Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΒΑΡΙΑ ΦΟΡΤΗΓΑ ΠΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΑΣΥΝΤΗΡΗΤΑ, ΧΩΡΙΣ ΤΕΧΝΙΚΟΥΣ ΕΛΕΓΧΟΥΣ, ΧΩΡΙΣ ABS ΚΑΙ ΜΕ ΚΟΥΡΑΣΜΕΝΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ

Τα ατυχήματα με βαριά φορτηγά, που έχουν κοστίσει τη ζωή σε αρκετούς συνανθρώπους μας τις τελευταίες εβδομάδες, φυσικά και δεν είναι τυχαία, αλλά απόρροια μιας κατάστασης που έχει διαμορφωθεί εδώ και χρόνια και έχει σχέση με τη συντήρηση, τον έλεγχο αλλά και τον τεχνολογικό εξοπλισμό των βαρέων οχημάτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους. Με αφορμή […]

Τα ατυχήματα με βαριά φορτηγά, που έχουν κοστίσει τη ζωή σε αρκετούς συνανθρώπους μας τις τελευταίες εβδομάδες, φυσικά και δεν είναι τυχαία, αλλά απόρροια μιας κατάστασης που έχει διαμορφωθεί εδώ και χρόνια και έχει σχέση με τη συντήρηση, τον έλεγχο αλλά και τον τεχνολογικό εξοπλισμό των βαρέων οχημάτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους.

Με αφορμή αυτά τα πρόσφατα ατυχήματα με τα βαριά φορτηγά ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου (ΣΕΕΑ) πήρε θέση και επισήμανε τους λόγους που οδηγούν προς αυτήν την κατάσταση.

Με βάση λοιπόν τα ισχύοντα στατιστικά δεδομένα ο πραγματικός μέσος όρος ηλικίας των βαριών φορτηγών που κυκλοφορούν στη χώρα μας ξεπερνά την 20ετία, ενώ το 26% ξεπερνά και την 30ετία. Ο αντίστοιχος μέσος όρος στην ΕΕ είναι 11,5 χρόνια, ενώ σε χώρες όπως η Γερμανία και η Βρετανία είναι 8,0 και 6,7 χρόνια αντίστοιχα.

OLD-TRUCKS

Ο υψηλός αυτός μέσος όρος προκύπτει από το ότι 9 στα 10 βαριά φορτηγά και λεωφορεία που εισέρχονται στην κυκλοφορία στη χώρα μας είναι ήδη μεταχειρισμένα, με ηλικία μεγαλύτερη των 10 ετών, γεγονός που σημαίνει πως για τους μεταφορείς στα κράτη της ΕΕ που κυκλοφορούσαν μέχρι πρότινος το κόστος συντήρησης είναι ασύμφορο, προκειμένου να περνούν κάθε χρόνο ΚΤΕΟ.

Στη χώρα μας οι έλεγχοι ΚΤΕΟ των βαρέων οχημάτων είναι πλημμελείς, καθώς μεταξύ άλλων δεν γίνεται ενημέρωση, παρόλο που προβλέπεται, για γήρανση εξαρτημάτων και τυχόν αστοχία τους μέχρι τον επόμενο τεχνικό έλεγχο. Επίσης οι ίδιοι οι μεταφορείς αναφέρουν για (ιδιωτικά) ΚΤΕΟ που «διευκολύνουν» τους ελέγχους ή τους διενεργούν και εξ αποστάσεως(!). Παράλληλα κυκλοφορούν και πλαστά πιστοποιητικά ΚΤΕΟ, που δεν μπορούν να ελεγχθούν, μιας και δεν υπάρχει ενιαία μηχανοργάνωση της τροχαίας με το Υπουργείο Υποδομών.

OLD-TRUCKS-KTEO

Φυσικά δεν υπάρχει και έλεγχος των ίδιων των ΚΤΕΟ, ενώ στην εξίσωση πρέπει να προστεθούν και αποφάσεις προς τη σωστή κατεύθυνση που έχουν ληφθεί και απλά δεν εφαρμόζονται. Αποφάσεις όπως η υποχρεωτική τοποθέτηση ABS, η οποία θεσπίστηκε μετά το πολύνεκρο ατύχημα στα Τέμπη το Απρίλιο του 2003 που κόστισε τη ζωή σε 21 παιδία για να εφαρμοστεί από το 2005 και έκτοτε και κάθε χρόνο αναστέλλεται, κάτι που αναμένεται να γίνει και φέτος.

Παράλληλα σε όλα αυτά θα πρέπει να προσθέοσυμε και τα υπερφορτωμένα οχήματα και την κούραση των οδηγών, μιας και δεν είναι λιγες οι φορές που καταστρατηγούνται προσδιαγραφές και ωράρια.

Προκειμένου να βελτιωθεί η κατάσταση ο ΣΕΕΑ προτείνει, μεταξύ άλλων να ελέγχονται τα ΚΤΕΟ ότι διενεργούν πραγματικούς και πλήρεις ελέγχους από ανεξάρτητους, αντικειμενικούς φορείς, να δοθούν ουσιαστικά κίνητρα στους μεταφορείς να ανανεώσουν τα οχήματα και τον εξοπλισμό τους, να θεσπιστούν αντι-κίνητρα για όσους επιμένουν να κυκλοφορούν υπέργηρα βαρέα οχήματα και τέλος να ισχύσουν οι κανόνες στη μεταφορά, καθώς είναι γνωστό ότι η υποκλοπή μεταφορικού έργου από αλλοδαπές εταιρείες, εκφυλίζει ευρύτερα τις μεταφορές και άρα την οδική ασφάλεια.

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota