Η Volkswagen ετοιμάζει το ID.1, ένα μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο που αναμένεται να λανσαριστεί το 2027, ως διάδοχος του e-Up, με στόχο την προσιτή ηλεκτροκίνηση. Η αρχική τιμή του εκτιμάται γύρω στις 20.000 ευρώ.
Το πρωτότυπο ID.Every1 -σε ελεύθερη απόδοση για τον καθένα- προλογίζει το φτηνό ηλεκτρικό VW αποκαλύπτοντας τη σχεδιαστική αλλά και την τεχνολογική του κατεύθυνση.
Έτσι λοιπόν η βάση του ID.1 θα είναι η πλατφόρμα MEB Small, μια πιο μικρή εκδοχή της πιο γνωστής ηλεκτρικής πλατφόρμας του ομίλου. Και μιας και η κίνηση εδώ θα είναι αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς υπάρχουν σαφείς διαφορές από τη MEB που υποστηρίζει και τετρακίνηση για χάρη της καλύτερης εκμετάλλευσης των χώρων στο εσωτερικό.
Ο σχεδιασμός του νέου ηλεκτρικού της VW έχει πιο συμβατικές γραμμές σε σχέση με τα μεγαλύτερα μοντέλα της γκάμας των ID. Η γραμμή των παραθύρων και η φαρδιά πίσω κολόνα θυμίζουν το αρχέτυπο Golf, ενώ τα φωτιζόμενα λογότυπα και οι μεγάλες ζάντες των 19 ιντσών του εξασφαλίζουν μια πιο δυναμική εικόνα.
Από πλευράς διαστάσεων το ID.Every1 έχει μήκος 3,88 μέτρα, με αποτέλεσμα να τοποθετείται μεταξύ του e-Up (3,60 μέτρα) και του Polo (4,08 μέτρα), ενώ το πλάτος και το ύψος του είναι 1,81και το 1,49 μέτρα αντίστοιχα.
Στο εσωτερικό, η VW δίνει έμφαση στην πρακτικότητα. Η συρόμενη κεντρική κονσόλα παρέχει ιδιαίτερη ευελιξία, ενώ υπάρχουν και δυνατότητες προσαρμογής του εσωτερικού στις εκάστοτε ανάγκες. Έτσι τα πίσω καθίσματα και το κάθισμα του συνοδηγού αναδιπλώνονται, επιτρέποντας τη μεταφορά μεγάλων αντικειμένων ή τη δημιουργία χώρου για κατοικίδια.
Παρά το μικρό του μέγεθος η VW κάνει επίσης λόγο για άνετους χώρους για τέσσερις επιβάτες και για ένα πορτμπαγκάζ 305 λίτρων, ίδιο δηλαδή με αυτό του μεγαλύτερου Polo.
Ο ηλεκτροκινητήρας του ID.1 θα είναι ένας καινούργιος 70 kW (95 ίππων) που έχει εξελιχθεί για μέγιστη απόδοση. Η μπαταρία θα έχει ενεργειακή χωρητικότητα 32,0 kWh και θα εξασφαλίζει αυτονομία που θα φτάνει τα 250 χιλιόμετρα.
Το ID.1 θα ενσωματώνει νέα αρχιτεκτονική λογισμικού, πιθανώς αναπτυγμένη σε συνεργασία με τη Rivian. Αυτό θα επιτρέπει ασύρματες αναβαθμίσεις, διατηρώντας το όχημα τεχνολογικά εξελιγμένο καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής του.


Με αρχική τιμή περίπου 20.000 ευρώ, το ID.1 θα είναι ένα από τα πιο προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Θα κοστίζει λιγότερο από το ID.2, το οποίο αναμένεται στα τέλη του 2025 με τιμή γύρω στις 25.000 ευρώ. Παρά τη χαμηλή τιμή, η Volkswagen διαβεβαιώνει ότι το ID.1 θα διατηρεί υψηλά στάνταρ ποιότητας, τεχνολογίας και σχεδίασης.
Η τοποθεσία παραγωγής του ID.1 δεν έχει επιβεβαιωθεί, αλλά θεωρείται πιθανό να κατασκευάζεται στην Ισπανία, όπου ήδη συναρμολογούνται τα ID.2 και ID.2 X. Η Volkswagen έχει ανακοινώσει μεγάλες επενδύσεις στην περιοχή, συμπεριλαμβανομένης της δημιουργίας ενός νέου εργοστασίου μπαταριών.
Αν και υπήρξαν συζητήσεις για συνεργασία με τη Renault, η Volkswagen αποφάσισε να αναπτύξει το ID.1 αυτόνομα, βασιζόμενη στη δική της τεχνογνωσία και στην πλατφόρμα MEB Small.
