Σύνδεση

Featured

TO DIESEL (ΔΕΝ) ΠΕΘΑΝΕ!

Ο τίτλος, που αναφέρεται σε ορισμένους φωστήρες της αυτοκινητιστικής δημοσιογραφίας, θα μπορούσε να είναι και «όχι άλλο κάρβουνο»…

Περί diesel το ανάγνωσμα και πραγματικά δεν καταλαβαίνω γιατί τόσος ντόρος το τελευταίο διάστημα γύρω από την εν λόγω τεχνολογία. Συγκεκριμένα εγχώρια «κέντρα» με περιορισμένη αντίληψη και γνώσεις (πιθανά και δόλο, δεν ξέρω τι να πω) επιμένουν το τελευταίο διάστημα να προδικάζουν το θάνατο των κινητήρων diesel. Το γιατί κανένα σοβαρό περιοδικό βέβαια, site ή portal δεν αναμασά παρόμοιες μπούρδες αυτό περνάει στα ψιλά…

Μιας όμως και αυτοί συνεχίζουν και έχω όρεξη να γράψω μερικές αράδες, λέω να παραθέσω και εγώ μια γνώμη. Και ξεκινώ, εστιάζοντας σε δύο βασικά γεγονότα.

Γεγονός 1) Όντως τα επόμενα 5-6 χρόνια η διείσδυση των diesel στην Ευρώπη αναμένεται να υποχωρήσει -σύμφωνα με προβλέψεις- από το +50% στο 30%. Αυτό οφείλεται στις αυστηρότερες μελλοντικές προδιαγραφές ρύπων, που για να καλυφθούν θα αυξήσουν περαιτέρω το κόστος κατασκευής. Και μιλάμε για μία αγορά που το κέρδος πολλών υποκατασκευαστών έχει ήδη περιοριστεί κάτω από το 5%.

Γεγονός 2) Η έλευση ολοένα και περισσότερων υβριδικών και ηλεκτρικών μοντέλων, με μειωμένες τιμές και αυξημένη αυτονομία, θα πάρει εκ των πραγμάτων ένα σημαντικό μερίδιο από την πίτα, σε ορίζοντα δεκαετίας. Με την πάροδο, δε, των ετών, το ποσοστό αυτό θα ανεβαίνει συνεχώς.

Έχουμε λοιπόν το θέμα του κόστους, λόγω αυστηρότερων εκπομπών ρύπων και το θέμα της εξέλιξης, με την ευρύτερη έννοια. Και αυτό γιατί τα ηλεκτρικά οχήματα δεν θα περιορίσουν μόνο το μερίδιο των diesel αλλά και αυτό των βενζινοκινητήρων! Γενικά θα σταθούν ως μία καινούρια, καλύτερη εναλλακτική των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Και αυτό είναι καλό!

Είμαι σίγουρος πως και πριν από 90 χρόνια όσοι διατηρούσαν στάβλους θα γκρίνιαζαν για την έλευση των αυτοκινήτων και θα έσκαγαν στα μουλωχτά τα λάστιχα από κάθε Model T που πάρκαρε στη γειτονιά. Αυτό, ωστόσο, μικρή επιρροή είχε στην εξέλιξη των γεγονότων. Όπως ακριβώς και σήμερα. Ναι, δεν θα υπάρχουν diesel μετά από 100 χρόνια αλλά αυτό δεν λέει κάτι από μόνο του, ούτε θα με κάνει πιο έξυπνο αν αρχίσω να βράζω σιτάρι για να το θυμόμαστε…

Για να καταλήξω, λοιπόν, με την τεχνολογία που διαθέτουν οι πετρελαιοκινητήρες εν έτει 2017, την ισχύ και τη ροπή που προσφέρουν, καθώς και την κατανάλωση που έχουν, δεν βλέπω το λόγο να μη στραφώ σε ένα τέτοιο, εφόσον έχω την οικονομική δυνατότητα. Και αυτό θα ισχύει και του χρόνου, και του παραχρόνου και γενικά δεν πρόκειται να αλλάξει άμεσα. Όταν αλλάξει, θα αλλάξει γιατί όντως θα έχουμε βρει μία καλύτερη εναλλακτική μετακίνησης. Και το να πιστεύει κανείς ότι αυτό θα γίνει αύριο το πρωί, αυτομάτως στα μάτια μου τον κατατάσσει στην ίδια κατηγορία με τους υποστηρικτές του Σώρρα…

Μιχάλης Κατωπόδης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αυτό είναι το καινούργιο Lancia Ypsilon!

Featured

Πόσο κοστίζει το νέο Honda CR-V στην Ελλάδα;

Honda

Αυτή είναι η ανανεωμένη Skoda Octavia

Featured

To νέο Ford Puma είναι ακόμα καλύτερο

Featured