Σύνδεση

Featured

VW GOLF VARIANT 1.4 TGI BLUEMOTION: ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΑ ΚΛΙΣΕ

Σε μια χώρα (και μια αγορά αυτοκινήτου) που…

Σε μια χώρα (και μια αγορά αυτοκινήτου) που μάθαμε να κινούμαστε με στερεότυπα, τα στέισον ήταν ανέκαθεν το αγαπημένο παιδί των εγχώριων αυτοκινητικών «κλισέ». Και παρά τα χρόνια που έχουν περάσει, παρά τα νέα ήθη (αλλά και την αριθμητική καταρράκωση) της ελληνικής αγοράς, δυστυχώς και πάλι βρισκόμαστε μπροστά στο αναπόφευκτο κλισέ. Χωρίς το «βεβαρυμένο» φαντασιακό του φορτίο στο οδηγικό υποσυνείδητο του Έλληνα καταναλωτή, αυτό εδώ το Golf Variant έχει όλα τα φόντα να είναι πολύ ψηλά στην λίστα των αγοραστών της κατηγορίας. Όμως η τελική του θέση στον πίνακα των πωλήσεων είναι παντελώς αν αντίστοιχη με τις υπηρεσίες που μπορεί να προσφέρει και σε μια λογική ιεράρχηση των αναγκών ενός οικογενειάρχη.

Αν αφήσουμε πάντως τις ψυχαναλύσεις των ελληνικών αγοραστικών ηθών, η ουσία παραμένει μία και μόνη: για κάποιον που ζητά το maximum από τις μεταφορικές ικανότητες ενός Golf, το Variant είναι ουσιαστικά η επιλογή που θα εκπληρώσει στο ακέραιο τις απαιτήσεις του. Ιδίως αυτή εδώ η έκδοση της δοκιμής, με το φυσικό αέριο, που προσθέτει στον ισολογισμό και μία ακόμα σημαντική παράμετρο: την ελάχιστη δυνατή επιβάρυνση του οικογενειακού προϋπολογισμού για καύσιμα.

SAMSUNG CSC

Κατά τα λοιπά, έχουμε να κάνουμε με μία κλασική εκτέλεση της γνωστής συνταγής αυτής της συνομοταξίας οχημάτων. Σχεδιαστικά η διαφοροποίηση εντοπίζεται ως είθισται από το μέσον του αυτοκινήτου και πίσω. Και είναι μάλλον η ευτυχέστερη μέχρι στιγμής station wagon αισθητική επέμβαση της εταιρίας στο αμάξωμα ενός Golf. Όντας αρκετά μοντέρνα και -υπό κάποιες γωνίες- με εμφανές ένα ευδιάκριτο σπορτίφ στοιχείο.

Στα πρακτικά τώρα, το μήκος έχει αυξηθεί στα 4,56 μέτρα (έναντι των 4,25 μέτρων των εκδόσεων των δύο όγκων), ενώ σε ότι αφορά το χώρο αποσκευών στη συγκεκριμένη έκδοση, λόγω της ενσωμάτωσης των φιαλών του φυσικού αερίου, παρουσιάζεται μειωμένος σε σχέση με τα 605 του συμβατικού Variant. Έτσι κυμαίνεται από τα 424 έως τα 1.439 λίτρα που προκύπτουν με την αναδίπλωση των καθισμάτων, με ανάλογα κέρδη και στο μήκος των αντικειμένων που μπορούν να μεταφερθεί, κάτι που συχνά ξεχνάμε στις αναφορές μας σε ένα στέισον.

VW-GOLF-VARIANT-TGI-95

Πέραν αυτού, είναι προφανές ότι έχουμε να κάνουμε με ένα ήδη γνωστό Golf. Tο εσωτερικό δεν παρουσιάζει καμία δομική διαφοροποίηση σε σχέση με την υπόλοιπη γκάμα, όντας μία ακόμα επίδειξη υψηλής ποιότητας και άψογης εργονομίας. Οι χώροι για τους επιβάτες παραμένουν ως έχουν και στις άλλες εκδόσεις, ενώ ως έχει παραμένει και η γενικότερη παρουσία του στον δρόμο, με την άνεση, τη στιβαρότητα του πλαισίου, την εξαιρετική κύλιση και γενικά την premium αίσθηση να κυριαρχούν σε κάθε διάσταση της οδικής του συμπεριφοράς. Με απλά λόγια, είναι πολύ λίγα αυτά που μπορεί να ζητήσει επιπλέον από ένα Golf αυτής της γενιάς, με το μικρο-μεσαίο της VW να αγγίζει το ιδανικό και εφικτό της ελληνικής αγοράς σήμερα.

Στα μηχανικά μέρη, τα φώτα επικεντρώνονται φυσιολογικά στον κινητήρα. Πρόκειται για μία έκδοση του γνωστού 1.4 ΤSi με ενσωμάτωση διάταξης φυσικού αερίου. Αν εξαιρέσουμε κάποιες μικρές «γκρίζες ζώνες», όπως τη μείωση της απόδοσής του στους 110 ίππους (από 122) και την κατάληψη τμήματος του  χώρου αποσκευών για τις φιάλες που προαναφέραμε, το όλο σύνολο είναι πραγματικά η απόλυτη λύση για οικονομικές μετακινήσεις. Μπορεί στον δρόμο ο TSI να είναι λιγότερο πρόθυμος κυρίως στις ψηλές στροφές όμως κατά τα λοιπά, η απόδοσή του σε ότι αφορά τα χαρακτηριστικά λειτουργίας και τον θόρυβο δεν διαφοροποιείται στο παραμικρό από τον αντίστοιχο συμβατικό κινητήρα βενζίνης.

VW-GOLF-VARIANT-TGI-97

Η εργοστασιακή εγκατάσταση, δεν γίνεται και αλλιώς με το φυσικό αέριο, λειτουργεί άψογα στο παρασκήνιο, χωρίς ο οδηγός να αντιλαμβάνεται πολλές από τις ιδιαιτερότητες που προσθέτει σε έναν κινητήρα η λειτουργία με το φυσικό αέριο. Το μόνο που αντιλαμβάνεται και με το παραπάνω είναι η οικονομία σε καύσιμο. Αν καταφέρει να κινείται σε περιοχές που καλύπτονται από το πολύ μικρό (αλλά διαρκώς αυξανόμενο) δίκτυο διανομής φυσικού αερίου, και με μέση κατανάλωση σε αέριο γύρω στα 3,5 κιλά/ 100 χιλιόμετρα, η μείωση των εξόδων σε σχέση με το 1.6 ΤDΙ μπορεί να φτάσει μέχρι και το 40%. Κάτι που, αφ’ ενός μεν εντυπωσιάζει και τους πιο μπλαζέ περί των νέων καυσίμων, όταν με μόλις 15 ευρώ μπορείς να καλύπτεις αποστάσεις της τάξης των 350-400 χιλιομέτρων. Ενώ αφ’ ετέρου σημαίνει και πολύ γρήγορη απόσβεση του επιπλέον κόστους κτήσης –ξεκινά από 22.240 ευρώ με απόσυρση– σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας.

Συμπερασματικά, το Golf Variant και δη σε αυτή την έκδοση με το φυσικό αέριο, είναι μία άκρως ενδιαφέρουσα εκδοχή του αυτοκινήτου ιδίως για την ελληνική αγορά. Χωρίς να χάνει σε τίποτα από τις κλασικές αξίες του Golf, άνετο και σίγουρο για πέντε επιβάτες, ποιοτικό και πλούσια εξοπλισμένο, προσθέτει στον ισολογισμό την αυξημένη πρακτικότητα του χώρου αποσκευών αλλά και την απίστευτη οικονομία σε καύσιμο.

Στην πράξη η έκδοση αυτή αποτελεί μία από τις πιο ολοκληρωμένες -αν όχι την καλύτερη- επιλογές για ένα hardcore οικογενειακό όχημα. Ο μεγαλύτερος αντίπαλος που έχει να ξεπεράσει δεν είναι άλλος από τα στερεότυπα γύρω από τα στέισον. Και όπως γίνεται συνήθως αυτά τα στερεότυπα και οι ιδεοληψίες είναι και οι μεγαλύτεροι αντίπαλοι για κάθε τι που βασίζεται σε κανόνες της λογικής και της πραγματικότητας. Αν πάντως ανήκετε σε όσους ιεραρχούν πολύ ψηλά τα τελευταία, αυτό εδώ το Golf είναι το πρώτο που πρέπει να αναζητήσετε στον κατάλογο της εταιρίας.

Παναγιώτης Τριτάρης

VW GOLF VARIANT 1.4 TGI BLUEMOTION
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.562×1.799×1.481 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.630 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 424- 1.439 λίτρα
Βάρος: 1.410 κιλά
Κινητήρας: 1.395 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo, λειτουργία φυσ. αερίου
Ισχύς: 110 PS/ 4.800- 6.000 σ.α.λ.
Ροπή: 200 Nm/ 1.500- 3.500 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 11,5”, 195 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 5,9 λίτρα αμόλυβδης/ 100 χλμ.,3,5 κιλά φυσ. αερίου/ 100 χλμ.
CO2: 97 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 0 €
Τιμή: από 23.200 €, από 22.240 € με απόσυρση

φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

Alfa Romeo: Τελικές δοκιμές της Milano που παρουσιάζεται στις 10 Απριλίου

Alfa Romeo