Η BMW iX3 εισέρχεται στη δεύτερη γενιά της ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο SAV, αποτελώντας σημαντικό ορόσημο για τη βαυαρική εταιρεία και το πρώτο μοντέλο που αναπτύσσεται πλήρως πάνω στη νέα πλατφόρμα «Neue Klasse».
Η εξέλιξη της νέας iX3 υποστηρίζεται από μια σειρά τεχνολογικών καινοτομιών και σχεδιαστικών λύσεων, οι οποίες αποσκοπούν στην ενίσχυση της απόδοσης, της αεροδυναμικής, της άνεσης και της βιωσιμότητας, ενώ παράλληλα συνδέουν το μοντέλο με την ιστορική ταυτότητα της BMW.
Η παραγωγή θα πραγματοποιείται στο εργοστάσιο iFactory στην πόλη Ντεμπρέτσεν της ανατολικής Ουγγαρίας, το οποίο λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές, χωρίς κατανάλωση ορυκτών καυσίμων.
Το εξωτερικό της iX3 αποτελεί ουσιαστικά νέα αρχιτεκτονική σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Το εμπρός μέρος διατηρεί τα χαρακτηριστικά νεφρά της BMW, με μεγαλύτερο ύψος και περιορισμένο πλάτος, παραπέμποντας στην αισθητική των δεκαετιών 1960-1970.
Τα εμπρός φώτα LED διαθέτουν δυνατότητα φωτεινού καλωσορίσματος και αποχαιρετισμού, ενώ τα φωτιζόμενα νεφρά και η μάσκα συνοδεύονται από ηχητικό εφέ κατά την προσέγγιση ή απομάκρυνση του οδηγού.
Το πλάι του αμαξώματος χαρακτηρίζεται από καθαρή σχεδιαστική γραμμή, ενσωματωμένες χειρολαβές και διαμορφωμένους θόλους τροχών, προσδίδοντας στο όχημα πιο επιμηκή αισθητική.
Στο πίσω μέρος, τα LED φώτα φέρουν σύγχρονη φωτεινή υπογραφή, ενσωματώνοντας τις σχεδιαστικές αρχές της BMW, ενώ ενισχύεται η αεροδυναμική από τη σχεδίαση του κεκλιμένου παρμπρίζ.
Ο συντελεστής οπισθέλκουσας μετρά 0,24, γεγονός που συνεισφέρει στην ενεργειακή αποδοτικότητα και την αυτονομία.
Οι διαστάσεις του αμαξώματος είναι: μήκος 4.782 χλστ., πλάτος 1.895 χλστ., ύψος 1.635 χλστ., με μεταξόνιο 2.897 χλστ., ενώ το εμπρός μετατρόχιο είναι 1.628 χλστ. και το πίσω 1.633 χλστ. Το βάρος και η κατανομή του έχουν σχεδιαστεί με στόχο την ισορροπία: 49% εμπρός και 51% πίσω.
Στο εσωτερικό, η BMW δίνει έμφαση στην ευρυχωρία και τη συνδεσιμότητα. Η BMW Panoramic Vision είναι οθόνη πλάτους 1.100 χλστ., τοποθετημένη στη βάση του παρμπρίζ, που προβάλλει σε οριζόντια διάταξη όλες τις σημαντικές πληροφορίες για τον οδηγό. Η οθόνη αποτελείται από επιμέρους μικρότερες μονάδες που δημιουργούν την αίσθηση μιας ενιαίας επιφάνειας.
Η κεντρική οθόνη 17,9 ιντσών με τεχνολογία matrix υποστηρίζει εφαρμογές πλοήγησης BMW Maps, με έξυπνη καθοδήγηση για βέλτιστη αξιοποίηση της ενέργειας της μπαταρίας.
Προαιρετικά, υπάρχει Head-Up Display με τρισδιάστατες ενδείξεις. Η διαχείριση των ψηφιακών λειτουργιών γίνεται μέσω του BMW Operating System X και του BMW Panoramic iDrive, προσφέροντας άμεση απόκριση και δυνατότητες εξατομίκευσης.
Το σύστημα υποστηρίζει απομακρυσμένες ενημερώσεις μέσω BMW Software Updates και συνδυάζεται με τον ψηφιακό βοηθό BMW Intelligent Personal Assistant, ο οποίος σύντομα θα ενσωματώσει τεχνολογία LLM για φυσική φωνητική αλληλεπίδραση.
Η καμπίνα προσφέρει τέσσερα στυλ εσωτερικού: «Essential», «Econeer», «Contemporary» και «BMW Individual Merino». Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει θερμαινόμενα και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά κινούμενη πίσω πόρτα, σύστημα συναγερμού και ασύρματη φόρτιση τηλεφώνου.
Προαιρετικά, διατίθεται εξοπλισμός M-Sport και σχάρα οροφής με ηλεκτρικό κοτσαδόρο, ικανό για ρυμούλκηση έως 2.000 κιλά. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 520 λίτρων (1.750 λτ. με αναδίπλωση πίσω καθισμάτων) και επιπλέον διαθέτει 58 λίτρα κάτω από το καπό («frunk»).
Η νέα iX3 χρησιμοποιεί μπαταρία 108,7 kWh τύπου NMC (νικελίου, μαγγανίου, κοβαλτίου) με υψηλή ενεργειακή πυκνότητα και κυλινδρικά στοιχεία, ενσωματωμένη στο πάτωμα για αύξηση δομικής αντοχής και μείωση βάρους.
Η μπαταρία είναι υδρόψυκτη και υποστηρίζει ταχυφόρτιση DC έως 400 kW, παρέχοντας 372 χλμ. σε 10 λεπτά και πλήρη φόρτιση 10%-80% σε 21 λεπτά. Σε AC διαθέτει φορτιστή 11 kW, προαιρετικά 22 kW, και υποστηρίζει λειτουργίες V2H, V2L και V2G.
Η αρχική έκδοση iX3 50 xDrive διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες: εμπρός ασύγχρονο 197 ίππων και πίσω μόνιμου μαγνήτη 326 ίππων, συνολικής ισχύος 469 ίππων και ροπής 645 Nm. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 4,9 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει 210 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση ενέργειας είναι 15,0 kWh/100 χλμ. WLTP.
Η πλατφόρμα 800 Volt επιτρέπει υψηλής ισχύος ταχυφόρτιση και ενσωμάτωση προηγμένων συστημάτων ασφάλειας και άνεσης.
Ο ηλεκτροκινητήρας έκτης γενιάς eDrive έχει μειωμένο βάρος 10% και έως 40% λιγότερες απώλειες ενέργειας σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Το σύστημα κίνησης βασίζεται κατά κύριο λόγο στον πίσω κινητήρα, με ενεργοποίηση του εμπρός όταν απαιτείται.
Η επίσημη παρουσίαση της iX3 θα γίνει στην Έκθεση Αυτοκινήτου Μονάχου 2025 (9-14 Σεπτεμβρίου), με παραγγελίες να ξεκινούν στις 5 Σεπτεμβρίου 2025. Η παραγωγή ξεκινά στα τέλη του έτους, ενώ στο δεύτερο στάδιο θα κατασκευάζεται και δικίνητη, πιο προσιτή έκδοση.
