Σύνδεση

Volkswagen

VW PASSAT 2.0 TDI: ΠΗΡΕ ΠΡΟΑΓΩΓΗ

H 7η γενιά του μεσαίου μοντέλου της VW είναι ιδιαίτερα σημαντική. Όχι γιατί είναι βελτιωμένη στους τομείς που υστερούσε, αν υστερούσε, αυτή που αντικαθιστά, ούτε γιατί βασίζεται στο μεταβλητό πλαίσιο MQB του ομίλου που δίνει άλλες δυνατότητες ευελιξίας στους μηχανικούς και συμπιέζει και το βάρος. Όλα αυτά είναι λίγο πολύ αναμενόμενα, όπως και η μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων, μαζί με την υιοθέτηση όλων των διαθέσιμων συστημάτων ασφάλειας, διασύνδεσης και εξυπηρέτησης, που, όπως διαπιστώσαμε λειτουργούν ιδιαίτερα καλά και αποτελεσματικά.

Το σημαντικό λοιπόν με αυτήν εδώ, την καινούργια γενιά του Passat είναι η πορεία ανόδου της, ο πιο premium προσανατολισμός της, ο οποίος γίνεται άμεσα αντιληπτός και οπτικά. Δεν είναι καθόλου υπερβολή αν πούμε πως το Passat θυμίζει πλέον το μοντέλο πολυτελείας της μάρκας, το Phaeton, χάρη στη νέα του, χαρακτηριστική μάσκα, γεγονός που ενισχύει την όλη του εικόνα.

VW-PASSAT-2015-2.0-TDI-996

Πρακτικά ο πιο premium προσανατολισμός του Passat ήταν μονόδρομος για τη VW και αυτό όχι μόνο γιατί υπάρχει και ο εσωτερικός ανταγωνισμός στα πλαίσια του ομίλου VW αλλά κυρίως γιατί αυτή η κατηγορία, των μεσαίων οικογενειακών, είναι αυτή που υπέφερε περισσότερα τα χρόνια της κρίσης της αυτοκινητοβιομηχανίας. Και υπέφερε χάνοντας μερίδια και δημοτικότητα. Ακριβώς γιατί τα μοντέλα της ήταν πρακτικά και οικονομικά, αλλά όχι τόσο ελκυστικά για έναν αγοραστή που έβαζε όλο και πιο δύσκολα το χέρι στην τσέπη.

Το νέο μεσαίο Volkswagen λοιπόν έκανε το αυτονόητο για να σώσει την παρτίδα: κράτησε και ενίσχυσε τα δυνατά του σημεία και υιοθέτησε τον upper class προσανατολισμό που προαναφέραμε. Τόσο στην εμφάνισή του με τις πιο χυτές γραμμές, όσο και στον εσωτερικό του διάκοσμο αλλά και το οδηγικό του προφίλ.

VW-PASSAT-2015-2.0-TDI-995

Ναι παραμένει ένα κλασικό οικογενειακό με χώρους που καλύπτουν ακόμα και 4 μπασκετμπολίστες με 5ο τον προπονητή τους, μεγάλο και –εξίσου σημαντικό- πλήρως εκμεταλλεύσιμο πορτμπαγκάζ, αλλά επιπλέον διαθέτει και μια αίσθηση πολυτελείας που έλειπε σε αρκετό βαθμό από την προηγούμενη γενιά του. Και η οποία προκύπτει τόσο από το σχεδιασμό του ταμπλό συνολικά, της κεντρικής κονσόλας και του πίνακα οργάνων ειδικά, όσο και από τη χρήση ακόμα πιο ποιοτικών υλικών.

Στην όλη εικόνα συμβάλλει φυσικά και η μεγάλη οθόνη αφής στο ταμπλό από την οποία ελέγχονται σχεδόν τα πάντα, ενώ όπως είπαμε ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός, στάνταρ και εξτρά, περιλαμβάνει ότι είναι σήμερα διαθέσιμο. Σε όλους τους τομείς. Ιδιαίτερη μνεία αξίζει στο ενεργό cruise control, που προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα ανάλογα με αυτήν των προπορευόμενων για να την επαναφέρει στην επιλογή του οδηγού μόλις ο δρόμος είναι ανοιχτός.

SAMSUNG CSC

Όπως έχουμε πει και σε άλλες περιπτώσεις ο συνδυασμός του cruise control με το αυτόματο κιβώτιο είναι ιδανικός και το Passat 2.0 TDI που δοκιμάσαμε είχε το 6άρι DSG, με το γρήγορο kick down και την καλή κλιμάκωση.

Το οποίο υποστηρίζει τον τετρακύλινδρο diesel των 2.000 κυβικών και των 150 ίππων, ο οποίος αποδεικνύεται ελαστικός, πολιτισμένες και δυνατός, χάρη στους 150 ίππους και τα 340 Nm της ροπής. Παράλληλα είναι και οικονομικός, μιας και η μέση κατανάλωσή του δύσκολα ξεπερνά τα 6,0 λίτρα πετρελαίου για κάθε 100 χιλιόμετρα, ενώ μπορεί να πέσει λίγο πάνω από τα 5 λίτρα χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια από την πλευρά του οδηγού. Αν μάλιστα είναι λίγο πιο συγκρατημένος και χρησιμοποιεί και το cruise control τότε στην εθνική οδό μπορεί να δει ακόμα πιο χαμηλές τιμές. Και να χρειαστεί να ψάξει πρατήριο μετά από 1.000+ χιλιόμετρα.

SAMSUNG CSC

Αν αντέχει να κάνει όλα αυτά τα χιλιόμετρα σερί –αντιστοιχούν στο Καλαμάτα Αλεξανδρούπολη για να έχουμε μια πιο συγκεκριμένη εικόνα και μένει και κάτι στο ρεζερβουάρ- ναι μεν θα κουραστεί, αλλά σαφώς πιο λίγο σε σχέση με ότι θα περίμενε. Κι αυτό όχι μόνο γιατί η ανάρτηση φιλτράρει τις ανωμαλίες των δρόμων και τα καθίσματα στηρίζουν καλά το σώμα αλλά και γιατί η οδική του συμπεριφορά δεν επιφυλάσσει εκπλήξεις. Με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης –τα λάστιχα της διάστασης 235/40 R18 του αυτοκίνητου που είχαμε στη διάθεσή μας πάντως και υπερβολικά από πλευράς μεγέθους είναι και πανάκριβα σε περίπτωση αντικατάστασης- και ισορροπημένες αντιδράσεις θα επιτρέψει στον οδηγό να κινηθεί από σβέλτα έως πολύ γρήγορα χωρίς να πιεστεί και να αγχωθεί.

Φυσικά στο όλο cool στυλ της μετακίνησης συμβάλλει και ο κινητήρας των 2.000 κυβικών, που έχει πάντα ικανά αποθέματα ισχύος και ροπής και όπως είπαμε υποστηρίζεται ιδιαίτερα καλά από το αυτόματο κιβώτιο.

Εξαιρετικό οικογενειακό λοιπόν το Passat, που στην ταυτότητά του πρόσθεσε πλέον και το επίθετο αναβαθμισμένο και μάλιστα σε όλους τους τομείς. Όσο για την τιμή του σημειώστε πως ως 2.0 TDI ξεκινά από 27.800 ευρώ με απόσυρση, με την επιπλέον χρέωση για το πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο να είναι 2.800 ευρώ. Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σημειώσουμε την ύπαρξη της βασικής έκδοσης βενζίνης των 1.400 κυβικών και των 125 ίππων που ξεκινά από 20.440 ευρώ, αλλά και της αντίστοιχης diesel των 1.600 κυβικών και των 120 ίππων, που κοστολογείται από 23.170 ευρώ, πάντα με απόσυρση.

Γιάννης Σκουφής 

VW PASSAT 2.0 TDI
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.767×1.832×1.456 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.791 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 586- 1.152 λίτρα
Βάρος: 1.475 κιλά
Κινητήρας: 1.968 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo diesel
Ισχύς: 150 PS/ 3.500- 4.000 σ.α.λ.
Ροπή: 340 Nm/ 1.750- 3.000 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 8,7”, 220 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 6,0 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 106 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 95 €
Τιμή: από 30.600 €, από 27.800 € με απόσυρση

φωτογραφία: Παναγιώτης Τριτάρης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured