Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΠΟΣΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΚΕΡΔΙΣΕΣ ΦΕΤΟΣ;

Το βασικό ερώτημα είναι απολύτως σαφές. Πόσο σημαντικό ρόλο παίζει η κατάκτηση ενός βραβείου, στην εμπορική πορεία ενός μοντέλου; Λίγο έως καθόλου, είναι η απάντηση. Γιατί, σε αντίθεση με αυτό που ίσως πιστεύουν οι περισσότεροι, τα βραβεία στο χώρο του αυτοκινήτου δεν είναι καμιά δεκαριά, αλλά αρκετές δεκάδες.

Για κάθε επιμέρους τομέα ενός αυτοκινήτου, υπάρχει και ένα ξεχωριστό βραβείο και το ακόμη καλύτερο; Αρκετές χώρες έχουν τα δικά τους. Σε ένα μεγάλο βαθμό είναι κατανοητό, αφού το αυτοκίνητο είναι ένα προϊόν, του οποίου η επιτυχία, καταγράφεται σε πίνακες πωλήσεων. Εντάξει, όπως κάθε κανόνας, έτσι και αυτός έχει τις εξαιρέσεις του, ειδικά από τη στιγμή που το αυτοκίνητο ως προϊόν, έχει τις ιδιαιτερότητές του. Η ουσία όμως είναι, πως με χαμηλά νούμερα πωλήσεων, είναι πολύ δύσκολο για ένα μοντέλο να θεωρηθεί επιτυχημένο.

Engine-of-the-year-awards

Θεωρητικά, η κατάκτηση ενός βραβείου συμβάλλει στην αύξηση της εμπορικότητας ενός μοντέλου, καθώς στη συνείδηση του αγοραστή, έχει αξιολογηθεί θετικά σε ένα συγκεκριμένο τομέα ή στο σύνολό του, από «ειδικούς». Το πρόβλημα αρχίζει να εμφανίζεται από τη στιγμή που τα βραβεία γίνονται τόσο πολλά που προκαλείται σύγχυση, ενώ και η σύνθεση της εκάστοτε επιτροπής βράβευσης, παραμένει άγνωστη στο ευρύ κοινό. Μάλιστα με εξαίρεση κάποια ευρέως αναγνωρίσιμα βραβεία, όπως π.χ. αυτό του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς», που σημειωτέον, είναι διαφορετικό για κάθε μεγάλη αγορά του πλανήτη, ακόμη και οι εταιρείες, δεν επενδύουν οικονομικά στην διαφημιστική προβολή των βραβείων που κατακτούν.

Θεωρητικά, πρόκειται για παράδοξο. Τι πιο λογικό, από τη στιγμή που κατακτάς ένα βραβείο, να θελήσεις να το επικοινωνήσεις διαφημιστικά. Κι όμως, τις περισσότερες φορές, οι εταιρείες αρκούνται σε ένα απλό δελτίο τύπου, με τις φιλοδοξίες τους να περιορίζονται σε μία απλή δημοσίευση. Προφανώς, υπάρχει εξήγηση. Γνωρίζουν πολύ καλά και οι ίδιες, πως στη συντριπτική τους πλειοψηφία τα βραβεία δεν «πουλάνε».

World-Car-of-the-Year-awards

Κρατείστε στο πίσω μέρος του μυαλού σας, έναν απλό κανόνα. Ένα βραβείο έχει αξία, μόνο αν αποτελεί σημαντικό παράγοντα στη διαμόρφωση της τελικής επιλογής ενός αγοραστή. Πόσο συχνά συμβαίνει αυτό; Όχι πολύ. Στις περισσότερες περιπτώσεις, απλά δίνει τη δυνατότητα σε μια εταιρεία να κλείσει με νόημα το μάτι στον ανταγωνισμό, έχοντας καταφέρει να πετύχει κάτι που οι άλλοι δεν κατάφεραν, όπως π.χ. να κερδίσει το βραβείο «τεχνολογίας», «καλύτερου κινητήρα» ή «καλύτερου σχεδιασμού». Ενδεικτικά, σκεφτείτε πως υπάρχει βραβείο ακόμη και για το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» για γυναίκες.

Από τη στιγμή λοιπόν που όχι μόνο δεν ενισχύουν το ίματζ ενός μοντέλου, αλλά περνούν απαρατήρητα ή επιφέρουν και σύγχυση στον απλό καταναλωτή, για πιο λόγο να υπάρχουν τόσα βραβεία; Η απάντηση είναι πως έτσι γίνονται ευνοϊκότερες οι συνθήκες συνεργασίας μεταξύ των δύο πλευρών που εμπλέκονται στην όλη διαδικασία. Εκείνων που τα δίνουν και εκείνων που τα παίρνουν (τα βραβεία). Μάλιστα όσο πιο εξειδικευμένο είναι το βραβείο, τόσο μεγαλύτεροι είναι και οι δεσμοί ανάμεσα σε αυτούς που βραβεύουν και εκείνους που βραβεύονται.

Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για μια διαδικασία που δεν περιλαμβάνει σε κανένα στάδιο τον καταναλωτή, στον οποίο -ειρωνεία;- υποτίθεται πως απευθύνεται.

Βαγγέλης Φακατσέλης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured