Σύνδεση

Featured

SSANGYONG TIVOLI 1.6 DIESEL FWD: ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΜΕ ΣΤΙΛ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η SsangYong κινείται τα τελευταία χρόνα σε άλλη κατηγορία σε κάθε επίπεδο σε σχέση με ότι ενδεχόμενα γνωρίζαμε μέχρι πρότινος, ενώ το Tivoli είναι το πρώτο και άκρως επιτυχημένο δείγμα γραφής της νέας εποχής της.

Από την πρώτη στιγμή συγκέντρωσε τα θετικά σχόλια όλων (δημοσιογράφων και καταναλωτών) ενώ όπως διαπιστώσαμε από την μεγάλη μονοήμερη εκδρομή μας στον γύρο της Αργολίδας, το ιδιαίτερο αυτό crossover της SsangYong εντυπωσιάζει και τραβάει τα βλέματα ακόμα και μετά από ένα χρόνο που βρίσκεται στην Ελληνική αγορά.

s-tivoli-3a

Και αυτό όπως και να το κάνουμε είναι το μεγαλύτερο πλεονέκτημά του. Πρόκειται για ένα πολύ μοντέρνο σχήμα (θυμίζει από κάποιες γωνίες το Mini και αυτό μόνο ως κομπλιμέντο μπορεί να το δει κανείς) με ιδιαίτερες γραμμές και μια αύρα του “διαφορετικού” που τόσο πολύ αναζητά ο καταναλωτής στην ασφυκτικά γεμάτη κατηγορία των crossover.

Η έξυπνη ιδέα της διχρωμίας με την μαύρη οροφή, οι πανέμορφες ζάντες με τα λάστιχα χαμηλού προφίλ και η εντυπωσιακή μάσκα μαζί με τις γραμμές στο πλάι και το σπορτίφ τελείωμα πίσω, δημιουργούν ένα σύνολο που αρέσει και του προσδίδει και μία αξιοπρόσεκτη «αναγνωρισιμότητα».

s-tivoli-4a

Στο εσωτερικό γίνεται μια σημαντική προσπάθεια για να διατηρηθεί η προχωρημένη αισθητική του αμαξώματος, συνδυάζοντας μια μοντέρνα προσέγγιση με χώρους και πρακτικές λύσεις. Η σχεδίαση είναι αρκετά νεανική με πολλά ενδιαφέροντα αισθητικά στοιχεία, διαθέτοντας έναν πλούσιο πίνακα οργάνων, μία οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα για έλεγχο του συστήματος infotainment και μία πληθώρα διακοπτών για τον έλεγχο των πολλών συστημάτων άνεσης και ασφάλειας που διαθέτει το αυτοκίνητο.

s-tivoli-21

Η κορεάτικη εταιρία παίρνει πολύ καλό βαθμό σε ότι αφορά την εκμετάλλευση των χώρων που κατάφερε να εξασφαλίσει πάνω στην πλατφόρμα με το μεταξόνιο των 2,60 μέτρων. Η καμπίνα έχει μια αίσθηση ευρυχωρίας και άνεσης τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβάτες, εκεί που με μικρές παραχωρήσεις θα μπορεί να βολευτεί και ένας πέμπτος. Η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ φθάνει στα 423 λίτρα, μία τιμή ιδιαίτερα ανταγωνιστική, ενώ μετά την μικρή ανανέωση του μοντέλου για φέτος διατίθεται και διπλό δάπεδο στο χώρο αποσκευών.

s-tivoli-30

Οι αλλαγές αυτές αφορούν επίσης την ενσωμάτωση πίσω καθισμάτων με δυνατότητα κλίσης, την ύπαρξη υποβραχιόνιου με ποτηροθήκη ανάμεσα στα δύο πίσω καθίσματα, αλλά και -το πιο σημαντικό- την υιοθέτηση τηλεσκοπικής ρύθμισης του τιμονιού, που δεν υπήρχε μέχρι τώρα και η οποία, όπως είναι φυσικό, βελτιώνει αισθητά μια ήδη πολύ καλή θέση οδήγησης.

s-tivoli-29

Το αυτοκίνητο το οποίο είχαμε στην διάθεσή μας ήταν το πετρελαιοκίνητο με το χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων και την κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς. Ο πετρελαιοκινητήρας e-XDi160 είναι καινούργιος, σχεδιασμένος από την ίδια τη SsangYong και αποτελεί μία επιλογή που μοιάζει ίσως η πιο λογική για την ελληνική αγορά, καθώς καταφέρνει να εξασφαλίζει εξαιρετική οικονομία (δεν ξεπέρασε τα 6,5 λίτρα σε γρήγορη οδήγηση μέχρι το Πόρτο Χέλι και πίσω) ενώ παράλληλα είναι και ιδιαίτερα ευχάριστος στην οδηγήση.

s-tivoli-3

Και αυτό όχι τόσο για τα 115 άλογα της ισχύος του όσο για την εξαιρετική ροπή των 300 Νm που μπαίνει δυναμικά στο παιχνίδι από τις 1.700 σ.α.λ περίπου. Στην πράξη ο κινητήρας αυτός είναι ίσως η πιο ευχάριστη έκπληξη του αυτοκινήτου (μαζί με την σχεδίασή του), καθώς τραβάει ακαριαία από πολύ χαμηλά, έχει ένα επαρκές εύρος στροφών μέσα στο οποίο είναι “γεμάτος”, ενώ και ψηλά, αν και φυσιολογικά δεν έχει πολλά να δώσει, τουλάχιστον δεν λαχανιάζει ούτε κάνει θόρυβο.

s-tivoli-35

Στο συγκεκριμένο ταξίδι, με το δύσκολο επαρχιακό δίκτυο της παραλιακής ζώνης της Αργολίδας, το πετρελαιοκίνητο Tivoli αποδείχθηκε ιδιαίτερα ευχάριστο, με τον κινητήρα να έχει “όρεξη” από πολύ χαμηλά (σπάνια χρειάζόταν να τον βοηθήσει ένα κατέβασμα), το τράβηγμα να είναι γεμάτο και ουσιώδες, και γενικά να είναι ένα “πακέτο” το οποίo δίνει την καλύτερη απάντηση γιατί οι diesel κινητήρες μπορούν και πρέπει να έχουν μια θέση στην λίστα του αγοραστή σήμερα αλλά και στο άμεσο μέλλον.

s-tivoli-6

Πέρα από τον ομολογουμένως εντυπωσιακό σε ροπή και τράβηγμα κινητήρα, εξίσου ενδιαφέρον είναι και ο τρόπος που η SsangYong δίνει έμφαση στις ευρωπαϊκές απαιτήσεις σε ότι αφορά την οδική παρουσία ενός αυτοκινήτου.

Σαφώς εστιασμένο στην κίνηση στην άσφαλτο και παρά τα χαμηλού προφίλ ελαστικά (215/45 ΖR 18), το Tivoli ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στην άνεση και τον σωστό έλεγχο του αμαξώματος. Δεν γέρνει πέραν του αναμενομένου και δεν έχει σκληρές αντιδράσεις στην ανάρτησή του -πέρα απ’ ότι θα περίμενε κανείς με δεδομένα τα λάστιχα. Σε γενικές γραμμές πρόκειται για ένα ευχάριστο αυτοκίνητο που θα καλύψει ένα μεγάλο εύρος καταναλωτών, εύκολο στην οδήγηση, με ικανοποιητικά περιθώρια ασφάλειας, άμεσα προσαρμόσιμο σε κάθε είδους χρήση και με μια γενικότερη έμφαση στην άνεση των επιβατών και την απροβλημάτιστη μεταφορά τους σε μεγάλα ταξίδια.

s-tivoli-32

Όσο για τις εκτός δρόμου βόλτες και παρά τη επαρκέσταση απόσταση από το έδαφος τα όρια στη συγκεκριμένη περίπτωση τίθενται κυρίως από τα λάστιχα με το, όπως προαναφέραμε, χαμηλό προφίλ και λιγότερο από την κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς.

s-tivoli-2a

Συμπερασματικά, το Tivoli καταφέρνει να δικαιώνει στην πράξη την πρόθεση της SsangYong να γυρίσει σελίδα και να δημιουργήσει ένα ευρωπαϊκό αυτοκίνητο. Και αυτό το καταφέρνει όχι μόνο στους τύπους (βλέπε σχεδίαση, εξοπλισμός κ.λπ.) αλλά και στην ουσία, όντας ένα crossover που στέκεται επάξια απέναντι στα πρώτα ονόματα της κατηγορίας σε ότι αφορά την οδική του παρουσία.

Με αιχμή του δόρατος τον εξαιρετικό σε απόδοση και οικονομία κινητήρα, την οδική συμπεριφορά και τον πλούσιο εξοπλισμό, το Tivoli αποτελεί μία πολύ ενδιαφέρουσα επιλογή για όποιον ψάχνει να ξεφύγει από την πεπατημένη και να αναζητήσει το διαφορετικό.

Σ’ αυτό έρχεται να “βοηθήσει” και η πολύ καλή τιμή του η οποία ξεκινά από τα 19.140 ευρώ για την εισαγωγική αλλά αρκετά πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Base, ενώ η κορυφαία της δοκιμής μας, η DLX 2Tone ξεκινά από τα 25.340 ευρώ.

s-tivoli-5

Αυτή η έκδοση, η οποία αποτελεί και την γενικότερη “βιτρίνα” τoυ μοντέλου αλλά και των δυνατοτήτων της SsangYong, διαθέτει όλα τα αναμενόμενα συστήματα άνεσης και ασφάλειας (οθόνη αφής με διασύνδεση κινητών συσκευών, 7 αερόσακους, ESP, ABS, Ηill Holder κ.λπ.) ενώ παράλληλα εξοπλίζεται και με Συστήματα Προειδοποίησης για Επικείμενη Εμπρόσθια Σύγκρουση, Αυτόνομου Φρεναρίσματος, Προειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας, Υποβοήθησης Παραμονής στη Λωρίδα, Αναγνώρισης Σημάτων Οδικής Κυκλοφορίας και Αυτόματη Απ-Ενεργοποίηση Προβολέων Υψηλής Δέσμης.

s-tivoli-9

Στοιχεία εξοπλισμού δηλαδή που δύσκολα βρίσκει κανείς σ’ αυτή την κατηγορία τιμής, τα οποία αν συνδυαστούν με την 5ετή εργοστασιακή εγγύηση και το πρόγραμμα επαναγοράς με εγγυημένη τιμή μετά από 55 μήνες, δημιουργούν ένα σύνολο που δύσκολα μπορεί να αγνοήσει κανείς. Πολύ δε περισσότερο όταν πέρα από όλα αυτά έχει να κάνει με ένα πλήρως ανταγωνιστικό μοντέλο σε όλους τους τομείς και ένα απροβλημάτιστο αυτοκίνητο με ξεχωριστή εμφάνιση και πολύ ισορροπημένο οδηγικό χαρακτήρα.

Παναγιώτης Τριτάρης

 SsangΥong Tivoli 1.6 Diesel FWD
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.202×1.798×1.590 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.600 χιλ.
Βάρος: 1.355 κιλά
Πορτμπαγκάζ: 423 – 1.115 λίτρα
Κινητήρας: 1.597 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo diesel
Ισχύς: 115 PS/ 3.400 σ.α.λ.
Ροπή: 300 Nm/ 1.500-2.500 σ.α.λ.
Eπιδόσεις: 0-100 χλμ/ώρα: 11,6 δεύτερα, 175 χλμ./ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 4,3 λίτρα/100 χλμ.
Ρύποι CO2: 113 γρ/χλμ.
Ετήσια τέλη κυκλοφορίας: 110 €
Τιμή: από 19.140 €

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured