail” thumbnail_crop=”0″]

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Τα νέα αγωνιστικά του WRC δεν θα είναι υβριδικά!

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured

Η Mercedes θα διατηρήσει τα συμβατικά μικρά μοντέλα της

Mercedes-Benz