Σύνδεση

Featured

ΤΟΥΟΤΑ: ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΑ DIESEL ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΑ ΥΒΡΙΔΙΚΑ

Καθώς η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε μία “τρικυμία” σχετικά με το ποιό θα είναι το μέλλον (με το παρόν να τρέχει αμείλικτο…), πληθαίνουν οι απόψεις για το ποια θα είναι και η τεχνολογία που θα επικρατήσει στα επόμενα χρόνια.

Σύμφωνα λοιπόν με τον Koei Saga, επικεφαλής στο τμήμα μηχανολογίας της Toyota, οι πετρελαιοκινητήρες δεν θα καταφέρουν να επιβιώσουν διότι η εξέλιξη και η κατασκευή τους θα είναι ιδιαίτερα δαπανηρή.

Το θέμα βέβαια είναι ότι αυτά ακούγονται από τα χείλη ενός σημαντικού στελέχους της εταιρίας που έχει εστιάσει εδώ και πολλά χρόνια στα υβριδικά, και έχει και τις μεγαλύτερες πωλήσεις τέτοιων οχημάτων στον κόσμο. Όμως ο ίδιος επιμένει λέγοντας στο βρετανικό περιοδικό Autocar ότι “Τα ντίζελ έχουν μπροστά τους μία πολύ μεγάλη πρόκληση, αφού χρειάζεται πολύ τεχνολογία και εξέλιξη για να ανταποκριθούν στις πιο σκληρές προδιαγραφές. Και για αυτό το κόστος ενός πετρελαιοκινητήρα θα ξεπεράσει εκείνο ενός υβριδικού συστήματος πρόωσης».

Παρ’ όλα αυτά, ο Saga δεν υποστηρίζει ότι τα ντίζελ θα εξαφανιστούν τελείως, καθώς όπως αναγνωρίζει και ο ίδιος, τα χαρακτηρισιτκά λειτουργίας τους έχουν λογική σε μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα,, αλλά και σε μεγάλα οχήματα όπως φορτηγά και λεωφορεία. Παρατήρησε μάλιστα πως ακόμα και αν ισχύσουν όλοι αυτοί οι αυστηροί περιορισμοί, θα υπάρχουν αναπτυσσόμενες αγορές όπως της Κίνας ή της Ινδίας, που τα πετρελαιοκίνητα θα συνεχίσουν να πωλούνται σε μεγάλους αριθμούς.

Όπως και να έχει πάντως, η ξαφνική απαξίωση των ντίζελ δεν είναι κάτι που δεν έχει εξήγηση. Πέρα από τον θόρυβο που δημιούργησε το dieselgate στις ΗΠΑ αλλά και σε όλο τον κόσμο, οι εταιρίες που έχουν επενδύσει στα υβριδικά και τα ηλεκτρικά κάθε είδους, έχουν τους δικούς τους προφανείς λόγους να υποστηρίζουν τις δικές τους λύσεις.

Όμως τα πετρελαιοκίνητα θα είναι για πολύ καιρό εδώ, ίσως όχι τόσο στους μικρούς κυβισμούς, μιας και είναι ο ευκολότερος τρόπος για να μειωθεί ο μέσος όρος CO2 της κάθε μάρκας στα 95 γραμμάρια που προβλέπεται για το 2021. Μέχρι να έρθουν τα ηλεκτρικά -κάτι που σίγουρα θα πάρει πάνω από μία δεκαετία- οι πετρελαιοκινητήρες θα συνεχίσουν να ζουν αναμεσά μας, εξελιγμένοι και πάντα με τα δικά τους ξεχωριστά χαρακτηριστικά λειτουργίας που τους έχουν κάνει τόσο αγαπητούς στις ευρωπαϊκές και όχι μόνο αγορές.

Παναγιώτης Τριτάρης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αυτό είναι το καινούργιο Lancia Ypsilon!

Featured

Πόσο κοστίζει το νέο Honda CR-V στην Ελλάδα;

Honda

Αυτή είναι η ανανεωμένη Skoda Octavia

Featured

To νέο Ford Puma είναι ακόμα καλύτερο

Featured