Σύνδεση

MOTO

YAMAHA YZF-R1 & R1M (MY2015)

Σχεδιασμένο εξ’ αρχής ισχυρίζεται η Yamaha πως είναι το R1 του 2015 και πριν προλάβει κανείς να την αμφισβητήσει, παραθέτει ένα σωρό στοιχεία που εντυπωσιάζουν.

Στο νέο κινητήρα έχουν χρησιμοποιηθεί εν αφθονία εξωτικά υλικά (διαιρούμενες μπιέλες τιτανίου, βαλβίδες δύο υλικών κλπ) που επέτρεψαν στους μηχανικούς να χρησιμοποιήσουν μεγαλύτερης διαμέτρου έμβολα, σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, αυξάνοντας εντυπωσιακά την ευστροφία.

Πλέον η μέγιστη ιπποδύναμη έρχεται 1.000 στροφές υψηλότερα (στις 13.500 αντί 12.500 του προηγούμενου μοντέλου) και είναι αυξημένη κατά 20 ίππους, φτάνοντας έτσι τους 200, χωρίς να υπολογίζεται η συνεισφορά του Ram Air (εισαγωγή αέρα υπό πίεση) στις υψηλές ταχύτητες, που μπορεί να τους εκτοξεύσει ακόμα παραπάνω.

Μεγάλη βαρύτητα δόθηκε επίσης στη διαχείριση της εντυπωσιακής ιπποδύναμης και τον πρώτο λόγο σ’ αυτό είχε η σχεδίαση των ηλεκτρονικών συστημάτων. Η προσθήκη του ABS κρίθηκε απαραίτητη και περιλαμβάνεται στο στάνταρ εξοπλισμό, αποτελώντας μέρος ενός ολοκληρωμένου ηλεκτρονικού πακέτου, που περιλαμβάνει έλεγχο απώλειας πρόσφυσης πίσω τροχού, έλεγχο σούζας και εκκίνησης (launch control).

Yamaha-YZF-R1-2015-06

Σύμφωνα με τη Yamaha, η λειτουργία των ηλεκτρονικών συστημάτων βασίζεται στη συλλογή δεδομένων από αισθητήρες έξι αξόνων, γεμίζοντάς μας με απορία καθώς μέχρι σήμερα ξέραμε πως η κίνηση μιας μοτοσυκλέτας περιγράφεται από την περιστροφή της γύρω από τρεις άξονες: τον εγκάρσιο (σούζα-έντο), τον διαμήκη (πλάγιασμα) και τον κάθετο (ντριφτάρισμα). Υποθέτουμε πως πλέον υπάρχουν δύο διαφορετικοί αισθητήρες για καθένα από τα παραπάνω ζεύγη (άλλος πχ για τη σούζα κι άλλος για το έντο) δίνοντας περισσότερη ακρίβεια.

Για τη διατήρηση του βάρους κάτω από τα 200 κιλά (με υγρά) ήταν απαραίτητη η αποκλειστική χρήση μαγνησίου στην κατασκευή των τροχών, που εκτός των άλλων μειώνει το μη αναρτώμενο βάρος και βελτιώνει την ευελιξία της μοτοσυκλέτας, καθώς και η χρήση τιτανίου σε ολόκληρη την εξάτμιση.

Εξωτερικά οι διαφορές σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο είναι πολλές και σίγουρα κανείς δε θα μπερδευτεί, βλέποντάς τα δίπλα δίπλα, για το ποιο είναι το μοντέλου του 2015.

Οι LED προβολείς στο μπροστινό μέρος έχουν πολύ μικρότερο μέγεθος, αφήνοντας χώρο για αγωνιστικού look number plate, ενώ σημαντική διαφορά αποτελεί η απόληξη της εξάτμισης, που πλέον αποτελείται από ένα τελικό (μετά από δέκα χρόνια επέστρεψε στο πλάι, όπως στα R1 1997-2003).

Εντελώς νέο είναι το πολυόργανο και για πρώτη φορά, στα δεκαεπτά χρόνια από την παρουσίαση του πρώτου R1, οι ενδείξεις θα είναι 100% ψηφιακές, στέλνοντας το αναλογικό στροφόμετρο στο χρονοντούλαπο της ιστορίας.

Yamaha-YZF-R1-2015-01

Ειδική έκδοση YZF-R1M

Προορίζεται για αγωνιστική χρήση και θα παραχθεί σε μόλις 500 κομμάτια προκειμένου να πάρει την απαραίτητη ομολογκασιον (να θεωρηθεί δηλαδή μοντέλο παραγωγής και με τον τρόπο αυτό να μπορέσει να αγωνιστεί στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα SBK). Χρησιμοποιεί ηλεκτρονικές αναρτήσεις της Öhlins, “κουστούμι” από ανθρακονήματα, ηλεκτρονική μονάδα καταγραφής δεδομένων (για εκ των υστέρων ανάλυσή τους) και slick ελαστικά της Bridgestone.

Νίκος Βιτσιλάκης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured