Σύνδεση

Honda

ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΤΟ HONDA CLARITY ΜΕ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ FUEL CELL (ΒΙΝΤΕΟ)

Tην ίδια στιγμή που οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές επενδύουν όλα τα λεφτά στην ηλεκτροκίνηση, οι Ιάπωνες συνεχίζουν την δική τους πορεία σ’ αυτό που θα μπορούσε να είναι το μεθεπόμενο βήμα: το υδρογόνο. Έτσι εκτός από την Toyota και η Honda επιμένει να εξελίσσει τα μοντέλα της με Fuel Cells, με το Clarity, να κάνει τα πρώτα του βήματα και εκτός Ιαπωνίας.

Το πρώτο λοιπόν Honda Clarity Fuel Cell, του πιο προηγμένου οχήματος μηδενικών ρύπων της Honda, πάτησε τους τροχούς του αυτή την εβδομάδα στην Γηραιά Ήπειρο. Και μάλιστα έξι από αυτά, τα οποία θα δοθούν σε πελάτες σε Λονδίνο και Κοπενγχάγη στα πλαίσια ενός προγράμματος με όνομα Hydrogen for Innovative Vehicles (HyFIVE), που είναι μερικώς χρηματοδοτούμενο από την κοινοπραξία Fuel Cell & Hydrogen Joint Undertaking (FCHJU).

F

Το νέο Clarity Fuel Cell ενσωματώνει τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις της Honda στον τομέα αυτό. Είναι το πρώτο sedan κυψελών καυσίμου που φέρει ολόκληρη τη συστοιχία της μπαταρίας κάτω από το καπό, απελευθερώνοντας άφθονο χώρο στην καμπίνα τη μεταφορά πέντε επιβατών. Μία πρόσφατη δοκιμή της Αμερικανικής Υπηρεσίας Προστασίας του Περιβάλλοντος – US Environment Protection Agency (EPA) μέτρησε ωφέλιμη αυτονομία 589km, τη μεγαλύτερη από οποιουδήποτε άλλου οχήματος παραγωγής μηδενικών ρύπων.

Το συγκεκριμένο Clarity είναι ένα ιδιαίτερα εξελιγμένο όχημα, που δεν παραλείπει να είναι και πρακτικό στην καθημερινή χρήση. Με μήκος στα 4.895 μέτρα έχει αρκετούς χώρους να φιλοξενήσει πέντε επιβάτες χάρη και στην έμφαση που έχει δοθεί στο να μειωθούν οι διαστάσεις των μηχανικών του μερών, όπως των κυψελών του υδρογόνου. Η ιπποδύναμή του υπολογίζεται στα 177 άλογα, κάτι που παρά το μεγάλο βάρος των 1.890 κιλών του εξασφαλίζει ικανοποιητικές επιδόσεις για τον χαρακτήρα του. Η δεξαμενή υδρογόνου υψηλής πίεσης έχει χωρητικότητα στα 141 λίτρα, ενώ ο ανεφοδιασμός του μπορεί να κρατήσει έως και μόλις 5 λεπτά σε ειδικές εγκαταστάσεις που σιγά-σιγά αυξάνονται στην Ευρώπη.

Ο Thomas Brachmann, Επικεφαλής Μηχανικός του Project, τμήμα R&D της Honda και υπεύθυνος προγράμματος Clarity Fuel Cell της Honda στην Ευρώπη δήλωσε, «Η Honda ήταν ανέκαθεν από τους πρωτοπόρους στην τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου, με περισσότερα από 30 χρόνια ιστορία στην έρευνα & εξέλιξη. Η άφιξη αυτών των οχημάτων στην Ευρώπη και η συμμετοχή της Honda στο HyFIVE είναι το επόμενο βήμα στο όραμά της για πλήρη εμπορευματοποίηση αυτής της τεχνολογίας».

Σε κάθε περίπτωση μένει να δούμε κατά πόσον το στοίχημα για την τεχνολογία της επόμενης ημέρας είναι στην ηλεκτροκίνηση ή στην πιο εξελιγμένη μορφή της όπως αυτή εμφανίζεται από την τεχνολογία των Fuel Cells και της χρήσης του υδρογόνου. Αν και η τελευταία φαίνεται ότι έχει αρκετό δρόμο μπροστά της, υπάρχουν αρκετές πλέον υποδομές σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις για ανεφοδιασμό σε υδρογόνο ενώ μεγάλες εταιρίες -μεταξύ τους και ευρωπαϊκές- έχουν ήδη συγκεντρώσει αρκετή τεχνογνωσία γύρω από τις κυψέλες χάρη κυρίως στην εφαρμογή τους σε μεγάλη κλίμακα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς σε μεγάλες πόλεις της Ευρώπης. Ο χρόνος θα δείξει ποιός τελικά είχε ρίξει την σωστή τεχνολογική… ζαριά.

Παναγιώτης Τριτάρης


Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota