Σύνδεση

Featured

H ηλεκτρική Lotus Evija θα είναι με 2.000 ίππους το πιο ισχυρό μοντέλο παραγωγής στον κόσμο

Η Lotus Type 130, έγινε πλέον και επίσημα Lotus Evija, μιας και η βρετανική εταιρεία που ανήκει στον όμιλο της Geely, παρουσίασε και επίσημα το hypercar της, που είναι και το πρώτο ηλεκτρικό από το Νησί.

Μάλιστα δεν είναι απλά ένα ακόμα hypercar από αυτά που ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια από παγκοσμίους άγνωστους κατασκευαστές και παραμένουν ασκήσει επί χάρτου ή καλύτερα επί οθόνης, αλλά ένα η παραγωγή του οποίου θα ξεκινήσει κατά τη διάρκεια του 2020. Και θα έχει και τον τίτλο του ισχυρότερου που θα παράγεται κανονικά, μιας και η συνδυαστική ισχύς των τεσσάρων συνολικά ηλεκτροκινητήρων του θα φτάνεις τους 2.000 ίππους. Και τα 1.700 Nm.

Αν στα παραπάνω προσθέσει κανείς και τα μόλις 1.680 κιλά του βάρους του -λέμε μόλις γιατί το νούμερο είναι πράγματι χαμηλό για φουλ ηλεκτρικό μοντέλο- τότε οι επιδόσεις που ανακοινώνει η Lotus είναι αναμενόμενες: 0-100 σε λιγότερα από 3,0 δεύτερα, το ίδιο και για το 100-200, ενώ το 200- 300 ολοκληρώνεται σε 4,0 δεύτερα. Όσο για την τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 320 χλμ./ ώρα -άλλη μια εντυπωσιακή τιμή για EV (Electric Vehicle), ακόμα και αν είναι σούπερ σπορ.

Το χαμηλό συγκριτικά βάρος οφείλεται εν μέρει και στο μονοκόκ πλαίσιο από ανθρακονήματα, που είναι και το πρώτο που χρησιμοποιείται από τη Lotus. Από κει και πέρα η συστοιχία της μπαταρίας ιόντων λιθίου των 70 kWh και των 2.000 kW είναι τοποθετημένη στο κέντρο, ακριβώς πίσω από τα αγωνιστικού τύπου καθίσματα οδηγού και συνοδηγού. Η επιλογή αυτή, πέρα από το ότι βοηθά για ένα χαμηλό και όσο το δυνατόν προς το μέσον κέντρο βάρους είναι και μια άμεση αναφορά στα κλασικά σπορ μοντέλα της μάρκας με τον κινητήρα στο κέντρο. Όπως είναι για παράδειγμα η θρυλική Esprit.

Σύμφωνα με τη Lotus η μπαταρία θα μπορούσε να φορτιστεί ακόμα και με 800 kW, αν βέβαια υπήρχε τέτοιος φορτιστής. Με έναν 350 kW που θεωρητικά τουλάχιστον υπάρχει φτάνει το 80% της χωρητικότητάς της σε μόλις 12 λεπτά και το 100% σε 18. Η αυτονομία που εξασφαλίζει είναι 400 χιλιόμετρα κατά WLTP.

Για την καλύτερη διαχείριση της ενέργειάς της αλλά και για το όσο το δυνατόν μεγαλύτερο fun to drive υπάρχουν πέντε προγράμματα οδήγησης, που από το όνομά τους φαίνεται τι εξυπηρετούν. Πρόκειται για τα Range, City, Tour, Sport και Track.

Φυσικά οι μηχανικοί της Lotus έδωσαν ιδιαίτερη προσοχή στην αεροδυναμική της Evija, χρησιμοποιώντας ομολογουμένως αρκετά διακριτικά αεροδυναμικά βοηθήματα, ενώ στα γνωρίσματά της συγκαταλέγονται και οι πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω. Και αποκαλύπτουν ένα space αλλά ταυτόχρονα και σπορ εσωτερικό με αγωνιστικού τύπου καθίσματα. 

Η Evija θα κατασκευαστεί σε μόλις 130 αντίτυπα -γι αυτό λεγόταν αρχικά Type 130- καθένα από τα οποία θα κοστίχει 1,7 εκατομμύρια λίρες που αντιστοιχούν σε 1.880.000 ευρώ περίπου και φυσικά προ φόρων. Προκειμένου να κλείσει κανείς ένα slot οπως ονομάζευαι στη γραμμή παραγωγής απαιτείται μια προκαταβολή 250.000 λιρών, δηλαδή σχεδόν 277.000 ευρώ.

[ngg src=”galleries” ids=”4785″ display=”basic_thumbnail”]

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Τα νέα αγωνιστικά του WRC δεν θα είναι υβριδικά!

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured

Η Mercedes θα διατηρήσει τα συμβατικά μικρά μοντέλα της

Mercedes-Benz