Η Fisker, όπως έχουμε γράψει, πέρασε από πολλούς κλυδωνισμούς, πτώχευσε, εξαγοράστηκε από την κινεζική Wanxiang και τώρα επανέρχεται ως Karma με το Revero των 130.000 δολαρίων. Το οποίο είναι τετράθυρο, έχει εντυπωσιακή σχεδίαση και στο καθαρά ηλεκτροκίνητο πρόγραμμα μπορεί να καλύψει μέχρι και 80 χιλιόμετρα, 30 δηλαδή περισσότερα από την υβριδική Porsche Panamera 4 E-Hybrid.
Το σύστημα πρόωσής του αποτελείται από έναν 4κύλινδρο turbo 2.000 κυβικών με 235 άλογα, ο οποίος παίζει και το ρόλο του επαυξητικού κινητήρα (range extender) και δύο ηλεκτροκινητήρες που κινούν τους πίσω τροχούς. Η συνδυαστική απόδοση ανέρχεται σε 410 άλογα, η συνολική αυτονομία φτάνει τα 480 χιλιόμετρα, ενώ σε μεγάλο βαθμό το ηλεκτρικό κύκλωμα προέρχεται από τη BMW.
Οι μπαταρίες της A123 Systems έχουν χωρητικότητα 21,4 kWh, ενώ ο φορτιστής είναι ισχυρότερος ισχύος 6,6 Kw. Με σούπερ ταχυφορτιστή το 80% των μπαταριών φορτίζει σε 23 λεπτά, ενώ στην οροφή υπάρχουν ηλιακοί συλλέκτες που εξασφαλίζουν ενέργεια για επιπλέον 2 χιλιόμετρα. Από πλευράς επιδόσεων και στο σπορ πρόγραμμα το 0-96 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 5,4 δεύτερα, ενώ η τελική περιορίζεται στα 200 χλμ./ ώρα.
To Revero θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της μάρκας στην Καλιφόρνια με ετήσιο ύψος παραγωγής 1.000 μονάδων. Στην Ευρώπη αναμένεται το 2018, ενώ μεταξύ των ανταγωνιστών του πρέπει να συμπεριλάβουμε και το Tesla Model S.
Γιάννης Σκουφής
