Η Mercedes επαναπροσδιορίζει τη στρατηγική της για τα επαγγελματικά και επιβατικά βαν, παρουσιάζοντας τη νέα πλατφόρμα Van Combustion Architecture (Van.CA). Η οποία θα επιτρέπει τη χρήση κινητήρων εσωτερικής καύσης παράλληλα με τις αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις, διαφοροποιώντας την προσέγγιση της εταιρείας από την προηγούμενη στρατηγική που βασιζόταν αποκλειστικά στην ηλεκτρική πλατφόρμα Van Electric Architecture (Van.EA).
Οι πλατφόρμες Van.CA και Van.EA θα μοιράζονται περίπου το 70% των εξαρτημάτων τους, ενώ η κοινή γραμμή παραγωγής θα μειώσει το κόστος κατασκευής και θα προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία, προσαρμόζοντας την παραγωγή στις ανάγκες της αγοράς.
Η ηλεκτρική πλατφόρμα Van.EA θα κυκλοφορήσει σε δύο εκδόσεις:
- Van.EA-P για ιδιωτική χρήση, με αυτονομία που θα ξεπερνά τα 500 χιλιόμετρα, επιλογή ενός ή δύο κινητήρων (με κίνηση στους εμπρός ή σε όλους τους τροχούς) και δυνατότητα ταχείας φόρτισης 800V με φορτιστή 22 kW AC. Επιπλέον, η αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3 αναμένεται να εισαχθεί μέχρι το 2030.
- Van.EA-C για επαγγελματική χρήση, με μεταβλητή διαμόρφωση που θα επιτρέπει την προσαρμογή σε διάφορες ανάγκες μεταφοράς, ενώ η αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 4 θα εισαχθεί σταδιακά έως το 2030.
Η διάθεση των πρώτων μοντέλων της Van.EA στην αγορά προγραμματίζεται για το 2026, ενώ οι εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα ακολουθήσουν τα επόμενα χρόνια. Με αυτόν τον τρόπο, η Mercedes επιδιώκει να διατηρήσει μια υβριδική στρατηγική, συνδυάζοντας την ηλεκτροκίνηση με τις παραδοσιακές τεχνολογίες καύσης, ώστε να καλύψει ευρύτερα τις απαιτήσεις της αγοράς.
