Το Ariel Atom είναι εξ ορισμού μια ειδική κατασκευή και φυσικά αυτό ισχύει και για την τελευταία του εκδοχή, που ονομάζεται Atom 4. Μάλιστα οι Βρετανοί προκειμένου να τονίσουν το πόσο καινούργιο είναι αναφέρουν χαρακτηριστικά πως από το προηγούμενο μοντέλο συνεχίζουν μόνο τα πεντάλ και η τάπα της βενζίνης.
Από κει και πέρα το σωληνωτό πλαίσιο είναι 15% πιο άκαμπτο, ενώ ο κινητήρας δεν είναι άλλος από τον τετρακύλινδρο turbo VTEC των 2.000 κυβικών του Honda Civic Type R, ο οποίος ως γνωστόν αποδίδει 320 ίππους και 420 Nm.
Εδώ κινητήριοι τροχοί είναι οι πίσω, το κιβώτιο είναι χειροκίνητο 6άρι, υπάρχει μπλοκέ διαφορικό και προαιρετικά αμορτισέρ της Ohlins (τα στάνταρ είναι Bilstein),ενώ οι επιδόσεις, λόγω και το χαμηλού βάρους είναι καταιγιστικές: 0-96 χλμ./ώρα (τα 0-60 μίλια των Αγγλοσαξόνων) σε 2,8 δεύτερα και 0-160 σε 6,8 δεύτερα. Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 260 χλμ./ ώρα και από τη στιγμή που δεν υπάρχει παρμπρίζ θα πρέπει να είναι κανείς ιδιαίτερα χαλκέντερος για να την πετύχει.
H Ariel προγραμματίζει την κατασκευή 100 Atom 4 το χρόνο με το καθένα να κοστίζει 39.975 λίρες.
Γιάννης Σκουφής
[ngg_images source=”galleries” container_ids=”4246″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”120″ thumbnail_height=”90″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”0″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”1″ show_all_in_lightbox=”1″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Show as slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]
