Σύνδεση

Featured

Δοκιμή: Seat Ibiza FR 1.0 TSI 110 PS

Σε χρόνους όχι και τόσο μακρινούς το όνομα Ibiza ήταν ταυτόσημο με την ίδια την ύπαρξη της SEAT, ιδίως σε αγορές όπως η ελληνική όπου το μικρό μοντέλο της ισπανικής εταιρίας ταυτίστηκε με μία ολόκληρη γενιά νέων οδηγών που έβρισκαν σε αυτό -ιδίως στις γρήγορες εκδόσεις του- το πιο προσιτό και ολοκληρωμένο εισιτήριο στην σπορ οδήγηση.

Από το 1984 που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά, εκείνη με τον κινητήρα “Porsche Design” μέχρι τις μέρες και πέντε γενιές αργότερα, το Ibiza παραμένει διαχρονικά ο κεντρικός πυλώνας της ίδιας της ύπαρξης της SEAT. Ακόμα και τώρα που στο παιχνίδι μπαίνουν δυναμικά τα ηλεκτρικά της πλάνα μέσω της Cupra, το Ibiza είναι εκείνο που συνεχίζει να στηρίζει την μάρκα, έχοντας ξεπεράσει τα 6 εκατομμύρια πωλήσεις, και έχοντας επιβιώσει ακμαίο από πολλά και διάφορα σχεδιαστικά και άλλα “παραστρατήματα” της μάρκας.

Το γκρουπ δείχνει αμέριστη εμπιστοσύνη στους Ισπανούς κάτι που φάνηκε από την τελευταία γενιά του Ibiza, το οποίο ήταν και το πρώτο μοντέλο τους που “φόρεσε” την πλατφόρμα MQB A0, με ότι αυτό συνεπαγόταν στην δημιουργία ενός συνολικά αναβαθμισμένου μοντέλου για τα δεδομένα της κατηγορίας. Και στα μέσα της χρονιάς που διανύουμε, η SEAT προχώρησε σε ένα αναμενόμενο “φρεσκάρισμα” του Ibiza, θέλοντας να ανανεώσει το ενδιαφέρον του κοινού για αυτό αλλά και να το “ενημερώσει” με κάποια σύγχρονα στοιχεία εξοπλισμού και ψηφιακών παροχών.

Εμφανισιακά δεν υπάρχουν κάποιες σημαντικές επεμβάσεις, με το Ibiza να παραμένει ένα πολύ ισορροπημένο αυτοκίνητο της κατηγορίας του, έχοντας τις σωστές διαστάσεις (μήκος στα 4,059 μέτρα, μεταξόνιο στα … μέτρα) και μια άμεσα αναγνωρίσιμη σχεδιαστική ταυτότητα. Στην ανανεωμένη του εκδοχή εφοδιάζεται στάνταρ με φώτα LED (Eco LED στις βασικές εκδόσεις και Full LED στις πιο πλούσιες), ενώ στο πίσω μέρος υπάρχει γραμμένο το όνομα του μοντέλου με “χειρόγραφη” γραμματοσειρά.

Κάποιες πινελιές χρωμίου στον διάκοσμο, οι διπλές “εξατμίσεις” στο πίσω μέρος και οι ζάντες των 17 ιντσών με ελαστικά 215/45 R17 της έκδοσης FR (υπάρχουν έξτρα και 18άρες αλλά είναι μάλλον υπερβολή) συνδράμουν και αυτές στην δημιουργία ενός σχήματος που δείχνει ξεκάθαρα πιο σπορτίφ από τον ανταγωνισμό και συνεχίζει να αρέσει στο πιο νεανικό κομμάτι της κατηγορίας.

Περισσότερες και πιο χαρακτηριστικές είναι οι αλλαγές στο σαλόνι, ιδίως σε ότι αφορά το ψηφιακό κομμάτι και τις τεχνολογίες υποστήριξης του οδηγού. Η προσοχή επικεντρώνεται αμέσως στη νέα “αιωρούμενη” κεντρική οθόνη του συστήματος πολυμέσων που προέρχεται από το Leon, σε δύο εκδοχές, 8,25 ιντσών για τις απλές εκδόσεις και 9,2 ιντσών για τις πιο πλούσιες. Συνοδεύεται από το νέο λογισμικό της εταιρίας που υπάρχει και στο μεγαλύτερο μοντέλο, έχει πολύ καλή ανάλυση, άμεση απόκριση και καλά τακτοποιημένα τα μενού, ενώ στα θετικά να σημειώσουμε ότι υπάρχουν και αρκετοί φυσικοί διακόπτες για τις πιο συχνές λειτουργίες.

Διαθέσιμος είναι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών με πληθώρα ενδείξεων και δυνατοτήτων διαμόρφωσης. Από τις υπόλοιπες βελτιώσεις αξίζει να σημειώσουμε την ύπαρξη μαλακού πλαστικού στο πάνω μέρος του ταμπλό που αναβαθμίζει ακόμα περισσότερο την αίσθηση ποιότητας που αποκομίζει ο οδηγός από την καμπίνα κάτι που ενισχύεται και από το νέο τιμόνι με επένδυση Nappa στην έκδοση FR.

Σε αυτή την πιο σπορ έκδοση υπάρχουν επίσης και νέοι αεραγωγοί με φωτιζόμενα χρωματιστά περιγράμματα που δίνουν μία άλλη “ένταση” στο εσωτερικό. Ενώ σε ότι αφορά τους χώρους, το Ιbiza ήταν και παραμένει μία από τις κορυφαίες προτάσεις στην κατηγορία του, τόσο για τους πίσω επιβάτες όσο και στον χώρο των αποσκευών. Εκεί τα 355 λίτρα είναι μία τιμή μεταξύ των κορυφαίων για τα δεδομένα της κατηγορίας, με μοναδική ένσταση το κάπως μικρό άνοιγμα της πόρτας αλλά και το γεγονός ότι τα πίσω καθίσματα δεν αναδιπλώνονται σε ευθεία γραμμή αλλά κάνουν ένα “σκαλοπάτι”.

Σε ό,τι έχει να κάνει με τον εξοπλισμό, το νέο Ιbiza έχει δεχτεί την απαραίτητη “ενημέρωση” σε πιο σύγχρονα συστήματα ψηφιακής διασύνδεσης και υποβοήθησης του οδηγού. Διαθέτει ενσωματωμένα τα Apple CarPlay και Android Auto, έχει δυνατότητα ενεργοποίησης μέσω φωνητικών εντολών, και την “ομπρέλα” συστημάτων SEAT Connect για σταθερή επαφή με το διαδίκτυο μέσω eSIM. To υπόλοιπο “πακέτο” εξοπλισμού περιλαμβάνει διζωνικό κλιματισμό, σύστημα για την προειδοποίηση κόπωσης του οδηγού, Cruise Control, κάμερα οπισθοπορείας, και το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης Travel Assist το οποίο συνδυάζεται με Lane Assist, Side Assist (για υποβοήθηση με τα τυφλά σημεία) και αυτοματοποιημένη ενεργοποίηση της μεγάλης σκάλας των φώτων.

Στη νέα του γενιά, το Ibiza διατηρεί όλη την ευρεία γκάμα κινητήρων (ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα επιλογή αυτή με το φυσικό αέριο), με την έκδοση της δοκιμής μας να εφοδιάζεται με τον τρικύλινδρο TSI στους 110 πλέον ίππους. Ένα μοτέρ που έχει αποδείξει σε αμέτρητα αυτοκίνητα του γκρουπ τις εξαιρετικές του ικανότητες, όντας ιδιαίτερα ευχάριστος και άμεσος στην απόκρισή του (έστω και αν χρειάζεται να περάσει τις 2.000 σ.α.λ. για να “ξυπνήσει”), με γεμάτες μεσαίες και χωρίς να “λαχανιάζει” ψηλά.

Είναι επίσης αρκετά αθόρυβος και πολιτισμένος με βάση την τρικύλινδρη υπόστασή του, ενώ είναι και αρκετά οικονομικός, φθάνοντας στα 6,5 λίτρα μία μέση τιμή στην δοκιμή μας σε μία τυπική χρήση, με τάσεις για κάτω από τα 6 λίτρα σε ταξίδι ή και λίγο πιο πάνω από τα 7 σε πιεσμένη οδήγηση μέσα στην πόλη.

Στον δρόμο το χιλιάρι Ibiza είναι και πάλι μία από τις πιο ευχάριστες και συμμετοχικές στην οδήγηση περιπτώσεις της κατηγορίας του. Στην έκδοση FR που είχαμε στην διάθεσή μας, αυτή η εμφανής σπορ πλευρά του τονίζεται ακόμα περισσότερο καθώς υπάρχει και μία πιο σφιχτή ανάρτηση.

Η ύπαρξη αυτής της ανάρτησης αναβαθμίζει συνολικά την οδηγική εμπειρία με το Ibiza, κάνοντάς το πιο ακριβές στις αντιδράσεις του και με ελάχιστες κλίσεις στις στροφές, ενώ εκμεταλλεύεται στο έπακρο και το κορυφαίο σε αίσθηση τιμόνι. Το αντίτιμο είναι η εμφάνιση κάποιων πιο έντονων αναπηδήσεων στις εγκάρσιες ανωμαλίες, ιδίως στον πίσω άξονα, οι οποίες όμως ποτέ δεν φθάνουν στον βαθμό να γίνουν πολύ κουραστικές για τους επιβάτες.

Στα συν και τα εξαιρετικά φρένα, με δίσκους σε όλους τους τροχούς, τα οποία έχουν πολύ καλή απόδοση και αρκετή αντοχή στην σβέλτη οδήγηση. Το μοτέρ των 110 ίππων σε συνδυασμό με το καλό σε αίσθηση και κλιμάκωση μηχανικό εξατάχυτο κιβώτιο συνεργάζονται άψογα, κάνοντας το Ibiza ένα από τα πιο ευχάριστα και δυναμικά σύνολα αυτής της κατηγορίας, κάνοντας εμφανές ότι δεν χρειάζονται εκατοντάδες ίππων και πολλές δεκάδες χιλιάδων ευρώ για να κινηθείς σβέλτα στην Εθνική ή να το διασκεδάσεις αφάνταστα σε ένα ορεινό δρόμο με στροφές.

Συνοψίζοντας, η ανανέωση της Seat στο Ibiza κρίνεται αρκετά εύστοχη και επιτυχημένη, καθώς καταφέρνει να φρεσκάρει το αυτοκίνητο και να το εμπλουτίζει με σύγχρονα τεχνολογικά στοιχεία, χωρίς να αλλάζει την σπορτίφ φιλοσοφία του και δίχως να το απομακρύνει από την λογική της πολύ καλής σχέσης τιμής προς απόδοση.

Η έκδοση FR η οποία πρακτικά διαθέτει τα πάντα που θα χρειαστεί κανείς σε ένα σούπερ-μίνι σε εξοπλισμό, ξεκινά από τα 17.190 ευρώ, τιμή που παραμένει ιδιαίτερα ελκυστική όταν πλέον τα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας έχουν αρχίσει να πλησιάζουν επικίνδυνα ή και να ξεπερνούν το ψυχολογικό όριο των 20.000 ευρώ.

Για όποιον δεν χρειάζεται την πιο σπορτίφ υπόσταση του FR μπορεί να περιορίσει το ποσό αυτό κατά 800 ευρώ, και να περάσει στην απλή έκδοση των 110 ίππων, η οποία είναι ακόμα πιο συμφέρουσα ως αγορά.

Με δεδομένο ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που δεν υστερεί σε κανένα από τους επιμέρους τομείς (χώρους, ποιότητα, εξοπλισμός), ενώ παράλληλα είναι και από τα πιο δυναμικά και ευχάριστα στην οδήγηση, το Seat Ibiza παραμένει μία από τις πιο ξεχωριστές και σίγουρα πιο ανταποδοτικές προτάσεις της κατηγορίας του.

Φωτό: Παναγιώτης Τριτάρης

Seat Ibiza 1.0 TSI FR
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.059×1.780×1.444 χιλ. 
Μεταξόνιο: 2.564 χιλ.
Βάρος: 1.170 κιλά
Xώρος αποσκευών: 355 λίτρα
Κινητήρας: 3κύλινδρος, 999 κ.εκ., Βενζίνη
Ισχύς: 110 PS
Ροπή: 200 Nm
Τελική: 195 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 6,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα
Εκπομπές CO2 122 γρ/100 χιλιόμετρα
Τέλη: 0 €
Τιμή από 17.190 €
   

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Δείτε τι κάνουν οι Άραβες για να ξεκολλάνε τα αυτοκίνητα στην άμμο (Video)

Featured

Πόσα χιλιόμετρα θα μπορέσετε να κάνετε με λαμπάκι για το καύσιμο;

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Πόσο πιο γρήγορος είναι ένας πιλότος Φόρμουλα 1 από απλούς οδηγούς; (Video)

F1

Το TOGG, το τούρκικο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, πήρε τους δρόμους

Featured

Hyundai i20 N







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup