Σύνδεση

Featured

24 Ώρες του Le Mans: Νίκη για τη Ferrari και η Porsche χάλασε το 1-2-3

Η Ferrari κατέκτησε για τρίτη συνεχόμενη χρονιά τη νίκη στις 24 Ώρες του Le Mans, αυτή τη φορά με την #83, την «δορυφορική» συμμετοχή της AF Corse, και πλήρωμα τους Kubica, Ye και Hanson.

Η 93η επανάληψη του κλασικού αγώνα αντοχής έκρυβε πολλές ανατροπές, με την Ferrari να δείχνει αρχικά έτοιμη να κατακτήσει και τις τρεις θέσεις του βάθρου, κάτι που έχει να γίνει από το 2012 με την Audi. Όμως η εργοστασιακή ομάδα της Porsche, με το αγωνιστικό με το νούμερο #6 (Campbell–Estre–Vanthoor), χάλασε το πάρτι της Scuderia, τερματίζοντας δεύτερη πίσω από την νικητήρια #83.

Το αυτοκίνητο της νίκης πήρε το προβάδισμα κατά τη διάρκεια της νύχτας, όταν ο Yifei Ye πέρασε την Toyota #8, ενώ η Porsche συνέχιζε να αναρριχάται. Ο Matt Campbell έκανε μια εξαιρετική τελευταία προσπάθεια για την Porsche, μειώνοντας τη διαφορά από τον Kubica στα 10 δευτερόλεπτα λίγο πριν τον τερματισμό, χωρίς όμως να καταφέρει την ανατροπή.

Η Ferrari εκμεταλλεύτηκε το μοναδικό αυτοκίνητο ασφαλείας (λόγω ατυχήματος του Bolukbasi στις 3:12 π.μ.) και  εξάλειψε τη διαφορά δύο λεπτών από την #6 Porsche. Από εκεί και πέρα, η στρατηγική και η σταθερότητα του πληρώματος της #83 αποδείχθηκαν καθοριστικές, παρά τα εσωτερικά ζητήματα, όπως η δυσαρέσκεια του Kubica που δεν του επιτράπηκε να επιτεθεί στον Giovinazzi (#51).

Η #51 είχε μείνει μπροστά για αρκετές ώρες, μέχρι που ο Pier Guidi έκανε λάθος κατά την είσοδο στα pits, βγήκε στην αμμοπαγίδα και έπεσε τρίτος. Η #50 (Fuoco–Molina–Nielsen), που επίσης είχε πρωταγωνιστικό ρόλο, πήρε τελικά την τέταρτη θέση, ενώ η #6 Porsche ανέβηκε δεύτερη, χάρη σε σταθερό ρυθμό και λιγότερα λάθη.

Η Cadillac είχε ξεκινήσει από την πρώτη σειρά της εκκίνησης, αλλά έχασε γρήγορα έδαφος λόγω έλλειψης τελικής ταχύτητας. Η #12 κατάφερε να διατηρηθεί στο παιχνίδι και να τερματίσει πέμπτη, μόλις δύο λεπτά πίσω από τη νίκη, ενώ η #38 είχε διάφορα προβλήματα, μεταξύ των οποίων και ένα σκασμένο ελαστικό.

Αντίθετα, BMW και Peugeot είχαν μέτρια παρουσία. Η BMW αντιμετώπισε πολλά τεχνικά προβλήματα και δεν μπήκε ποτέ στη μάχη. Η Peugeot είδε το #93 να εγκαταλείπει νωρίς μετά από έξοδο του Di Resta, ενώ το #94 δοκίμασε διαφορετική στρατηγική και τερμάτισε 12ο.

Η Aston Martin ήταν διακριτική αλλά σταθερή, με την #009 να τερματίζει 13η, ενώ και η McLaren είχε διπλή εγκατάλειψη με τα αυτοκίνητα της United Autosports.

Στην κατηγορία LMP2, η Inter Europol με τους Dillmann, Smiechowski και Yelloly κέρδισε καθαρά, παρά μια ποινή προς το τέλος. Το πλήρωμα της Panis Racing (#48) δεν κατάφερε να ακολουθήσει τον ρυθμό στους τελευταίους γύρους και έμεινε δεύτερο, ενώ το βάθρο συμπλήρωσε η AO by TF (#14), με τους Cameron, Deletraz και Hyett.

Η #29 της TDS Racing, που είχε ξεκινήσει από την pole, περιορίστηκε στην πέμπτη θέση λόγω ποινών, ενώ η Iron Lynx–Proton με την #9 ανέβηκε από τις τελευταίες θέσεις και τερμάτισε τέταρτη.

Στην LMGT3, η Manthey Porsche (#92) με τους Hardwick, Lietz και Pera επικράτησε σε έναν αγώνα με πολλές εγκαταλείψεις. Η Ferrari της Vista AF Corse (#21) και η Corvette της TF Sport (#81) έκλεισαν το βάθρο, ενώ το polesitting Aston Martin (#27) και η Lexus της Akkodis ASP (#87) μπήκαν στην πεντάδα.

Η BMW WRT με τον Valentino Rossi είδε την προσπάθειά της να σταματά νωρίς, μετά από έξοδο του van der Linde. Η McLaren δεν άντεξε ούτε στη LMGT3, με διπλή εγκατάλειψη λόγω προβλημάτων στο εναλλάκτη και στο σύστημα μετάδοσης.

Η τρίτη διαδοχική νίκη της Ferrari στο Le Mans, με τρίτο διαφορετικό πλήρωμα, δείχνει ότι η επιστροφή της στον κορυφαίο θεσμό αντοχής δεν είναι απλώς συμβολική. Με τις Porsche και Toyota να πιέζουν, η συνέχεια στο WEC αναμένεται έντονη.

Το Smart Fortwo επιστρέφει!

Featured

Μία ενδιαφέρουσα ιδέα για ένα Volvo από τα… παλιά!

Featured

Η Ferrari φέρνει πίσω τα χειροκίνητα κιβώτια

Featured

Το Audi TT επιστρέφει ως ηλεκτρικό

Audi