Στις 13 Αυγούστου 1965, η Audi έκανε το μεγάλο της «μεταπολεμικό restart», με την παραγωγή του πρώτου νέου μοντέλου στο Ingolstadt: του F 103.
Ήταν το πρώτο αυτοκίνητο της Auto Union GmbH που έφερε ξανά το όνομα Audi μετά από 25 χρόνια και, κυρίως, το πρώτο που εγκατέλειπε την ξεπερασμένη δίχρονη τεχνολογία των DKW, εισάγοντας έναν τετράχρονο τετρακύλινδρο κινητήρα 1.7 λίτρων με απόδοση 72 ίππων.
Το νέο μοντέλο αποτέλεσε προϊόν ανάγκης, αλλά και καινοτομίας. Η Auto Union αντιμετώπιζε χαμηλή ζήτηση στα μέσα της δεκαετίας του ’60, καθώς τα δίχρονα μοντέλα είχαν ξεπεραστεί.
Η εξαγορά της εταιρείας από τη Daimler-Benz AG έφερε μια τεχνολογική ένεση: τον μηχανικό Ludwig Kraus, ο οποίος εξελίσσει τον νέο κινητήρα και δίνει πνοή στο φιλόδοξο πρότζεκτ.
Το όνομα DKW εγκαταλείπεται, και το νέο μοντέλο παρουσιάζεται απλώς ως Audi, ξεκινώντας έτσι ένα νέο κεφάλαιο για τη μάρκα.
Το Audi F 103 (ή Audi 72, ανεπίσημα) δεν ήταν μόνο ένα μοντέλο, αλλά η απαρχή μιας σειράς εκδόσεων: Audi 80, Super 90, 75, 60, ακόμη και station wagon (Variant).
Το πιο επιτυχημένο εμπορικά ήταν το Audi 60, με πάνω από 216.000 μονάδες, σε σύνολο 416.852 που κατασκευάστηκαν έως το 1972.
Τεχνολογικά, το μοντέλο διέθετε συμπίεση 11,2:1 και κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων με λεβιέ στο τιμόνι, ενώ αργότερα αποκτήθηκαν και πιο σύγχρονες ανέσεις.
Το σασί του βασίστηκε στο DKW F 102, αλλά επιμηκύνθηκε κατά 10 εκατοστά, με εμφανείς σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις – νέα εμπρός μάσκα, ορθογώνια φανάρια, μαύρη γρίλια, και πιο μοντέρνο προφίλ.
Με μικρές βελτιώσεις μέσα στα χρόνια παραγωγής του, το F 103 έφτασε μέχρι το 1972, όταν το διαδέχθηκε το ολοκαίνουργιο Audi 80, ανοίγοντας τον δρόμο για τη σημερινή σειρά A.
Η ιστορική σημασία του F 103 ήταν καθοριστική. Ήταν το μοντέλο που έσωσε την Auto Union, επανέφερε την Audi στο προσκήνιο και αποτέλεσε το τεχνολογικό και εμπορικό θεμέλιο για την μετέπειτα ανεξαρτησία της εντός του Ομίλου Volkswagen. Ένα αυτοκίνητο που άλλαξε την πορεία της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
