Σύνδεση

Featured

ΓΙΑΤΙ Η ΝΟΡΒΗΓΙΑ ΕΙΝΑΙ Ο “ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ” ΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΜΟΝΤΕΛΩΝ; (VIDEO)

Η Βαλχάλα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι ούτε οι ΗΠΑ, μήτε η Κίνα, αλλά η Νορβηγία όπου το 1/3 των αυτοκινήτων που πωλούνται εκεί είναι EV!

Το φαινόμενο αυτό οφείλεται κυρίως στην κυβέρνηση της μικρής χώρας η οποία δίνει το μάξιμουμ των κινήτρων προσφέροντας από πλήρη «φοροαπαλλαγή» μέχρι δωρεάν διέλευση από διόδια, ελεύθερη κίνηση στους λεωφορειόδρομους, ελεύθερη στάθμευση στο κέντρο της πόλης κ.α. Για παράδειγμα το e-Golf με περίπου 270.000 κορόνες είναι το φτηνότερο της γκάμας όταν το υβριδικό Golf GTE των περίπου 345.000 κορόνων κοστίζει περίπου 30% περισσότερο. Ένα Golf GTD κοστίζει περίπου όσο και ένα υβριδικό Outlander, περίπου στις 400.000 κορόνες.

Κάπως έτσι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στη Νορβηγία έχουν ξεπεράσει τις 100.000 συνολικά (μέχρι τα τέλη 2016) και η κυβέρνηση έχει ως στόχο να καταργήσει πλήρως τα συμβατικά βενζίνης και ντίζελ έως το 2025 (μάλιστα σχεδιάζει ένα δίκτυο από περίπου 25.000 σημεία φόρτισης έως το 2020). Ενδιαφέρον, πάντως, θα έχει αν π.χ. και το 2025 κάθε αυτοκίνητο που θα εισάγεται στη Νορβηγία θα απολαμβάνει τις ίδιες «φοροαπαλλαγές», ενώ σε άλλες χώρες υπάρχουν οικονομικά κίνητρα με μειώσεις τιμών στις οποίες συμμετέχει το κάθε κράτος, αλλά και ο κατασκευαστής. Εννοείται όμως πως σε κανέναν από τους δύο δεν αρέσει να χάνει χρήματα…

Για να δούμε όμως μέχρι πότε θα διατηρεί όλα αυτά τα κίνητρα φοροαπαλλαγής (αφού έμμεσα το δασμό για κάθε εισαγόμενο ηλεκτρικό των πληρώνουν οι φορολογούμενοι), ενώ αξιοσημείωτο είναι πως για το πρώτο τετράμηνο του 2017 το δημοφιλέστερο μοντέλο στη Νορβηγία είναι το VW Golf (με 2.764 πωλήσεις), ακολουθεί το BMW i3 (1.939) και το VW Passat (1.716). Από τα δημοφιλέστερα ηλεκτρικά παραμένει το Nissan Leaf και το Tesla Model S.

Εσείς τι άποψη έχετε επί του όλου θέματος; Είναι δίκαιο να υπάρχει αυτή η ελαστική αντιμετώπιση απέναντι στα ηλεκτρικά; Γιατί να μην υπάρχουν φοροαπαλλαγές και στα μικρά συμβατικά αυτοκίνητα που θα μπορούσαν να αποκτήσουν άτομα με χαμηλά εισοδήματα; Μάλιστα από την στιγμή που αυτή την φοροαπαλλαγή πιθανότατα την πληρώνουν και αυτοί από άλλους έμμεσους φόρους; Από την άλλη, εμείς ευχόμαστε να δούμε προσιτά οικονομικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα φορτίζουν σε 10 λεπτά της ώρας, προσφέροντας μία αυτονομία στα τουλάχιστον 300-400 χλμ. Όσο αισιόδοξο και αν ακούγεται κάτι τέτοιο…

Νίκος Μαρινόπουλος

 

 

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Το πιο ακριβό Suzuki Jimny έχει έξι τροχούς 

Featured

Honda Dream Offers για το ZR-V

Honda

Νέο Opel Mokka: Πιο μοντέρνο και πιο τολμηρό – Πόσο κοστίζει

Featured

Το νέο Audi A6 Avant θα είναι το τελευταίο με θερμικούς κινητήρες

Audi